Reklama

Co oglądaliśmy w 2008 roku?

W 2008 roku oglądaliśmy telewizję krócej niż w latach ubiegłych. Statystyczny Polak spędzał przed telewizorem 3 godziny i 52 minuty dziennie, natomiast w 2007 roku 4 godziny i 1 minutę.

Głównymi wydarzeniami znajdującymi odzwierciedlenie w telewizji w 2008 roku były: Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, Olimpiada w Pekinie oraz walka głównych stacji telewizyjnych na programy rozrywkowe i seriale.

Wśród najchętniej oglądanych programów na pierwszym miejscu w 2008 roku znalazła się transmisja meczu Mistrzostw Europy: Niemcy - Polska, który oglądało 10,3 mln widzów. Po raz pierwszy od wielu lat telenowela "M jak miłość" spadła z pierwszego miejsca na drugie z oglądalnością 9,9 mln widzów (odcinek z 14 stycznia 2008). Trzecie miejsce zajął "Teleexpress" z widownią 7,5 mln (z 14 grudnia 2008).

Reklama

Na czwartym miejscu znalazł się serial "Ranczo" z oglądalnością 7,4 mln widzów (z dnia 9 marca 2008). Piąte miejsce zajął serial "Na dobre i na złe" z oglądalnością 7,3 mln (z 9 marca 2008).

Pod względem udziałów widowni w rynku telewizyjnym na pierwszym miejscu znalazła się stacja TVP1 - 22,63 proc. (spadek o 0,57 punktu procentowego w porównaniu do 2007 roku), na drugim miejscu TVP2 - 16,83 proc. (spadek o 1,16 punktu procentowego), na trzecim TVN - 16,73 proc. (wzrost o 0,27). Czwarte miejsce zajęła stacja Polsat - 15,42 proc. (spadek o 1,34).

Największy sukces odnotowały telewizje komercyjne. Największe wpływy osiągnął TVN - 2,81 mld zł (w zeszłym roku pierwsze miejsce zajął Polsat, który zarobił 2,17 mld zł).

Na drugim miejscu znalazł się Polsat z wpływami 2,74 mld zł (w ubiegłym roku drugie miejsce zajął TVN z wpływami 2,17 mld zł).

Trzecie i czwarte miejsce zajęły stacje telewizji publicznej: TVP1 z wpływami 1,48 mld zł, TVP2 - 0,98 mld zł, (w ubiegłym roku trzecie miejsce zajęła stacja TVP1 z wpływami 1,55 mld zł, natomiast czwarte TVP2 - 1,08 mld zł).

Źródło: AGB Nielsen Media Research.

MediaRun.pl
Dowiedz się więcej na temat: TVP1 | stacja | Polsat | TVN SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy