"Życie i cała reszta": PRASA O FILMIE
„Owacją na stojąco nagrodziła publiczność obecna na ceremonii otwarcia 60-tego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji pokaz najnowszego filmu Woody Allena Życie i cała reszta.”
Variety
„Woody Allen nakręcił dobry film. Wczorajszy szok na Festiwalu Filmowym w Wenecji był oczywisty. Po 14 latach i wielu próbach odzyskania magicznej mocy, nowojorski reżyser zrobił w końcu film, który nawiązywał do jego wcześniejszych filmów”.
The Guardian
"W filmie Życie i całą reszta Woody Allen nabrał jakby nowego odechu i wigoru. Może dlatego, że znalazł nowego, młodego bohatera: Jason Biggs gra 20 - latka, początkującego literata - humorystę, poszukującego miłości, zakochanego, zdradzanego, chodzącego do psychoanalityka, cierpiącego na depresję i zwątpienia, przerażonego 'pustką świata pozbawionego Boga'. Zapamiętam z tego filmu niezwykłe jak na Allena ujęcie: stary człowiek w okularach krótkowidza i sztruksowych spodniach, oparty o karabin. Farsa? Tak, ale podszyta największą powagą".
Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza
„Śmiałem się do łez.”
Daily Telegraph
„Zabawny i zręczny.”
Daily Mail
„Świetna komedia. Wyjątkowo zabawne i poruszające dzieło Allena.”
The Independent
„Film gęsty od zabawnych dialogów i gagów”.
The New York Times
„Życie i cała reszta to strzał w dziesiątkę.”
The Rolling Stones
„Jeden z najlepszych filmów Woody Allena ostatnich lat.”
Chicago Tribune
„Mnóstwo śmiechu.”
Variety
„Powrót do starych dobrych filmów Allena.”
Houston Chronicle
„Życie i cała reszta jest to jeden z najzabawniejszych filmów roku.”
Moviemartyr.com
„W swoim imponującym dziele Woody Allen po raz kolejny z poczuciem humoru i intuicją przedstawił walkę płci, grając jak zwykle postać zmagającą się z przypływami i odpływami namiętności. Młodej obsadzie film zawdzięcza świeżość, zaś udziałowi Allena w roli przedziwnego mentora mnóstwo śmiechu. Tym, co nowe dla tego rodzaju komedii jest element czarnego humoru”.
Variety
„Większości scen filmu Życie i cała reszta to odbicie życia Woody Allena, jego sercowych wzlotów i upadków. Wszystko podane z ironicznym poczuciem humoru”.
Variety
„Zręcznie zrealizowany, wzmocniony ścieżką dźwiękową jazzu, bluesa i muzyki klasycznej autorstwa światowej klasy kompozytorów”.
Variety
„Jason Biggs rozsławiony rolą w American Pie gra początkującego pisarza komediowego, który traci głowę dla kokietki Christiny Ricci. Allen, tu w roli ogarniętego paranoją mentora, udziela mu wskazówek. Tradycyjnie już podstarzały komediant wszystkie najlepsze kwestie zagarnia dla siebie. Pojawia się jednak nowy akcent – allenowski Nowy York, po wydarzeniach z 11 września jest miastem mroczniejszym i bardziej niebezpiecznym”.
The Guardian