Kanały informacyjne tracą widzów
W październiku br. większość kanałów tematycznych zyskała na oglądalności. Spadek odnotowały stacje sportowe i informacyjne.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, największą oglądalność spośród kanałów informacyjnych zanotowały stacje TVP Info, która zdobyła 4,09 proc. widowni (5,06 proc. w październiku ub.r.), oraz TVN24, z udziałem w rynku wynoszącym 2,82 proc. (3,50 proc.).
Liderem wśród kanałów dziecięcych został MiniMini, który przyciągnął przed telewizory 0,85 proc. widowni (0,66 proc. rok wcześniej). Drugie miejsce należało do stacji Disney Channel, której udziały w rynku wyniosły w październiku 0,77 proc. Także Jetix/FoxKids zyskał na popularności - w minionym miesiącu zainteresował on 0,74 proc. telewizyjnej widowni (0,69 proc. w październiku 2007 roku).
Z muzycznych stacji faworytem widzów została Viva Polska, którą w październiku wybrało 0,77 proc. widowni (0,54 proc. w październiku 2007 roku). Znaczny wzrost oglądalności odnotowało też MTV Polska - w minionym miesiącu kanał uzyskał 0,46 proc. udziału w rynku (0,20 proc. przed rokiem).
Wśród kanałów filmowych, liderami zostały AXN i Hallmark, które podwyższyły ubiegłoroczne wyniki do 0,46 proc. i 0,26 proc. (w październiku 2007 miały odpowiednio 0,42 proc. i 0,22 proc.).
W październiku br. wzrosła także popularność telewizji naukowych. Wśród najchętniej oglądanych stacji znalazły się Discovery - 0,42 proc. udziału w rynku (0,40 proc. przed rokiem), Animal Planet i National Geographic - oba zdobyły 0,23 proc. telewizyjnej widowni (0,19 proc. rok wcześniej) i National Geographic - 0,23 (odpowiednio 0,19 proc. i 0,23 proc. przed rokiem).
Większą liczbę widzów w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem zanotowały także kanały lifestyle'owe. Liderzy tego rynku, TVN Style i TVN Turbo, przyciągnęli w minionym miesiącu po 0,36 proc. telewizyjnej widowni (0,35 proc. i 0,30 proc. w październiku ub.r.).
Na popularności straciły w październiku kanały sportowe. Polsat Sport uzyskał 0,45 proc. udziału w rynku (0,50 proc. przed rokiem) a Eurosport - 0,27 proc. (0,33 proc. rok wcześniej).