Reklama

"Zatańcz ze mną": TWÓRCY

PETER CHELSOM (reżyser)

Peter Chelsom urodził się w Blackpool w Północnej Anglii. Szkolił się jako fotograf, lecz potem dostał się do szkoły aktorskiej w Londynie. Przez kolejnych 10 lat pracował jako aktor, grając w serialach telewizyjnych, filmach jak też w teatrach takich jak Royal Shakespeare Company, Teatr Narodowy i the Royal Court Theatre. Podczas gdy jego aktorska kariera kwitła, zdecydował się zabrać za reżyserię i pisanie scenariuszy. Owacyjnie przyjmowany przez krytykę reżyser nominowany był do nagrody BAFTA i zapraszany na festiwale filmowe na całym świecie, włączając Nowy Jork. Jego debiutancki, entuzjastycznie przyjęty przez krytykę pełnometrażowy film, WYSŁUCHAJ MEJ PIEŚNI (Hear My Song) inspirowany był życiem irlandzkiego, charyzmatycznego tenora zdobył nagrodę Evening Standard British Film Awards w kategorii Najlepszy Debiut Filmowy.

Reklama

Jego drugi film UMRZEĆ ZE ŚMIECHU (FUNNY BONES) przyniósł mu uznanie krytyków i nagrodę w kategorii Najlepszy Film na europejskim festiwalu filmowym oraz nagrodę Petera Sellersa. Kolejnymi jego filmami były POTĘŻNY I SZLACHETNY (THE MIGHTY) z Sharon Stone, Gillian Anderson oparty na bestsellerowej książce Freak the Mighty, ROMANSSIDŁO (Town and Country) z Warrenem Beatty, Diane Keaton, Goldie Hawn, Garry Shandling oraz komedia romantyczna IGRASZKI LOSU (Serendipity) z Johnem Cusack i Kate Beckinsale.

AUDREY WELLS (autorka scenariusza)

Audrey Wells urodziła się i wychowała w San Francisco. Studiowała film na UC Berkeley. Komedia romantyczna POD SŁOŃCEM TOSKANII (Under the Tuscan Sun) z Diane Lane była drugim wyreżyserowanym przez nią filmem, do którego również napisała scenariusz. W 1999 roku wyreżyserowała swój pierwszy niezależny film fabularny GINEWRA (Guinevere) scenariusz, którego był również jej autorstwem. Film zdobył nagrodę w kategorii Najlepszy Scenariusz na Festiwalu Filmowym w Sundance, nagrodę Jury na Festiwalu Filmowym w Deauville i nominowany był do dwóch Independent Spirit Awards. Jest autorką wielu oryginalnych scenariuszy, włączając JAK PIES Z KOTEM (The Truth About Cats and Dogs) i The Kid jak też komedii familijnej GEORGE PROSTO Z DRZEWA (George of the Jungle).

SIMON FIELDS (producent)

Simon Fields współpracuje z reżyserem Peterem Chelsom od 1991 roku. Ich wspólnymi projektami były: komedia romantyczna z 1991 roku WYSŁUCHAJ MEJ PIEŚNI (Hear My Song), komedie z 1994 roku UMRZEĆ ZE ŚMIECHU (Funny Bones), The Mighty oraz ROMANSSIDŁO (Town & Country). W 2000 roku wyprodukował IGRASZKI LOSU (Serendipity) w reżyserii Petera Chelsom.

Urodzony w Londynie w 1955 roku, uczęszczał do Stowe School. Po ukończeniu szkoły w 1974 roku pracował w Londynie przy reklamach telewizyjnych a potem, został kierownikiem produkcji w The Moving Picture Company. W 1978 roku dołączył jako producent do Jon Roseman Productions a rok później przeprowadził się do Los Angeles, aby prowadzić ich amerykański oddział.

W 1981 roku wraz ze Stevenem Barron utworzył Limelight. Firma pracowała przy wideoklipach, reklamach telewizyjnych i filmach fabularnych. W ciągu 12 lat pracy w Limelight pomógł wykreować medialny wizerunek między innymi Michaela Jacksona, Madonny, Prince’a i Petera Gabriela. Fields wyprodukował też takie filmy fabularne jak WOJOWNICZE ŻÓŁWIE NINJA (Teenage Mutant Ninja Turtles ) i WYSŁUCHAJ MEJ PIEŚNI (Hear My Song).

MARI JO WINKLER (koproducent)

Mari Jo Winkler pracował jako kierownik produkcji miedzy innymi przy takich filmach jak STARSZA PANI MUSI ZNIKNˇĆ (THE DUPLEX), KRONIKI PORTOWE (THE SHIPPING NEWS), IGRASZKI LOSU (SERENDIPITY), ŻONA AUSTRONAUTY (THE ASTRONAUT'S WIFE), MOJA MIŁOŚC (THE OBJECT OF MY AFFECTION) czy ŻAŁOBNIK (THE PALLBEARER).

JOHN De BORMAN, B.S.C. (autor zdjęć)

John De Borman współpracował już wcześniej z Peterem Chelsom przy filmie IGRASZKI LOSU (SERENDIPITY). Pracował też przy takich filmach jak GOŁO I WESOŁO (The Full Monty), Pure, New Year’s Day, There’s Only One Jimmy Grimble, Hamlet, Saving Grace, Trojan Eddie, Medium Rare, Small Faces, DZIEWCZĘTA GREGORY’EGO (Gregory’s Two Girls), W STRONĘ MARAKKESZU (Hideous Kinky), The Mighty, FOTOGRAF ELFÓW (Photographing Fairies), MASZYNA ŚMIERCI (Death Machine), LAS NAMIETNOŚCI (The Passion of Darkly Noon), Murder Blues, Unmasked Part 25, Murder on Line One, którego był również producentem wykonawczym.

Był nominowany do Independent Spirit Award w kategorii Najlepszy Autor Zdjęć za pracę przy filmie Hamlet i zdobył Evening Standard British Film Award w kategorii Best Technical/Artistic Achievement za W STRONĘ MARRAKESZU (Hideous Kinky). Za zdjęcia do Trojan Eddie otrzymał na Festiwalu Filmowym San Sebastian Nagrodę Concho D’Oro Award. Jest też autorem scenariusza, autorem zdjęć i reżyserem krótkometrażowego filmu Outing, który zdobył Gold Award na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku.

CHARLIE IRELAND (montaż)

Pracował przy takich filmach, jak: SZKOŁA STEWARDES (A View From The Top), Early Bird Special, Last Call, CISZA PRZED BURZˇ (After The Storm), 3 Strikes, Inconceivable i Without Limits. Jako asystent montażysty pracował przy IGRASZKI LOSU (Serendipity), ROMANSSIDŁO (Town and Country), Lolita, 101 DALMATYŃCZYKÓW (101 Dalmations), WODNY ŚWIAT (Waterworld) i Maverick.

CAROLINE HANANIA (scenografia)

Caroline Hanania ściśle współpracowała z Peterem Chelsom i zaprojektowała scenografię do wszystkich jego filmów fabularnych włączając WYSŁUCHAJ MEJ PIEŚNI (Hear my Song), UMRZEĆ ZE ŚMIECHU (Funny Bones), The Mighty, ROMANSSIDŁO (Town and Countr) oraz IGRASZKI LOSU (Serendipity). Urodzona w Libii, gdzie jej ojciec był Dziekanem na Amerykańskich Uniwersytecie w Bejrucie. Studiowała na Accademia di Belle Arti w Rzymie, gdzie przez rok pracowała jako asystent surrealistycznego artysty Mayo. Po ukończeniu szkoły artystycznej w Londynie rozpoczęła pracę w londyńskim teatrze. W biznesie filmowym debiutowała jako scenograf u boku Andrew McAlpine przy filmach takich jak The House (Mike Figgis), PEŁNIA SEZONU (High Season) (Clare Peploe) oraz SID I NANCY (Sid and Nancy) (Alex Cox).

Przez ponad 15 lat pracowała jako scenograf zarówno w Europie jak i USA. Pracowała nad scenografią do takich filmów jak ZA MASKˇ (Paper Mask) (Christopher Morahan), Wild West (David Atwood), Moll Flanders (Pen Densham), LOS ANGELES BEZ MAPY (LA without a Map) (Mika Kaurismaki) i PODWÓJNE ŻYCIE (Auggie Rose) (Matt Tabak). Jej ostatnim projektem byl film PRZETRWAĆ SWIĘTA (Surviving Christmas) z Benem Affleckiem.

SOPHIE de RAKOFF CARBONELL (kostiumy)

Sophie DeRakoff Carbonell pracowała ostatnio przy LEGALNA BLONDYNKA 2 (Legally Blonde and Legally Blonde 2: Red, White and Blonde). W roku 2003 magazyn Entertainment Weekly umieścił ją na liście "100 najbardziej kreatywnych ludzi w branży rozrywkowej." Do jej pozostałych filmów możemy zaliczyć komedię DZIEWCZYNA Z ALABAMY (Sweet Home Alabama) (również z Reese Witherspoon), LICZˇ SIE TYLKO FRANKLINY (All About the Benjamins) z Ice Cube, CENTRUM ŚWIATA (The Center of the World), ZBRODNIA I KARA NA PRZEDMIEŚCIU (Crime + Punishment in Suburbia), Saturni Four Dogs Playing Poker.

Pracowała przy wideoklipach artystów takich, jak: Alanis Morissette, Candle Box, REM, Rod Stewart, Robyn, Ben Folds Five, Whitney Houston, Wyclef Jean, Meshell Ndegeocello i Enrique Iglesias.

JOHN O'CONNELL (choreografia)

John O'Connell jest znanym na całym świecie choreografem wielu przebojów filmowych takich jak Moulin Rouge, ROZTAŃCZONY BUNTOWNIK (Strictly Ballroom), WESELE MURIEL (Muriel's Wedding) oraz Romeo i Julia.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Zatańcz ze mną
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy