Kto wygrał muzyczną bitwę?
Drugą odsłonę muzycznej bitwy, pomiędzy trzema telewizyjnymi programami reprezentującymi konkurencyjne stacje, wygrał show TVN-u - "X Factor".
Tym razem "X Factor" przyciągnął przed ekrany telewizorów ponad 5 mln widzów i wyraźnie pokonał emitowaną w sobotnie wieczory konkurencję, programy: "Bitwa na głosy" i "Must be the music. Tylko muzyka".
Show TVP2 obejrzało 3,65 mln odbiorców (pierwszą część programu 3,37 mln, a drugą 3,89 mln), natomiast program Polsatu 3,83 mln.
Tym samym "Tylko muzyka" utrzymała poziom oglądalności z zeszłego tygodnia, natomiast "Bitwa na głosy" nieco straciła.
Trzeba zaznaczyć, że "X Factor" korzysta głównie z tego, że nie ma muzycznej konkurencji w czasie swojego nadawania. Rywalizujący z nim o widzów serial TVP1 - "Ranczo", który przyciągnął ponad 8 mln odbiorców, skierowany jest do nieco innej publiczności niż show TVN-u.
Przeczytaj naszą relację z drugiego odcinka "X-Factora"
Po tym tygodniu jeszcze wyraźniej także widać, jak bardzo dzieli się widownia pomiędzy dwa sobotnie show.
"Bitwa na głosy" musiała uznać wyższość "Tylko muzyki" głównie dlatego, że po zakończeniu programu Polsatu, publiczność nie przełączyła się już tak masowo do TVP2, jak miało to miejsce w zeszłym tygodniu. Mimo więc tego, że druga część "Bitwy..." zanotowała lepszy wynik, niż pierwsza, to jednocześnie to właśnie ona zadecydowała o frekwencyjnej porażce show.
Przeczytaj naszą relację z drugiego odcinka "Bitwy na głosy"
Po drugim tygodniu emisji jeszcze wyraźniej zaznaczył się też trend dotyczący każdego z muzycznych programów: wszystkie są chętniej oglądane przez kobiety i niechętnie (co nieco dziwne) przez ludzi młodych.
Z wyników w grupie komercyjnej 16-49 (jest ważniejsza ze względów sprzedażowych, ponieważ to pod nią planowane są kampanie i sprzedawany jest czas reklamowy) zadowolony oprócz TVN-u - 35,62 proc. widowni zasiadającej wówczas przed telewizorem - z pewnością jest też Polsat, który miał bardzo dobry wynik (31,34 proc.). Słabiej spisała się "Bitwa na głosy", która tym razem zanotowała 21,09 proc. udziału w rynku.
Chcesz obejrzeć swój ulubiony serial, film, teleturniej? Sprawdź nasz program telewizyjny - mamy na liście ponad 200 stacji!