Celebryci: Święci marketingu?
Kristen Stewart, Zac Efron i Robert Pattison znaleźli się wśrod sław, które zainspirowały artystę Richarda Phillipsa. Jego wystawa "Most Wanted" pokazuje współczesną obsesję na punkcie celebrytów, zdrowia i bogactwa.
Phillip wybrał dziesięć portretów gwiazd, które "zawojowały show-biznes i zdominowały swoimi osobami piszące o celebrytach media". Wśród sportretowanych można odnaleźć także Dakota Fanning, Justin Timberlake i Miley Cyrus.
"Wystawa obrazuje sytuację, w której znalazła się współczesna kultura. Wszelkie formy artystycznego wyrazu muszą podporządkować się kultowi celebrytów i luksusowej marki, która jako sponsor legitymuje ich prawo do bytu" - tłumaczy Richard Phillips.
"Aby to unaocznić duże, wykonane tradycyjną malarską techniką, wizerunki gwiazd zestawiłem z logami marek modowych" - dodaje artysta.
Każda z postaci występuje na tle powtarzających się monogramów znanych firm - często ma to związek z tym, że gwiazda występowała w reklamie danej marki. Dodatkowo każda postać rozświetlona jest przy pomocy okalającej sylwetkę aureoli. Całość wygląda niczym ikony przedstawiające świętych...marketingu.
Wystawę "Most Wanted" można podziwiać w londyńskiej White Cube Gallery do 5 marca.