"Gospodarz" to jej mąż. Zabrał Natalię z domu dziecka, gdy miała 16 lat. Od tego czasu jej życie kręci się wokół domu, chlewu i pociągów, które przejeżdżają pod jej oknami bez zasłon, do jakieś nieznanego, zupełnie innego świata.. Natalia nie kocha męża, ale nie może wyobrazić sobie swojego życia bez niego. Do czasu kiedy pewnego dnia "Gospodarz" umiera na zawał serca. Wkrótce w jej życiu pojawia się ciężarówka, i wesoły kierowca - Serega (Dmitrij Duzev) .
Natalia uczy się żyć samodzielnie, stara się zrozumieć kim ona jest i co jej jest potrzebne do szczęścia. W jej domu zaczyna grać muzyka, pojawia się pies Koszczej, koza Berta (zamiast sprzedanej krowy), kolorowy telewizor i kierowca - Serega. Ale Natalia nie potrzebuje takiego życia. Jej dusza zaczyna się przebudzać, Natalia zaczyna rozumieć siebie i postanawia nieść odpowiedzialność za swoje czyny. Natalia wychodzi więc naprzeciw miłości - ale nie do mężczyzny a do nowego "Gospodarza" Życie rodzinne i praca w gospodarstwie, którą obiecuje Natalii Serega, to dokładne powtórzenie sytuacji z poprzednim mężem.
Natalia intuicyjnie postanawia wybrać własny rozwój, samą siebie, postanawia zrealizować siebie w pełni. Nie oznacza to, że Natalia nie potrzebuje miłości - potrzebuje, ale nie takiej, jaką oferuje jej Serega. I w poszukiwaniu tej prawdziwej miłości, Natalia wybiera się w podróż. W podróż ze swoimi zwierzętami domowymi.
"Zanim zaczął powstawać ten film, spierałam się z autorem scenariusza - Arkadijem Krasilszczikowym - o czym dokładnie jest ten film - o miłości czy o wolności? Arkadij naciskał, że film jest przede wszystkim o zwróceniu człowiekowi wolności, a nie o miłości w powszechnym znaczeniu tego słowa. Przywrócenie wolności i szukanie swojego miejsca w tym świecie - to podstawowy przekaz tego filmu" Wiera Storożowa, reżyserka
"Metafora? Oczywiście, ale w filmie Storożewoj jest i poezja i muzyka i malarstwo. I wszystko jest w harmonii, a to taka rzadkość. W ostatnim czasie nie pamięta się o tym, że kino to sztuka syntetyczna, ale nie tylko pod technicznym względem. Wierze udało się zrobić film niemodny, opowiedziany niewspółczesnym językiem kina. Podróż? to dwudziesty czwarty film w moim dorobku. Bywały w mojej karierze dobre scenariusze, jednak tworzenie żadnego nie przyniosło mi tak wielkiej radości, jak praca przy filmie Wiery Storożewoj" Arkadij Krasilszczikow, scenarzysta
"Zanim zaczął powstawać ten film, spierałam się z autorem scenariusza - Arkadijem Krasilszczikowym - o czym dokładnie jest ten film - o miłości czy o...
WIERA STOROŻEWA, reżyser. Członek Związku Filmowców. Moskiewski Państwowy Instytut Kultury. Wyższe Kursy Reżyserów i Scenarzystów (Pracownia A. Mitty).
W...