Promują przedszkole w serialach
Ministerstwo Edukacji Narodowej podpisało umowę z TVP na popularyzację przedszkoli w serialach. Za jeden odcinek płaci nawet 48 tys. zł, pisze "Metro".
Kiedy kilka tygodni temu bohaterowie "M jak miłość" rozważali, czy warto posyłać sześciolatki do szkół, w internecie zawrzało.
MEN przy pomocy TVP wciska ludziom niepopularne reformy - komentowano na forach. Wtedy resort zaprzeczał, by ta scena powstała z jego inicjatywy. Ale widocznie sprawa zainspirowała urzędników, bo teraz podpisali z Telewizją Polską oficjalną umowę na tzw. idea placement.
Na jej podstawie aż w trzech serialach pojawiać się będą przedszkolne tematy.
"Akcja obejmie M jak miłość (5 odcinków), Plebanię (16 odcinków) oraz Barwy szczęścia (2 odcinki) - informuje Grzegorz Żurawski, rzecznik MEN.
Seriale te wybrano, bo biją rekordy oglądalności.
"Chcemy dotrzeć zwłaszcza do mieszkańców małych wsi i miasteczek, gdzie do przedszkoli chodzi najmniej dzieci. Zależy nam, by zmienić nastawienie rodziców" - przekonuje Żurawski.
Za jeden odcinek "M jak miłość" MEN płaci 48 tys. zł, "Plebanii" - 27 tys., a "Barw szczęścia" - 30 tys. zł, podaje "Metro".