Reklama

Internet i telewizja zamiast kina

Polacy są zmęczeni kryzysem. Zamiast restauracji, barów i kina wybierają domową rozrywkę - internet i telewizję.

Polacy są zmęczeni kryzysem. Zamiast restauracji, barów i kina wybierają domową rozrywkę - internet i telewizję.

W każdym z 10 krajów objętych badaniem, przeprowadzonym na zlecenie UPC, respondenci przyznali, że są zmęczeni permanentną obecnością programów poświęconych kryzysowi na antenach telewizji.

W Polsce odpowiedziało tak niemal 60 proc. badanych i był to wynik najwyższy wśród badanych krajów. Ponad 50 proc. respondentów zmęczonych tematyką kryzysu odnotowano w Czechach, Belgii, Irlandii oraz Holandii.

Dla Polaków podstawowymi źródłami informacji o kryzysie były internet (46 proc.) i telewizja (43 proc.). Wynik ten nie zaskakuje, skoro wg badania internauci spędzają w internecie niemal 18 godzin tygodniowo, telewizję oglądają przez 14,5 godziny, a na czytelnictwo prasy poświęcają zaledwie 4 godziny. Dla porównania, ci sami respondenci deklarują, że z rodziną i przyjaciółmi spędzają niespełna 10 godzin tygodniowo.

Reklama

Telewizja i internet zamiast restauracji i kina

Niemal połowa Polaków w wyniku kryzysu ograniczyła wyjścia do restauracji i barów (47 proc.) oraz wizyty w kinie (45 proc.). Pod tym względem plasujemy się w czołówce najbardziej oszczędnych, choć wg. danych ekonomicznych Polska gospodarka w czasie kryzysu ucierpiała relatywnie najmniej w Europie.

Jak pokazują wyniki tegorocznego panelu, w każdym z badanych krajów to właśnie wydatki na rozrywkę poza domem, taką jak restauracje, puby i kina były najsilniej ograniczane. Rezygnowaliśmy z nich na rzecz rozrywek w domu, takich jak internet i telewizja.

Telewizja - rozrywka na dobre i na złe

Telewizja od wielu lat zajmowała istotne miejsce wśród ulubionych rozrywek Polaków. Dlatego zapewne kryzys nie pociągnął za sobą decyzji o zmianie abonamentów na posiadane pakiety TV na niższe. Ponad 59 proc. respondentów w Polsce odpowiedziało, że nie dokonało takich zmian w ostatnim roku. Co więcej, aż 10 proc. zwiększyło zakres usług operatora telewizyjnego, podczas gdy tylko 8 proc. Polaków zmniejszyło pakiet.

Podobnie sytuacja kształtuje się w innych ośmiu krajach objętych badaniem. Wyjątkiem okazała się Irlandia, gdzie 22 proc. respondentów przyznało, że zmniejszyło pakiet na abonament telewizyjny.

Badanie zostało przeprowadzane na zlecenie UPC przez Research International po raz szósty. Odbyło się w okresie październik - grudzień 2009. Wzięło w nim udział w sumie 10.804 respondentów, z czego w Polsce 1320. Badanie było realizowane w 10 krajach europejskich (Austria, Belgia, Czechy, Węgry, Irlandia, Holandia, Polska, Rumunia, Słowacja i Szwajcaria).

MediaRun.pl
Dowiedz się więcej na temat: telewizje | zlecenie | internet | telewizja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy