Małgorzata Socha najpopularniejszą ambasadorką marek
Decydując się na wybór gwiazdy do reklamy, oprócz wielu innych czynników, które determinują sukces strategii, warto wziąć pod uwagę również jej popularność. Badanie Press-Service Monitoring Mediów potwierdza, że osoby, które budzą najwięcej emocji, przynoszą markom najszerszy odzew w mediach w związku z kampaniami promocyjnymi.
Analitycy przebadali publikacje w prasie, internecie i RTV, które ukazały się od 1 stycznia do 30 czerwca 2013 pod kątem występowania w nich nazwisk 22 wybranych celebrytek. Okazało się, że najczęściej wymienianą jest Magdalena Gessler - 6745 informacji. Mniej popularne były druga w zestawieniu Anna Mucha - 2859 publikacji i trzecia - Justyna Steczkowska - 2796. Wynik powyżej 2 tys. materiałów zanotowały również: Małgorzata Socha, Małgorzata Kożuchowska, Anna Dereszowska i Edyta Herbuś. Informacje na temat Magdy Gessler miały drugi w kolejności wynik w dotarciu - prawie 3,2 mld potencjalnych kontaktów oraz ekwiwalencie reklamowym - blisko 66 mln zł.
Jednak to nie Magda Gessler okazała się najpopularniejsza w związku z reklamowanymi produktami czy usługami. Jej współpraca z producentem Ulgix wygenerowała dopiero 32. wynik pod względem dotarcia publikacji. Z analizy doniesień medialnych pod względem występowania w nich nazwisk wybranych celebrytek w kontekście promowanych przez nie brandów wynika tymczasem, że największe zainteresowanie mediów wzbudziła Małgorzata Socha w związku z jej udziałem w reklamie marki Avon. Nie tylko wspominano o niej w prasie, internecie i RTV najczęściej - 306 informacji - ale publikacje te osiągnęły najwyższy wskaźnik dotarcia - blisko 240 mln potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Gdyby Avon chciał wykupić powierzchnię reklamową o wartości tych materiałów, musiałby przeznaczyć 10 mln zł, na tyle bowiem oszacowano ekwiwalent reklamowy informacji. Prawie 90 proc. doniesień opublikowały media ogólnopolskie.
Zaangażowanie przez Avon Edyty Herbuś i Joanny Koroniewskiej okazało się również dobrą decyzją marketingową. Publikacje na ich temat, w których wymieniono je w kontekście marki, dotarły odpowiednio do prawie 99,7 mln i ponad 79 mln odbiorców. To 5. i 8 wynik w zestawieniu.
Analiza potwierdza, że dobre nazwiska wybrała również marka Play. W badanym okresie publikacje na temat Małgorzaty Sochy, w których wymieniono brand, mogły dotrzeć nawet do 144 mln odbiorców informacji medialnych oraz do blisko 123 mln za sprawą Agnieszki Dygant. 157 informacji na temat Sochy w kontekście Play wygenerowało AVE na poziomie ponad 5 mln zł. Z kolei 122 informacje o Dygant - ponad 1,3 mln zł. Na podobną kwotę wyceniono publikacje z udziałem Magdaleny Różczki w związku z Play. Z informacjami tymi miało szansę zetknąć się prawie 95,6 mln czytelników, internautów, słuchaczy i widzów (6. wynik).
Ciekawym dla mediów tematem okazał się również udział Małgorzaty Sochy w kampanii promującej biżuterię Tous - ponad 122 mln potencjalnych kontaktów dla 125 informacji (4. miejsce) i prawie 4,8 mln zł AVE. Socha została zauważona także jako ambasadorka BMW - dotarcie na poziomie ponad 41 mln to 12. wynik w podsumowaniu.
Wysoko w zestawieniu - na 7. miejscu - znalazła się Anna Mucha w związku z zaangażowaniem w promocję marki Mercedes - 167 publikacji, wskaźnik dotarcia powyżej 86 mln zł i AVE na poziomie prawie 3,8 mln zł. Pierwszą dziesiątkę zamykają Dorota Gardias, polecająca produkty Soraya, z wynikiem dotarcia ponad 69 mln kontaktów z takimi informacjami oraz Marta Żmuda-Trzebiatowska - przeszło 60 mln kontaktów z publikacji o niej w kontekście Bohoboco.
Wśród najpopularniejszych w I półroczu celebrytek znalazła się także Małgorzata Kożuchowska. Jej kontrakt z firmą odzieżową Aryton to efekt medialny równy 89 informacjom, których AVE oszacowano na ponad 5,3 mln zł, a ich dotarcie na blisko 31,6 mln potencjalnych kontaktów (15. lokata). Informacje na temat Anny Dereszowskiej polecającej produkty Palette to dotarcie na poziomie 21,4 mln (21.).
Najlepsze programy, najatrakcyjniejsze gwiazdy - arkana telewizji w jednym miejscu!
Nie przegap swoich ulubionych filmów i seriali! Kliknij i sprawdź nasz nowy program telewizyjny!