Smerfy wracają do telewizji
Fani Smerfów mogą zacierać ręce. W przyszłym roku pojawi się w telewizji nowa, animowana seria przygód Smerfów. Pokaże ją kanał Nickelodeon należący do grupy mediowej ViacomCBS. To część umowy, w myśl której zakupione zostały prawa do postaci stworzonych przez belgijskiego rysownika komiksowego Pierre'a Culliforda tworzącego pod pseudonimem Peyo. ViacomCBS będzie nimi rozporządzać wraz z firmami LAFIG Belgium oraz IMPS.
Na animowanej serii się nie skończy. Planowana jest już produkcja zabawek, artykułów gospodarstwa domowego, odzieży, artykułów papierniczych i wielu innych produktów z wizerunkiem Smerfów. Od 2022 roku trafią one na rynki amerykański, kanadyjski, meksykański, brytyjski, singapurski i malezyjski.
W nowej serii zobaczymy wszystkich ukochanych przez widzów bohaterów bajki o niebieskich stworkach: Papę Smerfa, Smerfetkę, Ważniaka, Osiłka, Marudę czy Ciamajdę. Produkcja najpierw zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych, a potem Nickelodeon pokaże ją w swoim zagranicznych kanałach. Reżyserem nowych odcinków będzie William Renaud, a scenariusz napiszą Peter Saisselin oraz Amy Serafin.
"Smerfy to ikoniczna międzynarodowa marka, która od dekad odbija się echem wśród widzów. Zostając partnerami belgijskiej spółki LAFIG, jesteśmy w stanie połączyć nasze kreatywne siły w celu stworzenia nowej linii produktów z wielu kategorii rynkowych. Razem z nimi powstanie też świeży i oryginalny animowany serial" - powiedziała prezydent ds. produktów konsumpcyjnych w ViacomCBS, Pam Kaufman.
"Po raz kolejny tworzymy historię, ponad 40 lat po sukcesie pierwszej telewizyjnej serii o Smerfach. Po dziś dzień jest ona wyświetlana w ponad 100 krajach. Jestem przekonana, że nie mogliśmy znaleźć lepszego partnera do zasmerfienia naszej pięknej, niebieskiej planety" - dodała założycielka i prezeska IMPS/LAFIG, Veronique Culliford.