Wysoka oglądalność premierowego odcinka "Sondy 2"
Ponad 1,34 mln widzów obejrzało 14 marca w TVP2 premierowy odcinek "Sondy 2". Wysokiej oglądalności towarzyszyła fala niezwykle pochlebnych komentarzy w internecie. - Premiera "Sondy2" okazała się frekwencyjnym i jakościowym sukcesem - podkreśla Maciej Chmiel, Dyrektor TVP2.
Średnia widownia dwóch pierwszych odcinków "Sondy2" wyemitowanych przez Dwójkę w poniedziałek, 14 marca, kolejno o godz. 21.50 i 22.10, wyniosła 1,13 mln. osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Pierwszy odcinek, poświęcony misjom bliźniaczych sond Voyager, obejrzało ponad 1,34 mln. widzów, co przełożyło się na 10,6 proc. udziału w rynku. Drugi, dedykowany bionice, przyciągnął przed telewizory 938 tysięcy osób (7,95 proc. udziału w rynku). Średni udział w rynku dwóch premierowych odcinków "Sondy2" wyniósł 9,09 proc.
- To znakomity wynik popularnonaukowego magazynu, emitowanego w niezwykle konkurencyjnym paśmie, a także dowód na to, że wśród telewidzów istnieje silne zapotrzebowanie na misyjne programy, odbiegające tematycznie od standardowej, stricte rozrywkowej oferty stacji komercyjnych - komentuje Maciej Chmiel, Dyrektor TVP2. Potwierdza to także fala bardzo pozytywnych komentarzy nt. programu opublikowanych w sieci tuż po emisji premierowych odcinków "Sondy2".
W grupie komercyjnej średnia oglądalność programu wyniosła ponad 405 tys. widzów. Pierwszy odcinek obejrzało blisko 480 tys. widzów miedzy 16 a 49 rokiem życia, drugi - blisko 335 tys. Pozytywnie wypada także struktura widowni. Okazuje się, że "Sonda 2" przyciągnęła przed telewizory bardzo zróżnicowane grupy widzów, w tym zarówno mieszkańców mniejszych miast, jak i metropolii, przede wszystkim osoby z wyższym i średnim wykształceniem.
Na dwa kolejne odcinki "Sondy2", zatytułowane "Bunt robotów" i "Miejska dżungla", Dwójka zaprasza już w najbliższy poniedziałek 21 marca, o godz. 21.50. Tym razem dr Tomasz Rożek i jego goście poruszą tematykę sztucznej inteligencji i najnowszych dokonań w dziedzinie urbanistyki.