Kurzajewski w reklamie, dostał zgodę od TVP
Czy Maciej Kurzajewski jako dziennikarz TVP ma prawo brać udział w kampanii reklamowej banku PKO BP. Według Telewizji Polskiej nie narusza to jego "obiektywizmu i rzetelności dziennikarskiej". Opinii w tej kwestii nie wydała jednak jeszcze Komisja Etyki TVP - informuje portal Wirtualnemedia.pl.
W nowej kampanii PKO BP Maciej Kurzajewski występuje wspólnie z Szymonem Majewskim i jest przez niego przedstawiany jako "specjalista od biegania". Kurzajewski ma na sobie koszulkę z napisem "Biegajmy razem" - jest to nazwa akcji społecznej PKO BP promującej aktywność fizyczną, w ramach której dziennikarz znalazł na czele 12-osobowej drużyny startującej w obecnym sezonie w 7 najważniejszych maratonach na 7 kontynentach.
"Maciej Kurzajewski prowadzi na antenach TVP kilka społecznie użytecznych projektów sponsorowanych przez PKO BP, w tym m.in. popularyzujących maratony czy też popularyzujących bieganie rekreacyjne. Od kilku miesięcy emitowane są cyklicznie audycje telewizyjne na te tematy" - TVP poinformowało portal Wirtualnemedia.pl .
"Jego udział w kampanii reklamowej PKO BP nie narusza - naszym zdaniem - jego obiektywizmu i rzetelności dziennikarskiej wymaganej przy wykonywaniu zawodu dziennikarza sportowego. Poza tym na udział w kampanii reklamowej PKO BP uzyskał zgodę przełożonych" - brzmi komentarz biura informacji TVP.
Swojego stanowiska w tej sprawie nie przedstawiła jednak jeszcze Komisja Etyki TVP. W 2010 roku Komisja skrytykowała udział w kampaniach reklamowych dwóch prezenterek TVP: Beaty Sadowskiej w reklamie Toytoty oraz Pauliny Smaszcz-Kurzajewskiej w reklamie biżuterii Claudio Canziana. W obu przypadkach Komisja stwierdziła, że naruszono zasady etyki dziennikarskiej obowiązujące w Telewizji Polskiej.
Najlepsze programy, najatrakcyjniejsze gwiazdy - arkana telewizji w jednym miejscu!
Nie przegap swoich ulubionych filmów i seriali! Kliknij i sprawdź nasz nowy program telewizyjny!