Reklama

"Zemsta": PRODUCENCI I KOPRODUCENCI

Zemsta Andrzeja Wajdy została wyprodukowana przez ARKĘ FILM Spółkę z o.o. – zawiązaną wyłącznie na rzecz realizacji tego filmu, którego koproducentami są Vision Film Production i Telewizja Polska S.A.. Udziałowcy ARKI to AKSON STUDIO, założone i kierowane przez producenta Zemsty, Michała Kwiecińskiego oraz Studio Filmowe Perspektywa, którego kierownikiem artystycznym jest Janusz Morgenstern, również producent „Zemsty”. Producentem filmu jest także Włodzimierz Otulak, prezes Vision – firmy w skład której, obok Vision Film Production, wchodzi Vision Film Distribution Company. Firma zaangażowała się w produkcję i dystrybucję dwóch wcześniejszych filmowych projektów Andrzeja Wajdy – Pana Tadeusza i wznowienia Ziemi obiecanej.

Reklama

W produkcji Pana Tadeusza uczestniczył też Michał Kwieciński. Z Januszem Morgensternem wiąże Wajdę wieloletnia współpraca i przyjaźń, datująca się od czasów pierwszych filmów reżysera Zemsty: Pokolenia, Kanału, Popiołu i diamentu. Morgenstern był wówczas jego asystentem. W latach 80. i 90. Andrzej Wajda zrealizował w SF Perspektywa kilka filmów, m.in. Korczaka i Pierścionek z orłem w koronie.

Zachwyciłem się pomysłem sfilmowania „Zemsty”, gdy przyszedł z nim do mnie Andrzej Wajda – mówi Michał Kwieciński. Realizacja tego filmu była jak dotąd największym wyzwaniem, z którym zmierzyłem się jako producent. Wystarczy powiedzieć, że od pomysłu do realizacji upłynęło półtora roku. Przygotowania zaczęliśmy od kompletowania obsady. Na szczęście są w Polsce aktorzy, którzy potrafią przekazać – także z ekranu – wspaniały wiersz Fredry. Ostateczna obsada „Zemsty” niemal w stu procentach odpowiada tej, którą reżyser proponował od początku.

W podejściu Andrzeja Wajdy do „Zemsty” urzekł mnie szacunek do tekstu Fredry – kontynuuje Kwieciński. Ta komedia stanowi ważną część tradycji polskiej kultury, kanonu naszej literatury. Reżyser, chcąc dać temu wyraz na ekranie, pomieścił w nie za długim, stuminutowym filmie, niemal całą jej treść. Zaangażował aktorów, co do których mógł mieć pewność, że potrafią zafascynować dzisiejszą, przeważnie młodzieżową publiczność komizmem i językiem Fredry. Podczas zdjęć do „Zemsty” – kończy Kwieciński – dla mnie, jako dla producenta, jednym z najtrudniejszych zadań była walka z żywiołem zimowym, a raczej z jego brakiem, gdyż prawdziwego śniegu mieliśmy jak na lekarstwo i musieliśmy sprowadzić sztuczny.

Kierownik produkcji filmu, Kamil Przełęcki, zapamiętał tę walkę jako ekscytującą przygodę. Pouczające były zwłaszcza wstępne negocjacje z niemieckim oddziałem londyńskiej firmy Snow Bussines, który przysłał do nas swoich angielskich pracowników z wieloma rodzajami śniegu do wyboru, uzależnionego od potrzeb i możliwości finansowych. Niesłusznie zakładaliśmy na wstępie, że musimy mieć prawdziwy śnieg – mówi Przełęcki. Okazało się, że sztuczny, zaoferowany przez Snow Bussines, wygląda tak realistycznie, że nie sposób odróżnić go od prawdziwego, a sprowadzenie go opłaca się ekipom filmowym bardziej niż wyczekiwanie zmiłowania przyrody.

Producentami wykonawczymi Zemsty byli Katarzyna Fukacz-Cebula i Jerzy Buchwald.

ARKA FILM

Arka Film jest spółką zawiązaną wyłącznie na rzecz projektu ekranizacji „Zemsty” Aleksandra Fredry w reżyserii Andrzeja Wajdy, a jej udziałowcami są Akson Studio Produkcja Filmowa i Telewizyjna (w osobie Michała Kwiecińskiego) oraz Studio Filmowe „Perspektywa” (reprezentowane przez Janusza Morgensterna). Osoby te swoim dorobkiem potwierdzają kompetencje artystyczne i producenckie, dzięki czemu projekt nabiera wartości zarówno w sensie kulturowym, jak i gwarantuje wysoki poziom współpracy w zakresie produkcyjnym i producenckim.

Akson Studio istnieje od 1992 roku. W ciągu dziesięciu lat wyprodukowaliśmy wszystkie rodzaje filmów i programów telewizyjnych: od pełnometrażowych, kinowych filmów fabularnych, po seriale dokumentalne, spektakle teatru telewizji, kończąc na telewizyjnych wysoko budżetowych programach rozrywkowych (Program Sylwestrowy TVP 1997/8) i programach edukacyjnych. Naszą specjalnością są jednak wieloodcinkowe seriale telewizyjne. Akson Studio jest niewątpliwie firmą o największym w Polsce doświadczeniu w dziedzinie produkcji seriali telewizyjnych. Mamy kontakty z najlepszymi aktorami, reżyserami, kierownikami produkcji i operatorami telewizyjnymi. Z Aksonem współpracują dziesiątki scenarzystów, spośród których jesteśmy w stanie wybrać osoby o największych kwalifikacjach do poszczególnych projektów. Dzięki ogromnej skali naszych produkcji telewizyjnych możemy zminimalizować koszta, zapewniając najwyższą, światową jakość produkcji telewizyjnej za bardzo konkurencyjną cenę. Przez dziesięć lat istnienia naszą główną specjalnością stały się produkcje fabularne oparte na dramatach i adaptacjach (nośnik magnetyczny, 60 - 90 minut, scenografia we wnętrzach naturalnych i budowanych). W ciągu tego czasu zrealizowaliśmy przeszło sto tego typu produkcji, opartych między innymi na scenariuszach R. Harwooda. Z. Herberta, G. Herlinga - Grudzińskiego...

Zdobyte doświadczenie pozwoliło nam zostać współproducentem największej w historii polskiej telewizji telenoweli - „Klan” - obecnie ponad 500 odcinków. Produkujemy też pełnometrażowe filmy kinowe: 1997 - „Kroniki Domowe” w reżyserii L. Wosiewicza (nagrodzony na FFF w Gdyni za zdjęcia i scenografię), 1998 - „Egzekutor” w reżyserii F. Zylbera, i „Jak narkotyk” w reżyserii B. Sass, 1999 – „Mała Vilma” w reżyserii M. Meszaros (koprodukcja polski – węgiersko – niemiecka)

Produkcje te nie wyczerpują jednak naszej oferty. Z powodzeniem produkujemy cały szereg typowych, telewizyjnych gatunków. Są to cykliczne programy dla dzieci i młodzieży, filmy dokumentalne etc. Nasze najbliższe plany produkcyjne obejmują kinowe filmy fabularne, nowe seriale i przedstawienia teatru telewizji. Swoje projekty zrealizują u nas twórcy tej miary co Andrzej Wajda, Janusz Morgerstern, J. Kawalerowicz, G. Jarzyna, B. Sass. Dzięki temu Akson Studio potwierdza swoją reputację producenta ciekawych, ambitnych i prestiżowych filmów kinowych i telewizyjnych.

Jednak nasze obecne możliwości produkcyjne bazują przede wszystkim na zdobyciu w ciągu tych kilku lat zaufania u naszych partnerów - telewizji publicznej i prywatnej. Wyrazem tego zaufania jest powierzenie Akson Studio prestiżowej produkcji programu noworocznego telewizyjnej „Jedynki” - „Sylwester z jedynką” - 1998 i 1999.

Współpracujemy praktycznie ze wszystkimi działającymi na naszym rynku firmami technicznie wspomagającymi produkcję telewizyjną i filmową. W wyniku poszukiwań najbardziej optymalnych rozwiązań (ceny usług, fachowość) z najlepszymi podjęliśmy stałą współpracę. Również współpracujemy ze wszystkimi liczącymi się w Polsce agencjami aktorskimi, mając pełny, zdokumentalizowany przegląd tego rynku.

Studio Filmowe „Perspektywa” jest jednym z wiodących Studiów Filmowych w kraju. Spełnia podwójną rolę: producenta filmów i twórczego zespołu reżyserów, wśród których są wybitni, szeroko znani w świecie twórcy polskiego filmu.

„Perspektywą” kieruje reżyser Janusz Morgenstern, autor wielu filmów kinowych nagradzanych na Międzynarodowych Festiwalach Filmowych jak np.: „Do widzenia, do jutra”, „Jowita”, „Trzeba zabić tę miłość” oraz najpopularniejszych seriali telewizyjnych jak: „Stawka większa niż życie”, „Kolumbowie”, „Polskie drogi”.

W „Perspektywie” realizowali swoje filmy tak znani reżyserzy jak: Andrzej Wajda, Tadeusz Konwicki, Janusz Majewski, Witold Leszczyński, Stanisław Bareja, Radosław Piwowarski, Feliks Falk, Andrzej Kotkowski, Piotr Szulkin, Marek Nowicki, Ryszard Bugajski, Jerzy Domaradzki, Jerzy Sztwiertnia. Filmy produkowane przez „Perspektywę” reprezentują wszystkie gatunki filmowe, ukazując szeroką gamę tematów i form artystycznych. Studio współpracuje również z telewizją, produkując pojedyncze filmy telewizyjne i seriale. Filmy „Perspektywy” cieszą się uznaniem widowni krajowej i zagranicznej, co potwierdzają liczne nagrody uzyskane na festiwalach filmowych.

„Perspektywa” zajmuje się produkcją filmów, poczynając od opracowania scenariuszy poprzez pełny proces produkcyjny aż do dystrybucji gotowego filmu. Studio współpracuje z najlepszymi operatorami, kompozytorami i innymi specjalistami we wszystkich działach produkcji filmowej, a także wybitnymi aktorami filmowymi. We współpracy z wytwórniami Filmowymi „Perspektywa” jest w stanie zapewnić optymalne warunki artystyczne i techniczne dla produkcji filmu.

Od wielu lat „Perspektywa” współpracuje z producentami zagranicznymi, oferując partnerstwo i profesjonalizm we wszystkich dziedzinach produkcji filmowej. W ramach tej współpracy powstały m.in. "Pierścionek z orłem w koronie" Andrzeja Wajdy w koprodukcji z Cine Elektra - Londyn, "Korczak" Andrzeja Wajdy w koprodukcji z Regina Ziegler Film Produktion w Berlinie i "Kolos" Witolda Leszczyńskiego z norweskim koproducentem Regional Film A/S. Studio zapewnia także wszelkie usługi filmowe dla producentów zagranicznych. Przykładem takiej współpracy jest m. in. "Blaszany bębenek" Volkera Schlondorffa, czy "Europa, Europa" Agnieszki Holland.

VISION FILM DISTRIBUTION Sp. z o.o.

Firma istnieje od 1991 roku i prowadzi działalność w dziedzinie dystrybucji kinowej, video i licencji telewizyjnych, a od kilku lat również produkcji filmowej i budowy multipleksów. Funkcjonując jedynie w oparciu o polski kapitał firma systematycznie wzmacniała swoją pozycję stając się w rezultacie najlepszym dystrybutorem niezależnym na polskim rynku. Swoje sukcesy firma zawdzięcza konsekwentnie realizowanej strategii zakupów, aktywnej promocji oraz dynamicznej i elastycznej strukturze organizacyjnej.

Dystrybucja filmów kinowych

Propozycja repertuarowa firmy VISION zaspokaja różnorodne gusty polskiej publiczności, a walory artystyczne produktu spotykają się z uznaniem krytyki.

Kino artystyczne

Firma zdobyła uznanie dzięki popularyzowaniu artystycznych osiągnięć kina europejskiego i amerykańskiego wprowadzając na ekrany polskich kin takie obrazy jak: "WSZYSTKIE PORANKI ŚWIATA" (7 Cezarów), "FARINELLI: OSTATNI KASTRAT" (2 Cezary, Złoty Glob, nominacja do Oskara), „SKAZANI NA SHAWSHANK” (9 nominacji do Oscara), „BLASK” (Oscar za główną rolę męską dla Geoffreya Rusha), „ŻYCIE JEST PIĘKNE” (LA VITA E BELLA, Grand Prix w Cannes ’98, 3 Oscary), „WBREW REGUŁOM” (Oscar za scenariusz adaptowany i za drugoplanową rolę męską dla Michaela Caine’a).

Kino komercyjne

Obok kina artystycznego znaczącą część naszej oferty kinowej stanowią polskie i światowe superprodukcje oraz wysokobudżetowe filmy amerykańskie. Pierwszym spektakularnym sukcesem firmy była dystrybucja w roku 1995 filmu "GWIEZDNE WROTA". W kolejnych latach przyszły sukcesy takich filmów jak "LEON-ZAWODOWIEC", "SARA", nagrodzony 9 Oscarami "ANGIELSKI PACJENT", "EVITA", "PIˇTY ELEMENT", „DEMONY WOJNY WG GOI”, „SIEDEM LAT W TYBECIE”, „FUKS”, „ŻYCIE JEST PIĘKNE”, arcydzieła Andrzeja Wajdy „PAN TADEUSZ”, którego dystrybucja była największym dotychczas sukcesem VISION (film obejrzało ponad 6 mln widzów), a także superprodukcja dla młodych widzów „W PUSTYNI I W PUSZCZY” na podstawie powieści Henryka Sienkiewicza, która zgromadziła w kinach 2,2 mln widzów.

Nowe rynki

VISION zakupuje także prawa do rozpowszechniania filmów na terenie całej Europy Środkowo Wschodniej. Wśród pozyskanych przez nas tytułów wymienić należy „K – 19”, „QUIET AMERICAN” i „K – PAX” czy „GOLD COAST”, który jest pierwszym tytułem z zakupionego przez nas pakietu (output deal) filmów producenta Martina Bregmana.

Udziały w rynku

W ciągu lat obecności na rynku dystrybucji filmów kinowych, VISION sukcesywnie umacniał swoją pozycję wśród konkurentów, lokując się w roku 1999 na drugiej pozycji z udziałem 26,8 % rynku, co jest największym sukcesem w historii firmy. Od roku 1997 VISION nieprzerwanie lokuje się w pierwszej trójce dystrybutorów kinowych w Polsce.

Warto podkreślić, że VISION od roku 1995 pozostaje najlepszym dystrybutorem niezależnym w Polsce.

Produkcja filmów

W roku 1996 VISION rozpoczął filmem "SARA" (reż. Maciej Ślesicki) działalność na polu produkcji filmowej. W kolejnych latach VISION wziął udział w produkcji ponad 20 filmów. Do najważniejszych zaliczyć należy takie tytuły jak: „DEMONY WOJNY WG GOI” (reż. Władysław Pasikowski), ekranizacja arcydzieła Adama Mickiewicza "PAN TADEUSZ" w reżyserii Andrzeja Wajdy, „PRAWO OJCA” (reż. Marek Kondrat), "PIERWSZY MILION" (reż. Waldemar Dziki), „AJLAWJU” (reż. Marek Koterski), „FUKS” (reż. Maciej Dutkiewicz), „KARIERA NIKOSIA DYZMY” (reż. Jacek Bromski, wyst. Cezary Pazura), superprodukcja dla młodych widzów „W PUSTYNI I W PUSZCZY” na podstawie powieści Henryka Sienkiewicza (reż. Gavin Hood,), a także „REQUIEM” (reż. Witold Leszczyński) oraz ekranizacja prozy Andrzeja Sapkowskiego “WIEDŹMIN”, „DZIEŃ ŚWIRA” (reż. Marek Koterski). W planach jest realizacja filmu „HANEMANN” (reż. Agnieszka Holland).

Dystrybucja filmów video

Dynamiczne działania w dziedzinie dystrybucji filmów video pozwoliły firmie VISION zdobyć silną pozycję na rynku. Znalazło to odzwierciedlenie w licznych nagrodach i wyróżnieniach. Od kilku ostatnich lat VISION niezmiennie zajmuje pozycję jednego z wiodących dystrybutorów kaset video i płyt DVD na polskim rynku.

Sprzedaż licencji telewizyjnych

W ramach długofalowej strategii firmy, prowadzimy działalność w dziedzinie sprzedaży licencji telewizyjnych. Naszymi stałymi klientami są takie telewizje, jak Canal + Poland, HBO Poland, największe stacje kablowe (PTK, Aster City), jak również Telewizja Polska S.A. i Polsat.

Budowa multipleksów

VISION prowadzi również działalność w zakresie budowy kin - multipleksów. Celem naszym jest stworzenie 10 – 12 takich kin w kluczowych miastach Polski. Pierwszym zrealizowanym projektem jest gdańskie Superkino „Krewetka”. Jest to multipleks o 2100 miejscach. Kolejnym obiektem, którego realizacja już trwa jest Superkino w Częstochowie. W trakcie realizacji są już także kolejne projekty: Centrum Festiwalowe w Sopocie (7 sal, 1600 miejsc), kina w Łodzi (6 sal) i Bydgoszczy (6 sal). Jednocześnie VISION jest zainteresowane w przekształcaniu istniejących już kin w minipleksy mające prezentować szczególnie ambitny repertuar. Pierwszym krokiem na tym polu są podjęte wspólnie przez VISION i Stowarzyszenie Filmowców Polskich działania w celu przekształcenia warszawskiego kina „Kultura” w 5 – salowy minipleks. VISION prowadzi także rozmowy w sprawie przejęcia w drodze prywatyzacji sieci kin należących do państwowej instytucji Neptun Film.

Walka z piractwem

Od początku swej działalności, firma VISION współpracuje z Amerykańskim Stowarzyszeniem Rynku Filmowego (AFMA) w procesie walki z piractwem na terytorium Polski. Od września 1995 firma aktywnie włączyła się także w prace Fundacji Ochrony Twórczości Audio-wizualnej (FOTA), organizacji powstałej z inicjatywy MPEAA oraz przedstawicieli Majors Studios działających w Polsce. VISION był w tym gronie pierwszą firmą działającą w oparciu o produkt dystrybutorów niezależnych.

TELEWIZJA POLSKA S.A.

Telewizja Polska - Produkcja filmowa i teatralna jest największym producentem filmowym w Polsce. Produkcję filmową i teatralną realizuje przez Agencję Filmową.

TVP wydaje na produkcję filmową więcej niż pozostali – prywatni czy państwowi –polscy inwestorzy. W latach 1999 – 2001 telewizja publiczna wydała na produkcję filmów fabularnych, seriali i filmów animowanych łącznie ok. 240 mln zł. Blisko połowa filmów powstających każdego roku w Polsce jest współprodukowana przez TVP. Na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych 2001 w Gdyni, będącym sprawdzianem stanu polskiego przemysłu kinematograficznego, TVP pokazała 13 własnych lub wyprodukowanych z jej udziałem pozycji.

Priorytetem programowym są dla TVP filmy debiutujących reżyserów, produkowane w cyklu „Pokolenie 2000” (na 15 debiutów filmowych powstałych w latach 1998 – 2000 aż 6 wyprodukowała w 100 proc. Telewizja Polska). Od wielu lat trudno mówić o zjawisku debiutu reżyserskiego w filmie bez udziału TVP. W roku 2001 Telewizja Polska finansowała w 100 proc. lub uczestniczyła w produkcji filmów kolejnych debiutantów: Denijala Hasanovica („List”), Macieja Pieprzycy („Inferno”), Mariusza Fronta („Portret podwójny”), Jarosława Marszewskiego („Jutro będzie niebo”), Marka Bukowskiego („Blok.pl.”) i Artura Urbańskiego (jego „Bellissima” uznana została za najlepszy debiut roku 2001). W tej dziedzinie konkurencja dla TVP nie istnieje.

Równie ważne są dla nas godzinne fabuły telewizyjne, wchodzące w skład serii „Święta polskie”. W roku 2002 (po pokazywanych już wcześniej „Cudzie purymowym” Izabeli Cywińskiej, „Żółtym szaliku” Janusza Morgensterna, „Nocy św. Mikołaja” Andrzeja Kondratiuka) TVP pokaże kolejne produkcje z tego cyklu, m.in. „W kogo ja się wrodziłem” Ryszarda Bugajskiego oraz „Wszystkich świętych” Andrzeja Barańskiego.

Produkcja TVP to także telenowele mające rekordową oglądalność („Klan”, „Złotopolscy”). Wpływy z reklam sprzedawanych przy nich pozwalają Telewizji Polskiej uczestniczyć w innych, ambitniejszych gatunkach filmowych. Są to, oprócz wspomnianych debiutów i „Świąt polskich”, poważne koprodukcje filmów kinowych, takich jak „Pianista” w reżyserii Romana Polańskiego czy „Chopin – pragnienie miłości” Jerzego Antczaka, których premiery planowane są na 2002 rok.

Od dwóch lat zmieniamy nieco profil uczestniczenia w koprodukcjach. Jednym z głównych powodów udziału TVP w tak dużych przedsięwzięciach jak „Quo vadis”, „Wiedźmin” czy „Przedwiośnie” był fakt równoczesnej produkcji seriali na podstawie tych filmów na potrzeby TVP1 i TVP2. Obecnie mniejszy jest udział TVP w koprodukcjach krajowych filmów kinowych na rzecz produkcji własnych filmów średniometrażowych (100 proc. udziału TVP) – gatunku bardzo lubianego przez widzów, który daje jednocześnie reżyserom pełnię możliwości twórczych, oraz własnych filmów fabularnych. Przykładem jest obsypany nagrodami na festiwalach w kraju i za granicą film Roberta Glińskiego „Cześć, Tereska”, uznany w Gdyni za najlepszą polską produkcję roku 2001.

Teatr Telewizji to nasza polska kulturowa specjalność. To gatunek widowiska telewizyjnego wywodzący swój artystyczny poziom z wieloletniej tradycji. Dzisiejszy Teatr TVP wykorzystuje i stymuluje możliwości twórcze najznakomitszych artystów polskiego teatru i filmu. Szczególnie teraz, kiedy jednoczącej się Europie zagraża kulturowa unifikacja i degradacja narodowych wartości duchowych – Teatr TVP jest jedną z naszych szans na ocalenie tych wartości. Telewizja Polska jako jedyna stacja w Polsce produkuje i emituje Teatr Telewizji. W 2001 roku przeznaczyła na ten cel ponad 16 mln zł.

Teatr TV, od samego początku po dzień dzisiejszy, tworzyli najlepsi w Polsce reżyserzy, aktorzy, scenografowie, operatorzy. Nie sposób wymienić wszystkich wybitnych artystów współpracujących, w ciągu prawie półwiecza istnienia, z Teatrem Telewizji. Dla wielu już dojrzałych twórców Teatr TV był miejscem ich artystycznego debiutu.Dzięki telewizyjnym wersjom przedstawień teatralnych Teatr TV zachował dla potomności najwybitniejsze spektakle Konrada Swinarskiego, Tadeusza Kantora, Andrzeja Wajdy, Jerzego Jarockiego, Jerzego Grzegorzewskiego czy Krystiana Lupy.

Tradycją Teatru TV jest jego różnorodność repertuarowa. Dzisiejszy Teatr TV to nie tylko spektakle studyjne, ale coraz częściej telewizyjne formy dramatyczne realizowane w technologii filmowej we wnętrzach naturalnych i w plenerach. Zasadą niezmienną pozostaje chęć przedstawienia widzom wartościowej literatury, klasycznej i współczesnej, polskiej i światowej, zarówno dramatycznej, jak i tej będącej adaptacją prozy – w wykonaniu kolejnych pokoleń najlepszych aktorów i w interpretacji najwybitniejszych reżyserów teatralnych i filmowych.

Teatr TV prezentuje zarówno polską klasykę, jak i wszystkie ważniejsze dokonania współczesnej polskiej literatury. Wśród sztuk klasycznych znalazły się m.in: „Beatryks Cenci” J. Słowackiego, reż. J. Englert, „Dożywocie” A. Fredry, reż. W. Pszoniak, „Ożenek” M. Gogola, reż. J. Stuhr, „Gra miłości i przypadku” P. Marivaux, reż. G. Holoubek, „Szkoła obmowy” W. Bogusławskiego, reż. P. Mikucki.

W repertuarze Teatru Telewizji mają swoje odbicie również ważne dokonania współczesnej literatury polskiej, niektóre z nich to: „Kuracja” J. Głębskiego, reż. W. Smarzowski, „Wielki Świat” R. Knappa, reż. W. Leszczyński, „Łzy” G. Strumyka, reż. F. Zylber, „Odszkodowanie” M. Bukowskiego, reż. Wł. Kowalski, „Noc czerwcowa” J. Iwaszkiewicza, reż. A. Wajda, „Wielebni” S. Mrożka, reż. K. Kutz, „Dotknięcia” W. Myśliwskiego, reż. I. Cywińska, „Miś Kolabo” P. Kokocińskiego, reż. R. Bugajski, „Pielgrzymi” M. Pruchniewskiego, reż. M. Dejczer.

Odrębną, bardzo specyficzną produkcją Teatru TV, której znaczenie edukacyjne, poznawcze i kulturowe trudno przecenić – są spektakle Teatru dla Dzieci i Sceny Młodego Widza.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Zemsta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama