"Życie, którego nie było": TWÓRCY
Joseph Ruben (reżyseria)
Zrealizował kilka filmów opowiadających o mrocznych relacjach wewnątrz współczesnych amerykańskich rodzin – Sypiając z wrogiem (Sleeping With The Enemy) z Julią Roberts, Synalek (The Good Son) z Elijahem Woodem i Macauley’em Culkinem oraz The Stepfather z Terry O’Quinnem. Inne wyreżyserowane przez niego filmy to dramat Return to Paradise z Vincem Vaughnem i Anne Heche, Pociąg z forsą (Money Train) z Wesley’em Snipesem, Woody Harrelsonem i Jennifer Lopez, True Believer z Jamesem Woodsem i Robertem Downey’em, Jr. oraz thriller Dreamscape z Dennisem Quaidem i Maxem Von Sydow.
Gerald DiPego (scenariusz)
Jest autorem scenariuszy filmów Sharkey’s Machine, Fenomen (Phenomenon), Instinct, List w butelce (Message in a Bottle) i Oczy anioła (Angel Eyes) oraz powieści With a Vengeance, Forest Things, Shadow of the Beast, Keeper of the City, and Cheevey.
DiPego pisze także intensywnie dla telewizji. Ma w swoim dorobku scenariusze do ponad 30 filmów telewizyjnych - “Phenomenon II," “A Family Upside Down" – nominacja do nagrody Gildii Scenarzystów Amerykańskich, “Born Innocent" – nominacja do nagrody Gildii Scenarzystów, “I Heard The Owl Call My Name" i “One More Mountain" – nagroda Christophera.
Syn włoskich imigrantów, DiPego urodził się w Chicago, a następnie przeniósł z rodzicami do miasteczka Round Lake, Illinois, gdzie pracował w rodzinnym sklepie. Studiował dziennikarstwo na uniwersytecie Northern Illinois oraz pracował jako reporter i nauczyciel.
W 1970 roku, przeniósł się do Los Angeles, gdzie rozpoczął karierę scenarzysty i powieściopisarza. Jego żoną jest piosenkarka Christine Forde, z którą mają dwóch synów, Justina i Zachary’ego. Obaj są scenarzystami. DiPego mieszka w Santa Ynez Valley w Kalifornii.
Joe Roth (produkcja)
Założył w maju 2000 roku Revolution Studios - partnera produkcyjnego trzech ważnych światowych firm medialnych - Sony Pictures Entertainment, Starz Encore Group i Fox Entertainment Group.
Do tej pory firma Revolution Studios wyprodukowała 24 filmy, m.in. Ulubieńcy Ameryki (America’s Sweethearts), Helikopter w ogniu (Black Hawk Down), XXX, Dwóch gniewnych ludzi (Anger Management), Małolaty u taty (Daddy Day Care), Hellboy, 13 Going On 30 i White Chicks.
Roth wyprodukował także 76tą uroczystość wręczenia Oskarów©, której transmisja odbyła się 29 lutego 2004 roku.
Od sierpnia 1994 roku do stycznia 2000 roku, Roth kierował Walt Disney Studios – początkowo jako szef Walt Disney Motion Pictures Group, a następnie – od kwietnia 1996 roku – jako prezes Walt Disney Studios. Pod jego kierownictwem studio, przez ponad pięć lat, dominowało na rynku filmowym. 18 filmów Disneya zarobiło ponad 100 mln USD w samych Stanach Zjednoczonych, a trzy z nich – Szósty zmysł (The Sixth Sense), Toy Story 2 i Armageddon – zgromadziły na swoim koncie ponad 200 mln USD. Dzięki nominowanym w 1999 roku do Oskara® filmom Szósty zmysł (The Sixth Sense) i The Insider, Disney stał się jedynym studiem, którego filmy zdobyły 17 nominacji do nagrody Akademii®.
W latach 1992 - 1994, Roth, wraz z Rogerem Birnbaumem, prowadził Caravan Pictures i wyprodukował takie filmy jak Ja cię kocham, a ty śpisz (While You Were Sleeping), Angels in the Outfield oraz Trzech muszkieterów (The Three Musketeers).
Przed założeniem Caravan Pictures, Roth pełnił funkcję prezesa Twentieth Century Fox – lipiec 1989 - listopad 1992. Studio zrealizowało wtedy takie przeboje jak Kevin sam w domu (Home Alone), Kevin sam w Nowym Jorku (Home Alone 2: Lost in New York), Szklana pułapka 2 (Die Hard 2), Sypiając z wrogiem (Sleeping With The Enemy), Mrs. Doubtfire, Mój kuzyn Vinny (My Cousin Vinny), White Men Can’t Jump, Edward Nożycoręki (Edward Scissorhands), The Commitments i Ostatni Mohikanin (The Last of the Mohicans).
Wcześniej, Roth pracował jako niezależny producent / reżyser i był jednym z założycieli Morgan Creek Pictures – Młode strzelby (Young Guns), Dead Ringers, Major League i Bachelor Party. Roth wyreżyserował Streets of Gold i Revenge of the Nerds II dla Twentieth Century Fox, i Coupe De Ville dla Universal Pictures.
Pochodzący z Nowego Jorku, Roth jest absolwentem Boston University (1970).
Anastas Michos (zdjęcia)
Zadebiutował jako autor zdjęć dzięki producentowi Jake’owi Ebertsowi, który zaangażował go do filmu The Education of Little Tree. Kolejnym filmem Michosa był Człowiek na księżycu (Man on the Moon) w reżyserii Milosa Formana, z Jimem Carrey w roli komika Andy’ego Kaufmana. Inne tytuły w dorobku Michosa to The Big Kahuna z Kevinem Spacey i Danny’m DeVito, debiut reżyserski Edwarda Nortona Zakazany owoc (Keeping the Faith) z Nortonem, Benem Stillerem i Jenną Elfman, What’s the Worst That Could Happen Sama Weismana z , Martinem Lawrence i Danny’m DeVito, Death to Smoochy z Robinem Williamsem i Edwardem Nortonem w reżyserii DeVito, Starsza pani musi zniknąć (Duplex) z Benem Stillerem i Drew Barrymore, Uśmiech Mony Lisy (Mona Lisa Smile) z Julią Roberts.
Michos zaczynał karierę jako operator kamery współpracując ze zdobywcą nagrody Akademii® Philippem Rousselot podczas realizacji takich filmów jak Skandalista Larry Flynt (The People Vs. Larry Flynt), Sommersby, Flesh and Bone, Wywiad z wampirem (Interview with the Vampire), Mary Reilly i Instinct.
Bill Groom (scenografia)
Współpracował wcześniej z reżyserem Josephem Rubenem projektując scenografię do Return to Paradise, Pociągu z forsą (Money Train) i Synalek (The Good Son). Groom jest ponadto autorem scenografii do następujących filmów - Life or Something Like It, Riding in Cars With Boys, The Preacher’s Wife i Ich własna liga (A League of Their Own) Penny Marshall, Obietnica (The Pledge), The White River Kid, Mixed Nuts, Milion dolarów napiwku (It Could Happen To You) i Rocket Gibraltar. Jego dorobek telewizyjny obejmuje takie pozycje jak “Boss of Bosses," “The Adventures of Huckleberry Finn and Pudd’nhead Wilson," “Saturday Night Live" – siedem sezonów programu.
Richard Francis-Bruce, A.C.E. (montaż)
Był trzykrotnie nominowany do Oskara® za filmy Air Force One w reżyserii Wolfganga Petersena, Siedem (Seven) Davida Finchera oraz Skazani na Shawshank (The Shawshank Redemption) Franka Darabonta. Urodzony w Australii, Francis-Bruce był także nominowany do czterech nagród Eddie przyznawanych przez Stowarzyszenie Montażystów Filmowych - Skazani na Shawshank (The Shawshank Redemption), Air Force One, Harry Potter i kamień filozoficzny (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) w reżyserii Chrisa Columbusa oraz Twierdza (The Rock) Michaela Baya. Australijski Instytut Filmowy nagrodził go za montaż filmu Martwa Cisza (Dead Calm) Phillipa Noyce. Filmowiec otrzymał ponadto nominacje do tej nagrody za Short Changed w reżyserii George’a Ogilvie oraz Bullseye i Careful, He Might Hear You, oba autorstwa Carla Schultza. Inne filmy w jego dorobku to Włoska robota (The Italian Job), Gniew oceanu (The Perfect Storm), Zielona mila (The Green Mile), Instinct, Speechless, Sliver, Olej Lorenza (Lorenzo’s Oil), Cadillac Man, Czarownice z Eastwick (The Witches of Eastwick) oraz Mad Max Beyond Thunderdome.
Filmem telewizyjnym, w realizacji którego wziął udział, jest produkcja HBO “The Path to War."
Cindy Evans (kostiumy)
Ukończyła ostatnio zdjęcia do romantycznej komedii Nadchodzi Polly (Along Came Polly) w reżyserii Johna Hamburga. Inne filmy, do których projektowała kostiumy to Thirteen Catherine Hardwicke, Laurel Canyon Lisy Cholodenko, How High Jesse’go Dylana, Memento Christophera Nolana oraz River Red Eric Drilling. Wkrótce na ekrany wejdzie kolejny film z kostiumami autorstwa Evans - Lords of Dogtown.
James Horner (muzyka)
Jest jednym z najbardziej znanych współczesnych kompozytorów muzyki filmowej. W ciągu ostatnich dwudziestu lat skomponował muzykę do licznych przebojów filmowych i był uhonorowany dwoma Oskarami® i dwoma Złotymi Globami za muzykę do filmu Jamesa Camerona Titanic. Dodatkowo otrzymał pięć nominacji do nagród Akademii®, cztery nominacje do Złotego Globu i sześć nagród Grammy, m.in. w kategorii Piosenka Roku - 1987 (“Somewhere Out There") i 1998 (“My Heart Will Go On").
W kwietniu 1998 roku, muzyka do filmu Titanic przez 16 tygodni była numerem 1 na liście Billboardu - Top 200 Album Chart. Album sprzedał się w 10 mln egzemplarzy w Stanach Zjednoczonych i ponad 26 mln na świecie.
Znany dzięki swojej różnorodności stylistycznej, Horner jest autorem muzyki do następujących filmów - Troja (Troy), The Missing, Bobby Jones, Stroke of Genius, Radio, Beyond Borders, Dom z piasku i mgły (House of Sand and Fog), Wróg u bram (Enemy at the Gates), Grinch – świąt nie będzie (Dr. Seuss’ How the Grinch Stole Christmas), The Four Feathers, Gniew oceanu (The Perfect Storm), Freedom Song, Bicentennial Man, Mighty Joe Young, Maska Zorro (The Mask of Zorro), Deep Impact, The Devil’s Own, Okup (Ransom), Courage Under Fire, To Gillian on Her 37th Birthday, The Spitfire Grill, Waleczne serce (Braveheart), Apollo 13, Casper, Wichry namiętności (Legends of the Fall), Stan zagrożenia (Clear and Present Danger), The Pagemaster, Bopha!, Raport Pelikana (The Pelican Brief), Człowiek bez twarzy (The Man Without a Face), Czas patriotów (Patriot Games), Thunderheart, Sneakers, The Rocketeer, Glory, In Country, Field of Dreams, Honey I Shrunk the Kids, The Land Before Time, Willow, An American Tail, Imię róży (The Name of the Rose), Cocoon, Gorky Park, 48 godzin (48 Hours) oraz Star Trek II.
Współpracujący z tak znanymi reżyserami jak Ed Zwick, Joe Johnston, Phil Alden Robinson, Steven Spielberg, William Friedkin, Mel Gibson, Lasse Hallström, Norman Jewison czy Francis Ford Coppola, Horner zdobył ostatnio nominacje do nagrody Akademii® i Złotego Globu za muzykę do nagrodzonego Oskarem® filmu Rona Howarda Piękny umysł (A Beautiful Mind).