"Ranczo Wilkowyje" świątecznym hitem
W Święta Bożego Narodzenia Polacy oglądali telewizję krócej niż rok wcześniej - wynika z danych AGB Nielsen. Hitem świąt okazał się film "Ranczo Wilkowyje".
Według danych AGB Nielsen, podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia 2009 roku) Polacy przed telewizorem spędzili średnio 5 godzin i 40 minut. To oznacza, że podczas tegorocznych świąt Polacy oglądali telewizję o 4 minuty krócej niż rok wcześniej.
Wyniki poprawiła telewizja TVN, której serwis informacyjny "Fakty" wyprzedził informacyjne serwisy TVP1.
Jak co roku największą popularnością cieszyły się kanały Telewizji Polskiej, które i tak zanotowały gorsze wyniki w porównaniu z rokiem ubiegłym: TVP1 - 20,46 proc. (spadek o 4,04 pkt. proc.), TVP2 - 17,59 proc. (spadek o 2,85 pkt. proc.). Jedyną stacją, która zanotowała wzrost oglądalności podczas świąt jest telewizja TVN - 16,64 proc. (wzrost o 3,16 pkt. proc.), z kolei Polsat spadł na czwartą pozycję z wynikiem 14,94 proc. (spadek o 1,9 pkt proc.).
Największą popularnością podczas dwóch dni świąt cieszył się emitowany w sobotę (26 grudnia) przez telewizyjną Jedynkę film "Ranczo Wilkowyje", który przed telewizyjne ekrany przyciągnął 6,985 mln widzów. Drugie miejsce zajmują sobotnie "Fakty" telewizji TVN (4,515 mln widzów), które wyprzedziły "Teleexpress" i "Wiadomości" TVP1.