Reklama

Miliony dla "M jak miłość

We wtorek, 24 listopada, TVP2 pokaże 700. odcinek "M jak miłość". Do obejrzenia wszystkich dotychczas wyemitowanych odcinków tego serialu potrzeba byłoby 21 dni i 14 godzin. Premierowe odcinki zapewniły TVP2 wpływy reklamowe w wysokości blisko 570 mln zł.

Serial "M jak miłość" nadawany jest już dziesiąty sezon. Pierwszy odcinek telenoweli został wyemitowany 4 listopada 2000 roku. Obejrzało go średnio 4,9 mln widzów i niemal co drugi Polak, który w tym czasie zasiadał przed telewizorem (udziały 46 proc.).

W trakcie pierwszego sezonu losy rodziny Mostowiaków śledziło średnio 3,6 mln widzów (udziały 41 proc.). W drugim sezonie zmieniono dzień i godzinę emisji serialu - z weekendu (sobota) przeniesiono go w ramówce na dni robocze. Zmiana ta nie zaszkodziła serialowi i w drugim sezonie średnia widownia zwiększyła się do poziomu 5,9 mln przy podobnym 40 proc. udziale w rynku telewizyjnym.

Reklama

Moment najwyższej oglądalności serial osiągnął na przełomie lat 2004/2005, w trakcie piątego sezonu. W tym okresie (13.09.2004 - 21.06.2005) telenowelę śledziło średnio 10 mln osób, co oznacza, aż dwie trzecie Polaków (udziały 66 proc.) oglądających w czasie emisji serialu telewizję, wybierało "M jak miłość". Przynajmniej 1 minutę najlepiej oglądanego 5. sezonu sagi Mostowiaków widziało 33 mln Polaków w wieku powyżej 4 roku życia.

Z kolei najlepiej oglądany odcinek serialu wyemitowany podczas piątego sezonu zgromadził przed odbiornikami telewizyjnymi 11,6 mln widzów, a widownia serialu stanowiła 69 proc. widowni telewizyjnej ogółem.

Był to jednocześnie jeden z najlepiej oglądanych programów telewizyjnych od czasu prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP (01.01.1997). Dla porównania najlepiej oglądany program w historii pomiaru telemetrycznego TNS OBOP - "Pogoda TVP1" (co ważne trwał niespełna 2 minuty, 05.01.1997) - śledziło średnio 13 mln 870 tys. Polaków (udziały 78 proc.). Z kolei plasująca się na drugim miejscu transmisja skoków narciarskich z Salt Lake City (Zimowe Igrzyska Olimpijskie; TVP1, 13.02.2002) przyciągnęła przed telewizory 13 mln 844 tys. osób (udziały 77 proc.).

Widownię "M jak miłość" stanowią przede wszystkim kobiety (65 proc.) oraz osoby w wieku powyżej 35. roku życia (70 proc.). Program szczególnie chętnie wybierają mieszkańcy wsi (wskaźnik affinity równy 115).

Przy okazji emisji wszystkich dotychczasowych premierowych odcinków serialu "M jak miłość" TVP2 zanotowała wpływy reklamowe na poziomie blisko 570 mln zł (dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów). Spośród wszystkich dotychczasowych sezonów największe wpływy zanotowano dzięki dziewiątej (prawie 93 mln zł) i szóstej (blisko 92 mln zł) edycji. Sezon piąty, w którym widzowie mogli obejrzeć najwięcej premier serialu (98 emisji) przyniósł niewiele mniejsze wpływy w wysokości 89 mln zł.

Media2.pl
Dowiedz się więcej na temat: TVP2 | odcinek | serial | miłość | M jak miłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy