Reklama

"Zawód: Szpieg": REALIZATORZY

TONY SCOTT - Reżyseria

Tony Scott od momentu swojego debiutu fabularnego odnotowuje stałe pasmo sukcesów. Już jego pierwszy film „Hunger”, z udziałem Catherine Denevue, Davida Bowie i Susan Sarandon, nowoczesna opowieść z gatunku wysublimowanych horrorów odniosła duży sukces. Hitami okazały się również kolejne przedsięwzięcia reżyserskie - „Top Gun” z Tomem Cruisem, „Gliniarz z Beverly Hills 2” /Beverly Hills Cop II/, „Revenge”, „The Days of Thunder”, „The Last Boy Scout” oraz znakomicie przyjęty przez krytykę „Prawdziwy romans” /True Romance/.

Reklama

W 1995 roku znowu głośno było o Scottcie w związku ze znakomitym, trzymającym w napięciu thrillerze „Karmazynowy przypływ” /Crimson Tide/, w którym zagrały takie gwiazdy jak Denzel Washington i Gene Hackman. Od tego czasu reżyser nakręcił również „The Fan” z Robertem DeNiro i Wesley Snipesem oraz „Wroga publicznego” /Enemy of the State/ z Willem Smithem i Genem Hackmanem, w produkcji Jerry’ego Bruckheimera.

DOUGLAS WICK – Producent

Prowadzona przez Douglasa Wicka firma Red Wagon Entertainment weszła w nowe milenium zajmując jedne z najwyższych pozycji wśród firm producenckich. W ostatnim czasie Red Wagon udało się nie tylko rozwinąć z powodzeniem na szeroką skalę swoją działalność, nie tylko pozyskać jako partnera Lucy Fisher (była wiceprezes grupy kapitałowej Columbia-TriStar Motion Picture), ale również wyprodukować wiele znakomitych filmów. Cztery z nich, których produkcją zajmował się Wick, osiągnęły w sumie wyniki box-office’u na poziomie 1 miliarda dolarów.

Zwieńczeniem tego znakomitego pod względem realizacji projektów roku (2000) był epicki obraz starożytnego Rzymu - „Gladiator” w reżyserii Ridley’a Scotta z Russellem Crowem w roli tytułowej. Film przyniósł Wickowi-producentowi najbardziej prestiżowe wyróżnienie branży filmowej - Oscara®, a dochody z jego dystrybucji przekroczyły łącznie sumę 450 milionów. „Gladiator”, który okazał się światowym fenomenem wielkoekranowym, wysunął się również na czoło najlepiej sprzedawanych w historii DVD. Obraz uhonorowany został na całym świecie wieloma prestiżowymi nagrodami - Amerykański Instytut Filmowy uznał go za najlepszy obraz roku, przyznano mu dwa Złote Globy w tym za Najlepszy Film, dla Brytyjskiej Akademii Filmowej i Telewizyjnej oraz Gildii Producentów Filmowych (Nagroda Złotego Lauru) również był to Najlepszy Film roku. „Gladiator” nominowanym był do Oscara® w 12 kategoriach, otrzymał w sumie pięć statuetek. Wick jest także producentem takich filmów jak przebój dla najmłodszych „Stuart Malutki” /Stuart Little/ z Giną Davis, znakomicie przyjęty przez krytykę „Przerwana lekcja muzyki” /Girl Interrupted/ z Winoną Ryder, Vanessą Redgrave, Whoopi Goldberg i Angeliną Jolie (Oscar® i Złoty Glob dla aktorki za tę przejmującą rolę), thriller science-fiction „Hollow Man”, wyreżyserowany przez Paula Verhoevena z udziałem Elisabeth Shue i Kevina Bacona, który przyniósł wpływy prawie 200 milionów dolarów na całym świecie.

Red Wagon zakańcza właśnie pracę nad drugą częścią „Stuarta Malutkiego”, do którego swoich głosów użyczyli Michael J. Fox, Nathan Lane i Melanie Griffith. W planach firmy są między innymi takie projekty jak: nowa wersja klasycznego utworu J.M. Barrie’go „Piotruś Pan” w reżyserii P.J. Hogana; z dużym zainteresowaniem oczekiwane „Pamiętniki Gejszy” /Memoirs of Geisha/, na podstawie jednego z największych ostatnich bestsellerów na liście New York Timesa; „Fertig”, epicka opowieść z czasów II Wojny Światowej, rozgrywająca się na Filipinach; połączenie thrillera i kina akcji - „Dreadnaught”, w reżyserii McG, autora „Aniołków Charliego” /Charlie’s Angels/. Pierwszym filmem Wicka w charakterze producenta była komedia Mike’a Nicholsa „Pracująca dziewczyna” /Working Girl/ z Melanie Griffith, Harrisonem Fordem i Sigourney Weaver. Obraz nominowany był do Oscara w sześciu kategoriach, zdobył jedną statuetkę, uhonorowany został również pięcioma Złotymi Globami, w tym jednym dla Wicka. Z reżyserem Nicholsem Wick spotkał się ponownie przy produkcji „Wilka” /Wolf/ z Jackiem Nicholsonem i Michelle Pfeiffer. Wick ma na swoim koncie również takie produkcje jak: thriller „Hush” z Jessiką Lange i Gwyneth Paltrow oraz „Szkoła czarownic” /The Craft/ z Neve Campbell. Po ukończeniu ze specjalnym wyróżnieniem Uniwersytetu Yale, gdzie studiował literaturę i historię amerykańską oraz film, Wick rozpoczął karierę w show biznesie od ... parzenia kawy dla reżysera Alana Pakuli. Z czasem otrzymał stanowisko producenta stowarzyszonego przy filmie reżysera „Starting Over”.

Wick jest żonaty. Jego partnerką życiową jest Lucy Fisher. Producent ma trzy córki, mieszka w Los Angeles. Zajmuje zaszczytne stanowiska członka rady The Center of Early Education oraz zarządu Gildii Producentów Amerykańskich. Na międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Santa Barbara otrzymał tytuł Producenta Roku.

MARC ABRAHAM - Producent

Marc Abraham jest prezesem Beacon Communications, jednej z najlepiej prosperujących firm produkcenckich na rynku amerykańskim, którą założył w 1990 roku wraz z Armyanem Bernsteinem. Abraham był również inicjatorem Beacon Records, firmy fonograficznej, która ma na swoim koncie kilka ciekawych nagrań soundtracków, które w sumie sprzedały się w ponad czterech milionach egzemplarzy na całym świecie.

W 2000 roku pod szyldem Beacon powstały takie produkcje jak „The Family Man” z udziałem Nicolasa Cage’a i Tei Leoni oraz „Bring It On”, z udziałem Kirsten Dunst. Nieco wcześniej spod ręki Abrahama-producenta wyszły między innymi: „Tysiąc akrów” /Thousand Acres” z gwiazdorskimi rolami Michelle Pfeiffer, Jessiką Lange i Jennifer Jason Leigh oraz „Playing God” z Davidem Duchovnym i Timothy Huttonem w rolach głównych. Obecnie trwają prace nad najnowszymi produkcjami firmowanymi nazwiskiem Abrahama, będą to: „The Palace Thief” z Kevinem Klinem i „Tuck Everlasting”, w którym wystąpi Ben Kingsley.

Marc Abraham wystapił w roli producenta wykonawczego między innymi takich filmów jak: thriller akcji „Air Force One”, z Harrisonem Fordem w roli głównej; „Huragan” /The Hurricane/ (trzy nominacje do Złotych Globów), „Z miłości do gry”/For Love of the Game/, z udziałem Kevina Costnera oraz „End of Days”, w którym zagrał Arnold Schwarzenegger. Współpracując z Turner Pictures, zajął się produkcją wykonawczą „A Life in the Theatre” Davida Mameta, filmu uhonorowanego nagrodą Cable ACE dla najlepszej produkcji dramaturgicznej lub teatralnej. Beacon Communications może się pochwalić imponującą listą uznanych tytułów filmowych, w tym: „The Commitments”, wyróżniony czterema nagrodami BAFTA, nominowany do Złotego Globu, „W księżycową jasną noc” /A Midnight Clear/ Keitha Gordona z udziałem Ethana Hawke’a, „Sugar Hill” z Wesleyem Snipesem, „Princess Caraboo” z Phoebe Cates i Kevinem Klinem, „Droga do Wellville” /The Road to Wellville/ Alana Parkera z Anthony Hopkinsem oraz „The Baby-Sitter’s Club”.

Abraham rozpoczynał swoją karierę w przemyśle filmowym od dokumentalnego obrazu „Playing to Win”. Jest on autorem kilku scenariuszy wykorzystanych przez wytwórnie Twenthieth Century Fox, Warner Bros, CBS oraz popularnych seriali telewizyjnych „21 Jump Street” i „Moonlighting”. W 1990 roku Abraham został uhonorowany nagrodą Writer’s Guild za „The Earth Day Special”. Po ukończeniu Uniwersytetu stanu Wirginia, Abraham podjął swoją pierwszą pracę jako copywriter w agencji reklamowej Young and Rubicam w Nowym Yorku. Porzucił wkrótce to zajęcie i oddał się pisarstwu. W tym czasie pisał felietony sportowe dla Los Angeles Times i Golf Magazine. Marc Abraham jest autorem dwóch książek o tematyce olimpijskiej, wydanych przez Universal Press. Zasiada w zarządzie Virginia Film Festival oraz organizacji Violence Policy Center.

MICHAEL FROST BECKNER - Scenariusz

Mając na swoim koncie wiele ciekawych scenariuszy, pisanych na zamównienie dużych studio filmowych, Beckner zapracował sobie na pozycję jednego z najchętniej zatrudnianych scenarzystów hollywoodzkich. Przy jednym ze swoich najnowszych projektów - serialu telewizji CBS „The Agency”, przy współpracy z Wolfgang Petersen Radiant Telewision, Beckner rozszerzył nieco swoją działalność, występując w roli jego twórcy, scenarzysty i producenta wykonawczego. Ostatnio powstał również projekt scenariusza do filmu „Official Assassins”, thrillera osadzonego w scenerii powojennego Berlina, opowiadającego o początkach Zimnej Wojny. Obraz wyreżyserowany zostanie przez Paula Verhoevena, twórcy między innymi „Hollow Man”, „Robocopa” i „Nagiego Instynktu” /Basic Instinct/.

Beckner, przy współpracy swojej żony Anne Sterling Beckner i pod szyldem wspólnej firmy The Beckner Story Company, podpisał umowę z telewizją TNT na produkcję projektu opartego na zapiskach dziennikarskich Teda Gupa - The Book of Honor: Covert Lives and Classified Deaths at the CIA. Beckner prowadzi również współpracę z uhonorowanym Oscarem reżyserem i producentem Sydney’em Pollackiem nad adaptacją bestselleru Johna Le Carre’a The Night Manager, jak również oryginalnego pomysłu Becknera - „The Third Rate”. Na filmowym koncie autora scenariuszy figurują między innymi takie tytuły jak: „Sniper”, „Cuttroat Island” i „Prince Valiant”. Pierwszym dużym osiągnięciem autorskim Becknera był oryginalny scenariusz „Texas, Lead and Gold”. Następnie podjął on współpracę z jednym ze studio producenckich, gdzie występował w charakterze kontraktowego scenarzysty. Prowadząc tę działalność, w latach 1991-1996 udało mu się jednocześnie stworzyć takie scenariusze jak „Firestorm” i „Dzwonnik z Notre Dame” /The Hunchback of Notre Dame/.

DAVID ARATA - Scenariusz

Od trzech pokoleń rodzina Davida Araty mieszka w San Francisco. On sam wychowywał się w Millbraem, niewielkim miasteczku na przedmieściach San Francisco. Studiował na Uniwesytecie Santa Cruz, początkowo malarstwo, ponieważ pociągały go sztuki wizualne. Z czasem zainteresował się reżyserią teatralną i tą właśnie drogą trafił do zawodu scenarzysty. Jego pierwszym projektem fabularnym był „Breakdown Palace”, o dwóch Amerykankach aresztowanych w Tajlandii. Na potrzeby swojego ambitnego zadania pisarskiego udało mu się przekonać studio filmowe do wyekspediowania go do Bangkoku, gdzie chcąc przeprowadzić wywiady ze skazanymi dostał się do więzienia.

Prezentowany obecnie „Zawód: Szpieg” jest drugim przedsięwzięciem fabularnym w dotychczasowej karierze Araty. Obecnie kończy pracę nad „Dreadnaught” dla Douga Wicka, planuje również współpracę z Seanem Connery. Po ukończeniu tych dwóch projektów scenarzysta planuje trochę zwolnić tempo pracy i zająć się długo odkładanym, osobistym pomysłem scenariusza. W swojej karierze Arata występował w charakterze Doradcy d.s Kreacji w ramach Sundance Screenwriter Lab. David Arata mieszka obecnie z żoną i trójką dzieci w Baldwin Hills.

ARMYAN BERNSTEIN - Producent wykonawczy

Armyan Bernstein jest szefem Beacon Communications, jednej z najlepszych niezależnych firm produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych. Należy do grona najbardziej uznanych w branży producentów, czego wyrazem było przyznanie mu Nagrody ShoWest dla Najlepszego Producenta Roku 2000. Jego najnowsze projekty filmowe to, m.in. “Huragan” /Hurricane/ z nominowanym do Oscara Denzelem Washingtonem, “Thirteen Days” z Kevinem Costnerem, “Family Man” z udziałem Nicolasa Cage’a, thriller “Air Force One” z Harrisonem Fordem, który na całym świecie zarobił 230 mln USD, „Z miłości do gry”/For Love of the Game/, „Bring It On” oraz “End of Days” z Arnoldem Schwarzeneggerem.

Beacon Communications znane jest z takich filmów jak “The Commitments” (nominacja do Złotego Globu w 1991 roku, zdobywca czterech nagród BAFTA), “W księżycową jasną noc” /Midnight Clear/ z Ethanem Hawke - znakomicie przyjęty przez krytykę film Keitha Gordona, “Tysiąc Akrów” /A Thousnad Acres/ z Michelle Pfeiffer i Jessiką Lange, “Playing God”, “Sugar Hill”, “Droga do Wellville” /The Road to Wellville/ w reżyserii Alana Parkera oraz obraz Davida Mameta „A Life in the Theatre” (wyróżniony Nagrodą ACE dla najlepszej produkcji dramaturgicznej lub teatralnej).

Bernstein urodził się i wychowywał w Chicago. Ukończył University of Wisconsin, po czym pracował jako dziennikarz w PBS oraz ABC. W 1978 roku napisał scenariusz do kultowego filmu lat 70-tych “Thanks God It’s Friday” z Debrą Winger i Jeffem Goldblumem. Współpracował (jako scenarzysta i koproducent) z Francisem Fordem Coppolą przy legendarnym „One from the Heart”. Bernstein debiutował jako reżyser kręcąc, na podstawie własnego scenariusza, film „Windy City” z udziałem Johna Sea i Kate Capshaw. Jest autorem i reżyserem „Cross My Heart” z Martinem Shortem i Annette O’Toole. Armyan Bernstein jest autorem scenariusza i producentem wyróżnionego nagrodą Emmy filmu „The Earth Day Special”.

IAN SMITH - Producent wykonawczy

Ian Smith z wyróżnieniem ukończył Londyńską Szkołę Filmową (London Film School). W 1979 roku rozpoczął trwającą później wiele lat współpracę z Davidem Puttnamem, której pierwszym rezultatem był już nagrodzony Oscarem film „Rydwany ognia” /Chariots of Fire/. Po nim Smith wyprodukował m.in. „Local Hero” Billa Forsytha, z Burtem Lancaseterem w roli głównej oraz dwa filmy w reżyserii Rolanda Joffe - „The Killing Fields” z Samem Watersonem i „Misję” /The Mission/ z gwiazdorskimi rolami Roberta De Niro i Jeremy’ego Ironsa. W 1987 roku Smith założył Applecross Productions, pod którego szyldem współprodukował takie obrazy jak: „Heasrts of Fire”, „Killing Dad” i „City of Joy”. W roli producenta wykonawczego wystąpił przy filmie Ridley’a Scotta „1492: Conquest of Paradise”, a następnie zajął się produkcją „Mary Reilly” z Julią Roberts, „Piątego elementu” /The Fifht Element/ Luca Bessona, „Siedem lat w Tybecie”, z udziałem Brada Pitta i „Osaczonych” /Entrapment/ z Seanem Conerry i Catheriną Zeta Jones.

THOMAS A. BLISS - Kierownik produkcji

Thomas A. Bliss dołączył do zespołu Beacon Communications w 1990 roku, obecnie zajmuje w firmie stanowisko naczelnego dyrektora operacyjnego. Bliss, jako producent wykonawczy, pracuje teraz nad „Palace Thief” z Kevinem Klinem oraz „Tuck Everlasting”, z udziałem Williama Hurta, Bena Kingsley’a i Sissy Spacek. Wcześniej zakończył m.in. projekty “Thirteen Days” z Kevinem Costnerem, komediowy “Family Man” z udziałem Nicolasa Cage’a oraz „Bring It On” z Kirsten Dunst. Wcześniej w roli producenta wykonawczeo Bliss pracował przy filmach „Air Force One”, „ Trippin” „Tysiąc Akrów”/Thousand Acres/, „Playing God”, „The Babysitters Club”, jako producent przy „A Life in the Theatre” i „Box of Moonlight”. Bliss wyprodukował w swojej karierze setki godzin filmów, taśm video i prowadzonych na żywo programów rozrywkowych. Jako producent wyróżniony został dwoma nagrodami CableACE, jak również nagrodą Peabody.

Urodzony w Hollywood Thomas A. Bliss rozpoczął kręcenie filmów na taśmie 8 milimetrowej będąc jeszcze w szkole podstawowej. Po ukończeniu szkoły filmowej przy Uniwesytecie UCLA, zajmował stanowisko dyrektora d.s. studenckich w Idyllwild School of Music and Arts. Powrócił następnie na UCLA, aby zdobyć tytuł prawnika. Bliss działa w wielu organizacjach branżowych i zasiada w zarządach między innymi Gildii Reżyserów Amerykańskich (Board of Trustees of the Directors Guild of America), Niezależnym Stowarzyszeniu Producentów (Independent Producers Association), Board of Governors of the Idyllwild School of Music and the Arts. Jest także członkiem Amerykańskiej Akademii Sztuki Filmowej i Nauki.

JAMES W. SKOTCHDOPOLE - Producent wykonawczy

James W. Skotchdopole występował w charakterze producenta wykonawczego dwóch ostatnich filmów Tony’ego Scotta - „Wróg publiczny” /Enemy of State/ i „The Fan”. Współpraca obu panów rozpoczęła się w 1988 roku, kiedy to wspólnie nakręcili „Revenge”, a objęła również dalszych dziewięć filmów, w tym: „Days of Thunder”, „The last Boy Scout”, „Prawdziwy romans” /True Romance/ - koproducent i „Karmazynowy przypływ” /Crimson Tide/ - producent stowarzyszony.

Skotchdopole jest również producentem niezależnych filmów fabularnych „Company Man” i „Sand”. Na swoim koncie ma również takie projekty jak: „Mixed Nuts”- producent wykonawczy, „Bezsenność w Seattle” /Sleepless in Seattle/ - producent stowarzyszony, „Naked Tango” Leonarda Schradera. Urodzony w Nowym Yorku, Skotchdopole w swojej 20-letniej karierze w przemyśle filmowym pracował przy ponad 35 filmach fabularnych.

DAN MINDEL - Zdjęcia

Dan Mindel stanął za kamerą filmową przy wcześniejszym projekcie Tony’ego Scotta - „Wróg publiczny” /Enemy of State/. Był współtwórcą zdjęć do „Karmazynowego przypływu” /Crimson Tide/ i „The Fan” tego samego reżysera.

Mindel pracował w swojej karierze z Ridley’em Scottem, kręcąc zdjęcia do „White Squall” oraz kalifornijskie sekwencje filmu „G.I. Jane”. Na swoim koncie ma takie tytuły jak: „Shanghai Noon”, „Killer Pink” i „Sand”. Filmografia telewizyjna Mindela to: „Młodzi gniewni” /Dangerous Minds/ i „Red Shoe Diaries”. Był producentem i reżyserem dokumentalnego zapisu BBC „Paso Horse”. Jest autorem zdjęć do wielu wideoclipów, filmów reklamowych i krótkometrażowych.

NORRIS SPENCER - Scenografia

Norris Spencer uczęszczał do prestizowego Royal College of Art w Londynie, gdzie studiował projektowanie, a dyplom uzyskał w zakresie trójwymiarowych projektów sztuki nowoczesnej (mebli). Do świata scenografii trafił za sprawą filmów reklamowych. Od tamtego czasu prowadzi długoletnią współpracę z Tonym i Ridley’em Scottami, w ramach ich firmy producenckiej RSA. Za swoje filmy reklamowe Norris Spencer wielokrotnie wyróżniany był prestiżowymi nagrodami. W filmografii Spencera są takie tytuły jak: reżyserowane przez Ridley’a Scotta „1942: Conquest of Paradise”, „Thelma & Louise”, „Black Rain” i ostatnio „Hannibal”; „Plunkett and Macleane”, thriller „Golden Lady” oraz „Britannia Hospital” Lindsey Anderson.

CHRISTIAN WAGNER - Montaż

Christian Wagner pracował w swojej karierze przy produkcji wielu filmów, w ostatnim czasie montował m.in. „Mission Imposible 2” Johna Woo i „Face/Off”. Od dłuższego czasu prowadzi współpracę z Tonym Scottem, montował „The Fan” i „Prawdziwy romans” /True Romance/, w charakterze montażysty stowarzyszonego wystąpił przy projektach „The Last Boy Scout”, „Days of Thunder” i „Revenge”. Filmografia Wagnera to również: „The Negotiator”, „Fair Game” i „Bad Boys” w reżyserii Michaela Bay’a.

LOUISE FROGLEY - Projekty kostiumów

Louise Frogley współpracowała w swojej dotychczasowej karierze z wieloma uznanymi reżyserami, w tym m.in. Stevenem Soderberghem przy nominowanych do Oscara® produkcjach „Traffic” i „The Limey”. Frogley mieszka obecnie i pracuje w Los Angeles, zaczynała zaś swoją karierę w Londynie i Paryżu. Pracowała w tym czasie jako kostiumograf i scenarzysta dla wielu firm, w tym RSA, zajmujących się produkcją filmów reklamowych, na czele których stali młodzi, pełni pomysłów twórcy filmów, stawiający swoje pierwsze kroki w produkcjach fabularnych. Byli wśród nich Ridley i Tony Scott, Adrian Lyne i Hugh Hudson.

Pierwszym projektem wielkoekranowym Frogley był nagrodzony Oscarem film „Rydwany ognia” /Chariots of Fire/, przy którym wystąpiła w charakterze asystentki kostiumografa. Po udanym debiucie przyszły kolejne zlecenia z branży filmowej, w sumie artystka ‘ubrała w kostiumy’ ponad 20 produkcji fabularnych, w tym: „Mona Lisa” Neila Jordana, „Bull Durham” Rona Sheltona, „Breaking In”, „Three Man and a Little Lady”, „Warlock”, „Wilder Napalm”, „The Cure”, „War of the Buttons”, „U.S. Marshals”, „Executive Decision” i „Stigmata”. Wśród produkcji telewizyjnych Frogley warto wymienić miniserial „Noble House” oraz film stacji HBO „The Cold Room” w reżyserii Jamesa Deardena.

HARRY GREGSON-WILLIAMS - Kompozytor

Współpracował z Johnem Powellem komponując muzykę do animowanego przeboju „Uciekające kurczaki” /Chicken Run/ z głosem Mela Gibsona. Wspólnie skomponowali także ścieżkę muzyczną do filmu „Mrówka Z” /Antz/ wytwórni PDI/DreamWorks. W dorobku samego Gregson-Williamsa znajduje się muzyka do “The Tigger Movie”, „Wróg publiczny” /Enemy of the State/, “The Match”, „Pożyczalscy” /The Borrowers/, “The Replacement Killers”, “Deceiver” i “Smilla’s Sense of Snow”.

Urodzony w Anglii w rodzinie z tradycjami muzycznymi, Gregson-Williams w wieku siedmiu lat otrzymał stypendium szkoły muzycznej St. John’s College w Cambridge. Jeszcze przed ukończeniem trzynastego roku życia nagrywał z orkiestrami jako solista.

Swoją karierę w przemyśle filmowym rozpoczął jako współpracownik kompozytora Stanley’a Myersa, swoje pierwsze kompozycje przygotował do filmów Nicolasa Roega “Full Body Massage” i “Hotel Paradise”.

Gregson-Williams często współpracował z innymi kompozytorami, czego rezultatem jest muzyka do „Twierdzy” /The Rock/, „Tajnej broni” /Broken Arrow/, “The Fan”, “Muppet Treasure Island”, “Armageddonu” i „Księcia Egiptu” /The Prince of Egypt/.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Zawód: Szpieg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy