Najlepszy serial sensacyjny
52% udziałów w rynku w grupie wiekowej 16-49 osiągnął ostatni odcinek pierwszej serii kultowego amerykańskiego serialu "Skazany na śmierć" , emitowanego w niedzielne wieczory w Polsacie.
"Skazany na śmierć" ma 4,5-milionową widownię każdego tygodnia emisji.
To wynik lepszy niż innych konkurencyjnych seriali sensacyjnych. Dla porównania, "Zagubionych - Lost" oglądało średnio 3,4 mln, drugą serię "Zagubionych" - 4,1 mln, serial "4400" - 3,2 mln, a "Herosów" - 2,6 mln widzów.
Serial w poprawił udziały niedzielnego wieczornego pasma Polsatu w rynku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o ponad 13,5 punktów procentowych.
Serial zawitał na nasze ekrany 28 stycznia 2007. Średnia widownia wyemitowanych odcinków pierwszej serii wyniosła 6,08 mln osób, przy 33,49 proc. udziału w rynku (dane AGB Nielsen Media Research).
W pierwszej serii "Prison Break" poznajemy głównego bohatera, który decyduje się napaść na bank i daje się złapać policji po to, aby trafić do więzienia, w którym na wykonanie wyroku śmierci czeka jego brat. Michael, przekonany o niewinności swojego brata, postanawia mu pomóc. Będąc w środku więzienia i mając na ciele wytatuowaną mapę ucieczki, Michael wprowadza w życie swój precyzyjny plan przywrócenia bratu wolności.
O drugiej serii "Prison Break" tak mówi jego twórca, Paul T. Scheuring:
"Pod wieloma względami widzowie odczują, że oglądają trochę inny serial. Oczywiście nadal będzie to ta sama historia i jej logiczna kontynuacja, ale zmieni się otoczenie, w którym kręcone będą zdjęcia. Ekipa przeniesie się tym razem na ulice, tereny małych miasteczek oraz autostrady Stanów Zjednoczonych. Pod względem wizualnym będzie to zatem zupełnie inne widowisko".
Polsat planuje emisję kolejnej, drugiej serii "Skazanego na śmierć", jesienią 2007 roku.