Radio będzie miało... telewizję!
Jeszcze w tym roku Polskie Radio planuje uruchomić swój kanał telewizyjny, który pojawi się w ofercie satelitarnych platform telewizyjnych oraz w sieciach kablowych. Spółka ogłasza właśnie pierwsze przetargi na zakup sprzętu telewizyjnego.
Kilka miesięcy temu Polskiego Radio zorganizowało konferencję prasową z okazji 85-lecia spółki, na której ogłoszono powstanie nowego projektu - Radio na wizji. Za jego realizację odpowiada antena Radia Euro, które od dawna w Internecie nadaje swoje pliki wideo.
Po zakończeniu procedury formalno - prawnej w telewizorach ma pojawić się "nowa propozycja dla słuchaczy i widzów, przede wszystkim w wieku 25-45 lat". Bez wielkich nakładów finansowych, wykorzystując przede wszystkim własną infrastrukturę techniczną Polskie Radio zaoferuje kanał publicystyczno-rozrywkowy, będący połączeniem najlepszych cech radia i telewizji. Odbiorcy znajdą tam szybką informację, wywiady oraz klipy muzyczne.
Telewizyjny projekt Polskiego Radia pochłonie około 3 mln złotych i ma przyciągnąć nowych słuchaczy oraz reklamodawców.
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", spółka ogłosiła już pierwsze przetargi na dostarczenie sprzętu telewizyjnego (serwery, komputery do montażu i grafiki, miksery itp.). Okazuje się jednak, że przetargi budzą kontrowersje wśród zainteresowanych firm. Zainteresowani zwracają uwagę, że wszystkie przetargi obejmują jeden system, który zwykle jest zamawiany w pakiecie. Z tego powodu niektóre firmy odmówiły wzięcia udziału w przetargu.