"Fakty" gonią "Wiadomości"
W czerwcu wśród serwisów informacyjnych największą widownię gromadziły "Wiadomości", natomiast "Fakty" miały większy udział w rynku.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem wśród serwisów informacyjnych był w poprzednim miesiącu program TVP1.
W dniach 1-29 czerwca gromadził on przed telewizorami średnio 3,57 mln widzów, a udział stacji w rynku ukształtował się na poziomie 31,76 proc.
W tym samym miesiącu 2009 r. "Wiadomości" miały większą widownię - oglądało je średnio 3,59 mln osób przy 31,40 proc. udziału w rynku.
Drugą pozycję zajęły w czerwcu "Fakty", które przyciągnęły do TVN średnio 3,55 mln widzów, a udział w widowni wyniósł 35,15 proc. (3,26 mln i 31,39 proc. w 2009 roku).
Pierwszą trójkę uzupełnił "Teleexpress" z 3,07 mln widzów i 36,80 proc. udziału w rynku (3,38 mln i 41,67 proc. przed rokiem).
Na kolejnych miejscach uplasowały się "Wydarzenia" Polsatu, które wybierało średnio 1,93 mln osób oraz "Panorama" telewizyjnej Dwójki (o godz. 18:00) z 1,42 mln widzów.
W czerwcu br. serwisy te odnotowały odpowiednio 19,67 proc. i 16,01 proc. udziału w rynku (20,14 proc. i 13,44 proc. w tym samym miesiącu 2009 roku).
Prezentowane dane dotyczą okresów od 1 do 29 czerwca 2010 roku oraz od 1 do 29 czerwca 2009 roku.