Anna Cieślak: Cenne doświadczenie życiowe

Anna Cieślak radzi, by przed wakacyjnym wyjazdem do pracy zweryfikować potencjalnego pracodawcę. Można to zrobić dzięki pomocy fundacji La Strada, której jest ambasadorką. Aktorka od kilku lat prowadzi szkolenia dla podopiecznych fundacji.

Anna Cieślak twierdzi, że jej rola, jako ambasadorki, nie ogranicza się tylko do udostępniania twarzy i nazwiska w materiałach promocyjnych fundacji

Rolę ambasadorki Fundacji przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu La Strada Anna Cieślak pełni od czterech lat. Założycielki fundacji - Irena Dawid-Olczyk i Joanna Garnier - zainteresowały się aktorką po obejrzeniu filmu "Masz na imię Justine". W polsko-luksemburskim dramacie z 2005 roku Anna Cieślak kreowała rolę Marioli, dziewczyny marzącej o wyrwaniu się z małego miasteczka, którą jej własny chłopak sprzedaje jako prostytutkę.

- Wtedy byłam jeszcze za młoda, ale kilka lat później one śledziły moje losy, zadzwoniły do mnie, zaproponowały spotkanie, zapytały, czy chciałabym zostać ambasadorką i zaczęłyśmy współpracę - mówi Anna Cieślak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Reklama

Aktorka twierdzi, że jej rola, jako ambasadorki, nie ogranicza się tylko do udostępniania twarzy i nazwiska w materiałach promocyjnych fundacji. Gwiazda przeszła bowiem szkolenie u doświadczonych pracownic organizacji i prowadzi szkolenia dla kobiet. - Przebywam z nimi, rozmawiam, poznaję je, w miarę możliwości pomagam i to jest dla mnie niezwykle cenne i ważne doświadczenie życiowe - zdradza Cieślak.

Na szkolenia przychodzą kobiety z różnym bagażem doświadczeń i w różnym wieku. Najczęściej są to dziewczyny nieletnie, w wieku od 11 do 17 lat - wychowanki domów dziecka, młode matki, dla których pomoc La Strady jest szansą na powrót do normalnego życia. - To są kobiety w domach samotnej matki, kobiety, które przyjechały do Polski, przeżyły swoje historie i trzeba im pomóc odnaleźć się tutaj od nowa, różne kobiety, w różnym wieku, po różnych doświadczeniach - opowiada Cieślak.

Niedawno w internecie ukazał się nowy spot promujący działania fundacji La Strada. Dotyczy on projektu, jakim jest Ogólnopolska Sieć Organizacji Przeciwko Handlowi Ludźmi, realizowanym od lipca 2014 roku. Jego celem jest stworzenie branżowej sieci organizacji wspierającej zwalczanie handlu ludźmi. Osoby, które zdecydują się podjąć wakacyjną pracę, Anna Cieśla namawia do skorzystania z telefonu zaufania La Strady.

- Tam wykwalifikowani ludzie pomogą wam zweryfikować dane potencjalnego pracodawcy, by sprawdzić, czy jest wiarygodny. I będziecie bezpieczne, bo będziecie monitorowane, co się z wami dzieje, jak wyjedziecie. I nie tylko dziewczyny, mówię też do was, młodzi chłopcy - podsumowuje Cieślak.

Dowiedz się więcej na temat: Anna Cieślak

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje