Reklama

Koniec głośnych reklam w telewizji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała rozporządzenie, które wprowadza nowe zasady emisji reklam telewizyjnych. Od połowy czerwca nie będą mogły one już "krzyczeć" na widzów.

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji od dawna napływały skargi od widzów, którzy narzekali na zbyt głośne reklamy. Nadawcy wiedząc bowiem, że podczas przerwy reklamowej odbiorcy często wychodzą do kuchni bądź innego pokoju, stosują sprytny chwyt polegający na głośniejszym emitowaniu reklam. Wtedy widz, nawet jeśli nie ogląda reklam, to przynajmniej je słyszy.

Na szczęście KRRiTV zainteresowała się tym problemem i opublikowała rozporządzenie, zmieniające dotychczasowe wytyczne w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. Wejdzie ono w życie 14 czerwca 2010 roku.

Reklama

W rozporządzeniu zawarto istotny zapis: "poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie powinien przekraczać poziomu głośności audycji je poprzedzających. W celu spełnienia warunków nadawca zobowiązany jest do porównania poziomu głośności audycji nadawanych w okresie 20 sekund przed rozpoczęciem emisji reklam i telesprzedaży z poziomem głośności poszczególnych emitowanych reklam i telesprzedaży".

KRRiTV zapowiada, że opracowany zostanie także specjalny system pomiarów.

Media2.pl
Dowiedz się więcej na temat: one | telewizje | Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy