Reklama

Filmy i nowe media - nowy festiwal

Jesienią w Łodzi odbędzie się pierwszy Filmteractive Festival, poświęcony filmom tworzonym z myślą o nowych mediach. Impreza ma służyć wymianie doświadczeń i kontaktów pomiędzy kilkoma środowiskami: filmowym, interactive, reklamowym i marketerskim.

Uczestnikami Filmteractive Festivalu będą twórcy, artyści, managerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive, branży filmowej, oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas dwudniowego festiwalu (22-23 września) będą m.in.: zmiany zachodzące w konsumpcji mediów oraz preferencjach odbiorców, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, ewolucja polskich holdingów medialnych w stronę przekazu cyfrowego, crowdsourcing jako metoda na zdobywanie środków na realizację filmów itp.

Reklama

Wśród potwierdzonych prelegentów Filmteractive Festivalu znaleźli się m.in. Blake Whitman (Vimeo), Dawid Marcinkowski (www.sufferrosa.com), Andrew Piller (Fremantle Media UK) czy Marta Gomes (Beactive).

W jury towarzyszącego festiwalowi konkursu znajdą się zarówno twórcy jak i przedstawiciele mediów oraz przedstawiciele marketerów. Na czele kapituły zasiada profesor Ryszard W. Kluszczyński, Kierownik Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego.

- Konkurs ma formułę open, zachęcamy wszystkich twórców, ale też "zwykłych" ludzi z fajnymi pomysłami, do podzielenia sie nimi. Celem naszego konkursu jest wytypowanie najciekawszych i najbardziej innowacyjnych pomysłów na kontent wideo stworzony z myślą o nowych mediach. Mogą to być seriale online'owe, filmy interaktywne (w których widz decyduje o biegu wydarzeń), wideo instalacje lub też inne realizacje nie mieszczące się w tak określonych ramach kategorii, które mogą rywalizować w kategorii open - mówi Krzysztof Franek, dyrektor konkursu, reprezentant Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w kapitule konkursu.

Uczestnicy konkursu muszą przygotować pełen opis swojego pomysłu oraz jego wersję demo (najlepiej w postaci wideo lub ewentualnie storyboardów). Jury będzie oceniało zgłoszenia pod kątem: innowacyjności, kreatywności, potencjału zaangażowania odbiorców oraz realności komercyjnego wdrożenia.

- Ludzie spędzają coraz więcej czasu w nowych mediach - internet w koalicji z telefonem komórkowym pokonują telewizję w walce o uwagę konsumentów. Filmy wideo podbijają internet, konsumenci wolą oglądać niż czytać, a dzisiejsza technologia umożliwia im robienie tego w bardzo wygodny sposób - mówi Olgierd Cygan CEO / managing partner strategicznej agencji interaktywnej Digital One, jeden z pomysłodawców i współorganizatorów imprezy.

- Jednocześnie na polskim rynku wytworzyła się luka, która polega na tym, że branża interaktywna dostrzega potencjał wideo, ale nie posiada odpowiedniego know-how "filmowego", a z kolei branża filmowa ma ogromną wiedzę w swojej dziedzinie i doświadczenie, ale dość niepewnie porusza się w nowych mediach. Stąd pomysł - który jest owocem wielu "międzybranżowych" rozmów - na imprezę branżową łączącą kilka środowisk. Imprezę, która pozwoli na kreatywną i konstruktywną wymianę wiedzy, doświadczeń i kontaktów pomiędzy profesjonalistami ze środowiska filmowego, interactive, reklamowego i marketingowego - dodaje Cygan.

Nagrody dla najlepszych uczestników konkursu zostaną wręczone w czasie trwania pierwszej edycji Filmteractive Festival, zaplanowanej na 22-23 września br., podczas wieczornej gali (22 września). Nagrodą główną jest 10 tysięcy złotych i grant na studia na wydziale mediów cyfrowych łódzkiej Filmówki. Za miejsca drugie i trzecie przewidziane są nagrody pieniężne (5 tys. zł i 2,5 tys. zł). Ponadto organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby zwycięski projekt został profesjonalnie zrealizowany i otrzymał odpowiednią dystrybucję.

Sponsorzy i partnerzy Filmteractive Festival będą mieli także "prawo pierwokupu" przez 3 miesiące wszystkich zgłoszonych projektów. Oznacza to dodatkową szansę dla startujących w Konkursie twórców, ponieważ także prace spoza ścisłej czołówki mogą otrzymać profesjonalne wsparcie, produkcję i dystrybucję, jeśli spodobają się konkretnemu marketerowi czy medium.

Zgłoszenia konkursowe będą przyjmowane do 15 sierpnia, na początku września zostanie wyselekcjonowana shortlista twórców, którzy zaprezentują się podczas specjalnej sesji przed audytorium w czasie Festivalu. Po prezentacjach jury ogłosi zwycięzców.

Organizatorem konkursu i dwudniowej konferencji w ramach Festivalu jest Fundacja Media Klaster, współorganizatorem jest Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy