Reklama

Łódź: Polskie Hollywood

Łódź - Miastem Nowych Mediów - pod takim hasłem łódzka szkoła filmowa przygotowała strategię rozwoju branży medialnej w mieście i regionie. Współpracę przy tworzeniu "Klastra medialnego" zadeklarowało już około 50 firm, instytucji i wyższych uczelni.

W poniedziałek, 26 marca, list intencyjny na rzecz utworzenia Klastra medialnego podpisali m.in. prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki, marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak oraz rektor Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi prof. Jerzy Woźniak.

"Klaster to przede wszystkim firmy z branży medialnej, filmowej, telewizyjnej, które wspólnie z uczelniami, ośrodkami badawczo-rozwojowymi, a także z władzami lokalnymi stworzą konsorcjum,

które ma na celu promocję branży medialnej i inicjatyw, które przyciągną do Łodzi fundusze unijne oraz inwestorów z sektora medialnego" - powiedział współtwórca projektu Krzysztof Franek.

Reklama

Twórcy Klastra chcą wyjść od niemal 60-letniej tradycji Łodzi Filmowej. Przypominają, że w Łodzi istnieje największe archiwum dorobku polskiej kinematografii, a w zasobach Łódzkiego Centrum

Filmowego jest prawie 200 tys. rekwizytów i kostiumów.

W Łodzi istnieją także hale zdjęciowe, które są modernizowane przez obecnych właścicieli, duże zaplecze postprodukcyjne, słynna na całym świecie szkoła filmowa i markowe festiwale, chociażby Camerimage. Podkreślają także, że siłą miasta są ludzie, którzy pracują w branży medialnej.

"Chcielibyśmy jednak, żeby Łódź poszła krok dalej, żeby stała się medialnym centrum Polski, miejscem do inwestycji w ramach projektów telewizyjnych, internetowych, telefonii komórkowej,

animacji oraz gier komputerowych" - podkreślił Franek.

Przygotowania projektu trwały ponad pół roku. W ramach Klastra realizowanych jest lub będzie ponad 20 projektów w czterech obszarach działania. Pierwszy z nich to promocja Łodzi Filmowej i 

rozbudowa zaplecza produkcyjnego dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych. Kolejnym jest stworzenie Media Centrum - gdzie swoje siedziby mogłyby znaleźć nowe kanały telewizyjne, pierwsze w Polsce cyfrowe kino oraz Interaktywne Muzeum Nauki i Muzeum Bajki.

Pomysłodawcy Klastra planują także budowę Fabryki Mediów, w której miałby się odbywać szkolenia i warsztaty zawodowe dla twórców nowych mediów, a w Medialnym Parku Technologicznym - badania z dziedziny nowych technologii medialnych.

Jak szacują twórcy projektu, dzięki stworzeniu "Klastra medialnego" w Łodzi może przybyć ok. 30 tys. miejsc pracy. Wielkość inwestycji szacowana jest na poziomie 150-200 mln euro. Środki na nią pochodziłyby z funduszy unijnych, ale także od inwestorów prywatnych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Lódź | Szkoła Filmowa w Łodzi | szkoła | Hollywood | Łódź
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy