Reklama

Oscary: Reklamowy biznes

W ciągu minionych 10 lat reklamodawcy wydali łącznie 720 mln dolarów na promocję swoich produktów w paśmie programowym transmitującym ceremonię rozdania Oscarów. W tym roku 30-sekundowy spot kosztuje 1,7 mln dolarów - podaje firma badawcza Kantar Media.

W czasie ostatniej dekady średnia cena za 30-sekundowy spot nieznacznie wzrastała. Przykładowo w 2002 roku reklamodawcy musieli zapłacić za czas antenowy 1,29 mln dolarów, a w roku 2008 reklamodawcy płacili już 1,69 mln dolarów.

Wyjątkiem jest ubiegły rok. W roku 2010 cena za 30 sekund na antenie ABC wyniosła 1,4 mln dolarów. W tym roku koszty poniesione przez reklamodawców ponownie wzrosną do 1,7 mln dolarów. Jak wynika z opublikowanego sprawozdania dostępne zasoby czasu antenowego zostały już wyprzedane.

W ciągu ostatnich pięciu lat ponad 50 proc. całkowitych przychodów pochodziło z reklam tylko pięciu firm: Coca-Cola, JC Penney, General Motors, American Express i MasterCard International.

Reklama

Jednak recesja doprowadziła do zwiększenia liczby reklamodawców. Wśród nowych firm, które zdecydowały się ponieść tak wysokie koszty związane z reklamą znalazły się: Ameriprise, Estee Lauder, Intel, Kimberly-Clark i Samsung.

Poznaj nominowanych do Oscara!

Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej zostaną wręczone 27 lutego, w Kodak Theatre w Los Angeles. Transmisję z 83. gali wręczenia Oscarów przeprowadzi - jako jedyna polska stacja telewizyjna - Canal+.

Zobacz nasz raport specjalny poświęcony Oscarom!

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Oscary | reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy