Reklama

Kożuchowska i Janiak ikonami stylu

Za najlepiej ubraną Polkę uważa się Małgorzatę Kożuchowską, męskim ideałem mody jest Olivier Janiak. Sondaż przeprowadził kanał Fox Life we współpracy z agencją badawczą przed premierą programu "Projektanci na start".

Wyniki badania pokazały, że nie jesteśmy do końca zgodni, kto jest dla nas ikoną stylu. Za najlepiej ubraną Polkę respondenci uważają Małgorzatę Kożuchowską, ale jej wynik (9 proc. wskazań) nie rzuca na kolana. Aktorka okazała się lepsza od Małgorzaty Sochy (8 proc.), a także Jolanty Kwaśniewskiej (6 proc.). Męskim ideałem mody jest natomiast Olivier Janiak - tak uważa 7 proc. respondentów. Za nim uplasowali się Krzysztof Ibisz (3 proc.) oraz ex aequo Borys Szyc i Kuba Wojewódzki.

Reklama

Za trendsetterów respondenci uważają celebrytów (60 proc.). W dalszej kolejności wskazują projektantów mody (częściej zagranicznych niż rodzimych). Wyraźnie rzadziej Polacy za krzewicieli mody postrzegają blogerów (23,7 proc.).

Polacy wykazali się dużą znajomością projektantów mody. Tylko 21 proc. nie potrafiło samodzielnie podać nazwiska polskiego twórcy. To Ewa Minge okazała się najbardziej znaną. Wskazało ją 34 proc. pytanych. Popularnością ustępuje jej Maciej Zień (19 proc.) i duet Paprocki & Brzozowski (18 proc.). Mimo że Polacy względnie znają rodzimych twórców, tylko co czwarty zadeklarował, że ceni ich projekty.

Co dla Polaków jest receptą na sukces w branży mody? "Aby być dobrym projektantem mody, zdaniem badanych, trzeba przede wszystkim posiadać trzy cechy osobowości. Przede wszystkim mieć własny styl, być oryginalnym (45,1 proc.), a następnie posiadać intuicję, wyczucie trendów (41,8 proc.). Te predyspozycje byłyby jednak niekompletne, gdy projektant nie odznaczał się pasją i zamiłowaniem do tego robi (41,3 proc.). Dopiero w dalszej kolejności respondenci wymieniali talent (37,9%), umiejętność rysowania i projektowania (19,3 proc.), kompetencje w zakresie sprzedaży i promocji (15,6 proc.), doświadczenie (14 proc.) (...). To oznacza, że Polacy wciąż nie dostrzegają, że w projektowaniu mody liczy się także dobry biznesplan i umiejętność sprzedaży swoich ubrań" - czytamy w raporcie z badania internetowego, które przeprowadziło RW Research.

Sondaż potwierdził również, że w Polsce mamy swoistą modę na modę. Aż 54,5 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie, czy interesuje się modą. Ta tematyka bardziej pochłania kobiety. Wśród nich prawie 23 proc. bardzo interesuje się modą. Gdy chodzi o mężczyzn, ten wskaźnik wynosi 14 proc.

Wygląd pań jest lepiej odbierany. Z perspektywy obojga płci, styl Polek oceniany jest jako bardzo dobry (73 proc.). W przypadku panów tylko co trzeci respondent dostrzega u nich dobry styl.

Badanie związane jest ze zbliżają się premierą pierwszego polskiego modowego talent show "Projektanci na start". Adeptów mody oceniać będą w nim była Miss Świata, Aneta Kręglicka, fotograf Marek Straszewski i działająca na rynku mody bizneswoman, Mona Kinal. Program wystartuje 30 października w telewizji Fox Life.

Najlepsze programy, najatrakcyjniejsze gwiazdy - arkana telewizji w jednym miejscu!

Nie przegap swoich ulubionych filmów i seriali! Kliknij i sprawdź nasz nowy program telewizyjny!

INTERIA.PL/PAP

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje