Reklama

Który show zarabia najwięcej?

W ostatnich latach mamy prawdziwy wysyp programów rozrywkowych wszelkiego sortu. Skąd bierze się taka popularność telewizyjnych show tego typu? Ile stacje zarabiają na reklamach, a ile wydają na każdy odcinek?

Producenci programów rozrywkowych dwoją się i troją, by przyciągnąć przed ekrany telewizorów jak największą liczbę widzów. Oglądalność przekłada się na zyski z reklam, które są podstawą utrzymania stacji. Jeden z dzienników zastanawiał się, jaka jest prawidłowość w tym, że jeden program przynosi kolosalne zyski, kiedy inny okazuje się klapą.

"W każdym show jest pewna prawidłowość. Jest tzw. etap świeżości, potem dojnej krowy i na końcu zmęczenia materiału" - tłumaczy w rozmowie z "Faktem" medioznawca prof. Maciej Mrozowski.

Reklama

Etap "dojnej krowy" mistrzowsko przedłużają producenci "Tańca z gwiazdami" - karmiąc publiczność plotkami o kolejnych romansach uczestników. Dzięki temu program wciąż utrzymuje się w czołówce oglądalności.

"Taniec z gwiazdami potrafił wychować sobie publiczność. A ponadto przecież każdy prywatnie lubi sobie potańczyć" - dodaje profesor.

Tej trudnej sztuki nie opanował program "jak Oni śpiewają" - wciąż traci widzów na rzecz "świeżego" "Mam talent".

"jak Oni śpiewają przegrywa z Mam talent, bo widzowie wolą się identyfikować ze zwyczajnymi ludźmi. Wobec gwiazd mają wyższe wymagania, tym bardziej że w Polsce brakuje prawdziwych osobowości medialnych" - ocenia profesor Mrozowski.

"Ranking gwiazd", który miał być czarnym koniem jesiennej ramówki, mimo znanych twarzy i dobrej pory emisji, okazał się klapą.

"Tam brakuje najważniejszego elementu: eliminacji uczestników. A ludzie przed telewizorami lubią się poczuć jak podczas walk gladiatorów. Słabszy musi odejść" - konkluduje medioznawca.

Ponadto "Fakt" przeprowadził wyliczenia dotyczące wpływów z reklam i kosztów realizacji popularnych show:

1."Taniec z gwiazdami", koszt odcinka: 900 tys. złotych, oglądalność: 4,718 mln widzów 21 września, 3,409 mln złotych wpływu z reklam, (97 900 złotych za 30 sekund).
2."Mam talent", koszt odcinka: 900 tys. złotych, oglądalność: 4,508 mln widzów 20 września, 4,248 mln złotych wpływu z reklam, (108 400 złotych za 30 sekund).
3."Fabryka gwiazd", koszt odcinka: 800 tys. złotych, oglądalność: 3,130 mln widzów 19 września, 1,931 mln złotych wpływu z reklam, (74 800 złotych za 30 sekund).
4."jak Oni śpiewają", koszt odcinka: 800 tys. złotych, oglądalność: 3,481 mln widzów 20 września, 2,065 mln złotych wpływu z reklam, (67 200 złotych za 30 sekund).
5."You Can Dance", koszt odcinka: 800 tys. złotych, oglądalność: 3,144 mln widzów 17 września, 2,301 mln złotych wpływu z reklam, (77 900 złotych za 30 sekund).
6."Ranking gwiazd", koszt odcinka: 300 tys. złotych, oglądalność: 1,686 mln widzów 14 września, 843 tys. złotych wpływu z reklam, (49 400 złotych za 30 sekund).
7."Fort Boyard", koszt odcinka: 350 tys. złotych, oglądalność: 1,989 mln widzów 20 września, 470 tys. złotych wpływu z reklam, (27 000 złotych za 30 sekund).

Fakt
Dowiedz się więcej na temat: zarabianie | Mam Talent | talent | oglądalność | show
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy