Reklama

Jak robić wywiady z gwiazdami

W świecie dziennikarskim oprócz wywiadów one-on-one (sam na sam) istnieją także wywiady ekskluzywne (na wyłączność), znane z bardziej prestiżowych magazynów. Jednak dla reszty prasy, w szczególności kolorowych magazynów, został wymyślony press junket.

Jest to forma wywiadu dziennikarskiego, organizowana dla dziennikarzy z całego świata, podczas których promuje się wielkie produkcje hollywoodzkie.

Pierwsze takie spotkanie odbyło się przed premierą komedii "Ten szalony świat" Stanley'a Kramera w 1963 roku. Podczas takich zjazdów słynna gwiazda spotyka się z reporterami w określonym miejscu (np. w hotelu) i udziela odpowiedzi na zadawane pytania. Przed tym jednak jest odpowiednio przygotowywana przez specjalistów, którzy przewidują jakie pytania mogą się pojawić oraz tworzą listę spraw, które nie mogą być poruszane.

Reklama

Najczęściej gwiazdy dbają o pozytywne zaprezentowanie się podczas wywiadu, natomiast zdarzają się sytuacje, kiedy wyprowadzeni z równowagi (po wcześniej zadanym pytaniu o sprawy osobiste) wychodzą ze spotkania (jak zrobiła to Britney Spears, zapytana o nowego chłopaka).

Często press junkety są sponsorowane przez producentów danego filmu, dbają oni o wygodę dziennikarzy, zapewniają im przylot na miejsce wywiadu oraz przyjemny pobyt w hotelu, spodziewając się w zamian pozytywnych recenzji promujących produkcję.

Zdaniem niektórych dziennikarzy, press junkety wyglądają trochę jak wręczanie łapówek... Znany amerykański krytyk filmowy George Ebert, użył nawet określenia "junket whore" (junketowa dziwka), natomiast "The Washington Post" nazwał to "zakamuflowaną łapówką".

Press junkety są więc kategorią kontrowersyjną, postrzeganą w dwojaki sposób - z jednej strony są doskonałym chwytem marketingowym, promującym wielkie przedsięwzięcia filmowe, z drugiej natomiast ukazywane jako środek manipulowania czytelnikami.

Newsweek
Dowiedz się więcej na temat: one | 'Gwiazdy' | wywiady z gwiazdami
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy