Reklama

Interaktywny serial? Widz decyduje!

Za dwa tygodnie zakończy się przyjmowanie prac do konkursu na scenariusz "Serialu w Sieci". Zwycięzca dostanie 10 tysięcy złotych, cenne nagrody i zaproszenie do współpracy przy jego produkcji.

Choć premiera zaplanowana jest na czerwiec, organizatorzy nie mogą narzekać na brak zgłoszeń do konkursu. - Dostaliśmy już ponad 70 scenariuszy, natomiast zarejestrowanych osób mamy co najmniej trzy razy tyle. Spodziewamy się więc, że prac będzie znacznie więcej. Szczególnie, że czas trwania konkursu został na prośbę uczestników wydłużony - komentuje Paweł Hersztowski, koordynator projektu.

Reklama

Scenariusz odcinka pilotażowego, streszczenie trzech kolejnych oraz propozycje włączenia społeczności w proces powstawania Serialu w Sieci można przesyłać przez specjalny formularz na stronie projektu do 31 marca.

Trzy najlepsze wyłoni jury, w którego prace jest zaangażowany m.in. Xawery Żuławski oraz przedstawiciele Script Forum - branżowej imprezy goszczącej profesjonalnych scenarzystów z całej Polski. Scenariusze tafią następnie do finału, w którym ostateczną decyzję podejmą internauci. Autor zwycięskiego scenariusza otrzyma 10 tysięcy złotych, iPod'a Touch oraz zaproszenie do współpracy przy produkcji serialu. Nagrodami za drugie miejsce są: 2 tysiące złotych oraz iPod Nano, a za trzecie tysiąc złotych i iPod Shuffle.

Scenariusz, na podstawie którego powstanie "Serial w Sieci", poznamy w drugiej połowie kwietnia.

Przyszli widzowie "Serialu w Sieci" mogą już teraz przekonać się, jak pracuje ekipa filmowa, która zrealizuje zwycięski scenariusz. W internecie pojawił się pierwszy z czterech klipów, które zachęcają internatów do "uwolnienia swoich pomysłów".

- Film jest humorystyczną wariacją na temat amerykańskich zwiastunów filmowych. Jego bohater to bokser, który w swojej więziennej celi snuje "podstępny" plan ucieczki - opowiada Paweł Maślona, scenarzysta i reżyser spotu.


Kolejne trzy klipy będą się pojawiać w internecie w około tygodniowych odstępach. Finałowy będzie miał swoją premierę ostatniego dnia konkursu. - Każdy ze spotów opowiada historię innych "pomysłów", zamkniętych za kratami więzienia. W ostatnim czwartym spocie widzowie przekonają się, czy uda im się wydostać na zewnątrz. Wszystkie filmy zrealizowaliśmy w innej konwencji, chcąc pokazać, że jesteśmy przygotowani na naprawdę różne, czasem zupełnie szalone pomysły - mówi reżyser.

W filmach będziemy mogli zobaczyć znakomitych aktorów m.in. Janusza Chabiora ("Matka Teresa od kotów", "Kołysanka") oraz znanych z desek krakowskich teatrów: Maję Barełkowską i Sławomira Rokitę.

Wszystkie cztery klipy zostały zrealizowane nowoczesną kamerą Red One, którą sfilmowano nagrodzony Oscarem "The Social Network", a także najnowszą superprodukcję z Johnnym Deppem "Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach". Kamerę do produkcji spotów zapewniła agencja interaktywna SoInteractive. Natomiast korekcję barwną wykonano w Alvernia Studios, które jest partnerem technologicznym Serialu w Sieci.

"Serial w Sieci" to nowatorski serial, o którego kształcie zadecydują widzowie. Nie tylko będą mogli oni wpływać na losy bohaterów w kolejnych odcinkach, ale także brać udział w konkursach, plebiscytach, głosowaniach, w których przewidziano atrakcyjne nagrody.

Sponsorami "Serialu w Sieci" są międzynarodowe korporacje: Wacom (producent tabletów Bamboo), Adobe, International Paper Polska oraz Profesjonalny Sklep Komputerowy RCS2 i Agencja reklamowa MediaSphere, a także profesjonalna firma cateringowa Gastronom. Technologicznie serial wspierają Adobe, HiddenData, SoInteractive i Alvernia Studios, użyczając oprogramowania oraz sprzętu potrzebnego do produkcji. Krakowska Komisja Filmowa pomoże organizatorom przy promocji projektu i udzieli niezbędnego wsparcia przy organizacji planu filmowego.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Widziałam | W Sieci

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje