Reklama

TVP odmówiła emisji reklamy prezerwatyw z parą gejów

Telewizja Polska nie zdecydowała się na emisję spotu reklamowego prezerwatyw Durex, w którym wystąpiła para gejów - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Reklamę oglądać można w TVN-ie i Polsacie.

Telewizja Polska nie zdecydowała się na emisję spotu reklamowego prezerwatyw Durex, w którym wystąpiła para gejów - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Reklamę oglądać można w TVN-ie i Polsacie.
Jakub i Dawid w spocie firmy Durex /YouTube

Kampania reklamowa marki Durex "Głośni w łóżku" wystartowała 7 czerwca, czyli w Międzynarodowy Dzień Seksu.

W wyprodukowanym przez studio Papaya Films spocie oglądamy cztery pary, które opowiadają o swych erotycznych upodobaniach. Jedną z nich jest para gejów.

"Powstała pierwsza, polska reklama telewizyjna z parą nieheteronormatywną. Spot jest częścią kampanii marki Durex. Wielkie brawa dla firmy za pomysł, odwagę i dziękujemy za zaproszenie do projektu. P.S. Zgadnijcie, która telewizja odmówiła emisji reklamy?" - napisali na Twitterze bohaterowie klipu.

Reklama

Według portalu Wirtualnemedia.pl emisji spotu odmówiło biuro reklamy Telewizji Polskiej, uzasadniając swą decyzję przepisami z ustawy o radiofonii i telewizji.

Chodzi o jeden z ustępów artykułu 18. ustawy, w którym mowa o tym, że "audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6".

Spot "Głośni w łóżku" można zobaczyć na antenach TVN i Polsatu.

W zaplanowanej na jesień kontynuacji kampanii reklamowej firmy Durex obejrzeć będzie można dokumentalne filmy, których bohaterami będą pary przedstawione w spocie.

"Celem kampanii 'Głośni w łóżku', jak i jednym z naszych priorytetów, jest chęć namówienia ludzi do otwartości, do rozmawiania o seksie i czerpania z tego przyjemności. Jesteśmy świadomi, jak dużym problemem jest podejmowanie tego tematu, a jednocześnie wiemy, jak ważna jest komunikacja w tym obszarze. Misją marki Durex jest zachęcenie par do tej rozmowy, która jest naturalną częścią związku, oraz do poszukiwania odpowiedniego dopasowania poprzez odkrywanie wzajemnych potrzeb i pragnień. Wierzymy, że zaczynając od tego, zmienimy na lepsze nie tylko sferę fizyczną, ale również tę psychiczną i emocjonalną wielu związków" - komentuje Magdalena Pichelska-Fedorczuk, wellbeing category manager w firmie Durex.

Przypomnijmy, że czerwiec to od wielu lat Miesiąc Dumy osób LGBT+. Wiele marek w swoich kampaniach reklamowych wspiera mniejszości seksualne, w tegorocznych kampaniach akcenty LGBT+ podkreślone zostały już m.in. przez taki marki, jak: IKEA, Reebok oraz Skittles.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: TVP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy