Reklama

Mundial: Rekordowy finał!

Telewizja Polska tegoroczne wakacje już może zaliczyć do udanych, głównie dzięki piłkarskim mistrzostwom świata RPA. Mundial na antenach publicznego nadawcy (TVP1, TVP2, TVP Sport) oglądało średnio 3,3 mln widzów, a prawdziwym hitem okazał się mecz finałowy - ponad 8,8 mln odbiorców.

W niedzielę, 11 lipca, zakończyły się tegoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej. Trwały od 11 czerwca.

Reklama

Średnia oglądalność wszystkich spotkań emitowanych na TVP1 i TVP 2 wyniosła 3,128 mln widzów, przy udziale w rynku na poziomie 31 proc.

Hitem okazał się finałowy mecz, który (w TVP1 i TVP Sport) oglądało ponad 8,8 mln widzów.

Dla porównania, mecz o 3 miejsce: Niemcy - Urugwaj śledziło 5,35 mln widzów (46,6 proc. udziału w rynku), co oznacza, że miał mniejszą widownię niż półfinały (Niemcy - Hiszpania - 6,61 mln widzów, 45,9 proc. udział w rynku; Urugwaj - Holandia - 5,89 mln widzów, 41,9 proc. udział w rynku).

Co ciekawe, średnia oglądalność mundialu w telewizji TVP Sport wyniosła 175,9 tys. widzów (udział w rynku - 1,75 proc).

Najchętniej oglądanymi meczami na tej stacji były kolejno: Urugwaj - Niemcy (317 tys. widzów, udział w rynku - 2,76 proc.), Argentyna - Niemcy (312 tys. widzów, 4 proc. udziału w rynku i Niemcy - Hiszpania (310 tys. widzów 2,16 proc. udziału w rynku).

Dopiero na czwartym miejscu znalazł się finał: Holandia - Hiszpania z oglądalnością 305 tys. widzów i udziałem w rynku wynoszącym 2,15 proc.

Cennikowe wpływy z reklam wokół mundialu na TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły prawie 126 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience.

Według nieoficjalnych informacji za prawa do pokazywania mundialu w RPA publiczny nadawca zapłacił około 8 - 10 mln euro.

Przypomnijmy, że TVP posiada już prawa telewizyjne zarówno do Euro 2012, jak i mistrzostw świata w 2014 roku, które odbędą się w Brazylii.

Media2.pl

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: TVP2 | RPA | Urugwaj | Hiszpania | mecz | TVP1 | sport | Niemcy | finał | TVP Sport | TVP | Mundial 2014

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje