Reklama

Małgorzata Socha najpopularniejszą ambasadorką marek

Decydując się na wybór gwiazdy do reklamy, oprócz wielu innych czynników, które determinują sukces strategii, warto wziąć pod uwagę również jej popularność. Badanie Press-Service Monitoring Mediów potwierdza, że osoby, które budzą najwięcej emocji, przynoszą markom najszerszy odzew w mediach w związku z kampaniami promocyjnymi.

Analitycy przebadali publikacje w prasie, internecie i RTV, które ukazały się od 1 stycznia do 30 czerwca 2013 pod kątem występowania w nich nazwisk 22 wybranych celebrytek. Okazało się, że najczęściej wymienianą jest Magdalena Gessler - 6745 informacji. Mniej popularne były druga w zestawieniu Anna Mucha - 2859 publikacji i trzecia - Justyna Steczkowska - 2796. Wynik powyżej 2 tys. materiałów zanotowały również: Małgorzata Socha, Małgorzata Kożuchowska, Anna Dereszowska i Edyta Herbuś. Informacje na temat Magdy Gessler miały drugi w kolejności wynik w dotarciu - prawie 3,2 mld potencjalnych kontaktów oraz ekwiwalencie reklamowym - blisko 66 mln zł.

Reklama

Jednak to nie Magda Gessler okazała się najpopularniejsza w związku z reklamowanymi produktami czy usługami. Jej współpraca z producentem Ulgix wygenerowała dopiero 32. wynik pod względem dotarcia publikacji. Z analizy doniesień medialnych pod względem występowania w nich nazwisk wybranych celebrytek w kontekście promowanych przez nie brandów wynika tymczasem, że największe zainteresowanie mediów wzbudziła Małgorzata Socha w związku z jej udziałem w reklamie marki Avon. Nie tylko wspominano o niej w prasie, internecie i RTV najczęściej - 306 informacji - ale publikacje te osiągnęły najwyższy wskaźnik dotarcia - blisko 240 mln potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Gdyby Avon chciał wykupić powierzchnię reklamową o wartości tych materiałów, musiałby przeznaczyć 10 mln zł, na tyle bowiem oszacowano ekwiwalent reklamowy informacji. Prawie 90 proc. doniesień opublikowały media ogólnopolskie.

Zaangażowanie przez Avon Edyty HerbuśJoanny Koroniewskiej okazało się również dobrą decyzją marketingową. Publikacje na ich temat, w których wymieniono je w kontekście marki, dotarły odpowiednio do prawie 99,7 mln i ponad 79 mln odbiorców. To 5. i 8 wynik w zestawieniu.

Analiza potwierdza, że dobre nazwiska wybrała również marka Play. W badanym okresie publikacje na temat Małgorzaty Sochy, w których wymieniono brand, mogły dotrzeć nawet do 144 mln odbiorców informacji medialnych oraz do blisko 123 mln za sprawą Agnieszki Dygant. 157 informacji na temat Sochy w kontekście Play wygenerowało AVE na poziomie ponad 5 mln zł. Z kolei 122 informacje o Dygant - ponad 1,3 mln zł. Na podobną kwotę wyceniono publikacje z udziałem Magdaleny Różczki w związku z Play. Z informacjami tymi miało szansę zetknąć się prawie 95,6 mln czytelników, internautów, słuchaczy i widzów (6. wynik).

Ciekawym dla mediów tematem okazał się również udział Małgorzaty Sochy w kampanii promującej biżuterię Tous - ponad 122 mln potencjalnych kontaktów dla 125 informacji (4. miejsce) i prawie 4,8 mln zł AVE. Socha została zauważona także jako ambasadorka BMW - dotarcie na poziomie ponad 41 mln to 12. wynik w podsumowaniu.

Wysoko w zestawieniu - na 7. miejscu - znalazła się Anna Mucha w związku z zaangażowaniem w promocję marki Mercedes - 167 publikacji, wskaźnik dotarcia powyżej 86 mln zł i AVE na poziomie prawie 3,8 mln zł. Pierwszą dziesiątkę zamykają Dorota Gardias, polecająca produkty Soraya, z wynikiem dotarcia ponad 69 mln kontaktów z takimi informacjami oraz Marta Żmuda-Trzebiatowska - przeszło 60 mln kontaktów z publikacji o niej w kontekście Bohoboco.

Wśród najpopularniejszych w I półroczu celebrytek znalazła się także Małgorzata Kożuchowska. Jej kontrakt z firmą odzieżową Aryton to efekt medialny równy 89 informacjom, których AVE oszacowano na ponad 5,3 mln zł, a ich dotarcie na blisko 31,6 mln potencjalnych kontaktów (15. lokata). Informacje na temat Anny Dereszowskiej polecającej produkty Palette to dotarcie na poziomie 21,4 mln (21.).

Najlepsze programy, najatrakcyjniejsze gwiazdy - arkana telewizji w jednym miejscu!

Nie przegap swoich ulubionych filmów i seriali! Kliknij i sprawdź nasz nowy program telewizyjny!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje