Reklama

Święta bez "Kevina"? Wykluczone

87% Polaków deklaruje, że w okresie między Bożym Narodzeniem a Sylwestrem chętnie zasiada przed telewizorem. I choć lubimy "Kevina samego w domu", to zdecydowana większość widzów (ponad 70%) jest niezadowolonych z faktu powtarzania co rok tych samych filmów - wynika z badania przeprowadzonego przez Gfk Polonia na zlecenie UPC Polska.

Wbrew stereotypom, w czasie świąt Bożego Narodzenia Polacy oglądają telewizję chętnie i blisko połowa z nich (49%) robi to częściej, niż w zwykłe dni. Szczególnym powodzeniem cieszą się w tym okresie filmy familijne i świąteczne, ale równie popularne są filmy niezwiązane z tą tematyką.

Ponieważ święta to czas tradycyjnie spędzany w domowym zaciszu, statystyczny Polak chciałby wtedy obejrzeć w telewizji coś ciekawego razem z bliskimi - tak spędza święta 48% badanych. Część badanych, w tym także grupa deklarująca, że nie ogląda telewizji w święta, włącza telewizor po to, aby wspólne słuchać kolęd, oglądać programy o zwyczajach świątecznych oraz świąteczne komedie, czyli celebrować święta, wzbogacając atmosferę z pomocą szklanego ekranu.

Reklama

Jak wykazało badanie, telewizja nie jest dla Polaków oderwaniem od tematyki świątecznej, a raczej jej świetnym uzupełnieniem. 77% z nas wybiera w tym czasie pozycje filmowe związane ze świętami, 66% respondentów ogląda programy świąteczne. Poza tematami świątecznymi, 76% osób znajduje czas na obejrzenie filmów i seriali niezwiązanych z tematem świąt.

Świąteczna ramówka telewizyjna nadawców nie zaspokaja jednak naszych oczekiwań - większość ankietowanych jest z niej niezadowolona, aż 77% z nich nie lubi, gdy pewne programy są powtarzane co roku.

"Trudno nie dostrzec tu hipokryzji: nie lubimy 'stałych elementów gry' w ramówce, a jednocześnie chcemy, żeby powtarzały się znane nam programy sprzed lat. No cóż! Potwierdza się złota myśli teoretyków telewizji, że telewizyjna ramówka jest ostatnim (jeśli w tej chwili nie jedynym) aktem twórczym przekazu telewizyjnego. Jak zrobić, żeby ten sam film, nieco inaczej opakowany, w nieco innej porze przypominał nam ten sam sprzed lat - to zadanie dla geniusza" - komentuje wyniki badania medioznawca Wiesław Godzic.

W tym roku "geniuszem" spróbuje być Polsat, który wyemituje "Kevina..." w Wigilię, 24 grudnia, o godz. 19.30.

Zobacz zwiastun filmu "Kevin sam w domu":

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Gfk Polonia | świąteczne | święta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy