Spędzamy więcej czasu przed telewizorem
W 2010 roku Polacy telewizję oglądali o 5 minut dłużej. Liderem oglądalności jest TVP1, wśród kodowanych stacji tematycznych prowadzi TVN24, a na rynku reklamy TVN.
Polacy coraz więcej czasu poświęcają na oglądania telewizji. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w 2010 roku średni dobowy czas spędzony przed telewizorem wyniósł 4 godziny 5 minut 8 sekund, czyli o 5 minut więcej w porównaniu z 2009 rokiem (4 godz.).
W 2010 roku cztery czołowe stacje telewizyjne tracą udziały w rynku. Najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym pozostaje telewizyjna Jedynka z udziałami na poziomie 19,35 proc., jest to jednak o 1,54 pkt. proc. gorszy wynik w porównaniu z poprzednim rokiem.
Kolejne miejsca zajmują: TVN - 15,21 proc. (spadek o 0,71 pkt. proc.), TVP2 - 14,49 proc. (spadek o 0,9 pkt. proc.) oraz Polsat - 13,84 proc. (spadek 0,97 pkt. proc.). Zyskują natomiast mniejsze stacja nadające naziemnie: TV4 - 2,14 proc. (wzrost o 0,38 pkt. proc.) oraz TV Puls - 1,21 proc. (wzrost o 0,08 pkt. proc).
Wśród kodowanych kanałów telewizyjnych, dostępnych w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych, prowadzi informacyjny kanał TVN24 z wynikiem 3,45 proc., co w ciągu roku oznacza wzrost o 0,76 pkt. proc. Z kolei do rankingu TOP20 awansowały kanały Kino Polska oraz Polsat News.
Najwięcej emocji przed telewizorami dają sportowe transmisje i to one okazały się największymi hitami w 2010 roku. Wśród 20 najpopularniejszych programów telewizyjnych na czele pozostają sporty zimowe - a konkretnie skoki narciarskie z udziałem Adama Małysza podczas zimowej olimpiady w Vancouver 2010.
Pod względem przychodów z reklam w 2010 roku liderem pozostaje telewizja TVN.
Mimo spadku udziałów w oglądalności wszystkie cztery główne stacje notują wzrost przychodów z reklam: TVP1 o ponad 539 mln zł, TVP2 o 400 mln zł, Polsat o ponad 332 mln zł oraz TVN o prawie 330 mln zł.