6,5 mln osób oglądało debatę
Przerwa w rozgrywkach MŚ w piłce nożnej nie wpłynęła na znaczną poprawę wyników oglądalności drugiej debaty prezydenckiej. Tym razem śledziło ją 6,5 mln odbiorców.
Druga debata prezydencka, która odbyła się 30 czerwca, emitowana była przez pięć stacji telewizyjnych: TVP1, TVP Info, TVP Polonia, Polsat News oraz TVN24.
Łącznie oglądało ją ponad 6,5 mln widzów, co dało prawie 52 proc. udziału w rynku.
Ciekawe jest porównanie wyników oglądalności środowej debaty do pierwszego spotkania pomiędzy kandydatami na urząd prezydenta, gdyż okazuje się, że obie konfrontacje cieszyły się niemal identyczną popularnością. Pierwszą debatę również oglądało około 6,5 miliona widzów.
Trzeba jednak pamiętać, że pierwsza debata miała silną konkurencję w postaci meczu piłkarskiego Argentyna - Meksyk, zaś w czasie drugiej debaty piłkarze w RPA mieli dzień odpoczynku, gdyż mundialowa przerwa w rozgrywkach trwa do piątku, 2 lipca.
Spośród stacji emitujących debatę największą widownię zgromadziła TVP1 - 4,5 mln widzów, co dało jej prawie 36 proc. udziału w rynku.
Na dalszych miejscach uplasowały się kolejno: TVP Info - 940 tys. widzów (7,5 proc. udziału w rynku), TVN 24 - 892 tys. widzów (7,1 proc. udziału w rynku), Polsat News - 124 tys. widzów (1 proc. udziału w rynku) oraz TV Polonia - 46 tys. widzów (0,4 proc. udziału w rynku).
Debata na TVP1 była najchętniej oglądanym programem w tym czasie.
Na drugim miejscu znalazł się TVN z widownią 1,8 mln i udziałem 14,1 proc., a zaraz za nim TVP2 z widownią 1,7 mln i udziałem 13,2 proc. oraz Polsat z widownią 1,0 mln i udziałem 7,8 proc.