"Zakochany wilczek 3D": TWÓRCY
ANTHONY BELL (reżyser)
Jego kariera rozpoczęła się ponad 20 lat temu w Klasky Csupo, multimedialnej firmie produkcyjnej z siedzibą w Hollywood w Kalifornii. Bell wyreżyserował tam znane animowane seriale telewizyjne, produkowane oryginalnie dla dziecięcego kanału Nickelodeon, jak Duckman (1994-1995), Pełzaki (1995-1996), Aah, Real Monsters (1996-97), Wild Thornberrys (1998-1999), Rocket Power (1999-2000), Wacky Adventures of Ronald McDonald (2000-2001), Rugrats Rugrats Kwanzaa Special (2000-2001) oraz As Told By Ginger (2001-2002). W latach 1999-2000 Bell pracował również przy kilku odcinkach The Sissy Duckling Happily Ever After: Fairy Tales For All Children dla Hyperion/HBO. A także przy animowanym filmie pełnometrażowym Barnyard (2003 r.), nakręconym dla Omation/Nickelodeon/Paramount, wyreżyserował też dla Sony serial Boondocks (2005 r.)
W 2000 roku zdobył Humanitas Award za The Sissy Duckling, a w 2003 roku został nagrodzony Emmy za Najlepszy Serial Animowany za Pełzaki. Uzyskał również trzy certyfikaty Emmy za Wkład Artystyczny w Simpsonów oraz Pełzaki. Obecnie pracuje nad swoim kolejnym filmem pełnometrażowym Norm of the North, również we współpracy z Lionsgate. Reprezentuje go agencja Natural Talent, Inc.
BEN GLUCK (reżyser)
Zakochał się w filmach za młodu, kiedy jeszcze mieszkał w St. Louis w stanie Missouri. Będąc nastolatkiem wyreżyserował swój pierwszy film, krótkometrażowy Kimoc Koob, opowieść o chłopcu uwięzionym w środku komiksu, który czytał. Film zdobył młodemu reżyserowi szerokie uznanie i był emitowany w kilku regionalnych stacjach telewizyjnych.
Po ukończeniu szkoły średniej Gluck uczęszczał do prestiżowego California Institute of the Arts, gdzie stworzył Man's Best Friend, parodystyczną satyrę na życie w Ogrodzie Edenu. Film ten przyniósł mu uznanie zarówno krytyki, jak i publiczności, zdobył również kilka nagród - The Walter Lentz Award, Najlepszy Film Krótkometrażowy na New York Independent Film Festival, Bronze Award na The World Fest Charleston. Był emitowany w MTV oraz kilku innych ważnych stacjach telewizyjnych.
Talent i ciężka praca Glucka zostały szybko zauważone przez Walt Disney Company, które zapewniło mu pełne stypendium, zatrudniając go zaraz po ukończeniu szkoły. Tam Gluck pracował przy Dinozaurze, Rogatym ranczu oraz Bambi 2. Dosyć szybko piął się w hierarchii i za swój debiut reżyserski Mój brat niedźwiedź II uzyskał nominację do prestiżowej Annie Award.
Następnie pracował przy przygotowywaniu wstępnych koncepcji wizualnych w mrocznym 9 Shane'a Ackera, filmie produkowanym przez Tima Burtona. To właśnie wtedy zauważył go George Lucas, który zaoferował mu pracę nad pierwszym pełnometrażowym filmem animowanym Lucasfilm.
Od czasu ukończenia Zakochanego wilczka 3D Gluck kontynuuje swoją współpracę z największymi studiami. Obecnie podpisał kontrakt na reżyserię animowanego filmu przygodowego, pracuje również przy kilku własnych projektach.
CHRISTOPHE DENK (współscenarzysta)
Mieszka w Los Angeles, pisuje dla telewizji scenariusze komedii, kina dziecięcego i familijnego. Po ukończeniu Marquette University, Chris wyprodukował Art House, pełnometrażową komedię, która znalazła się w oficjalnej selekcji festiwalu Aspen U.S. Comedy Arts. Za namową przyjaciela zaczął pracować przy tworzeniu historii do filmów animowanych komputerowo. Jego pierwszy animowany film, The Reef, był dystrybuowany przez The Weinstein Company w 2006 roku. Osiągnął spory sukces. Obecnie Denk pracuje nad animowanym filmem pełnometrażowym The Outback.
STEVE MOORE (współscenarzysta/producent)
Pisarz, zrzeszony rysownik kreskówek oraz były dziennikarz Los Angeles Times. Urodził się w Colorado, dorastał w kalifornijskim La Canada. Ukończył Oregon State University i zrobił magisterium z dziennikarstwa na University of Oregon.
Pracując jako komentator sportowy w Maui News na Hawajach, wymyślił koncepcję komediowego cyklu komiksów In the Bleachers. Niedługo później Moore przeprowadził się do Los Angeles Times, gdzie pracował między innymi w rubryce sportowej oraz jako redaktor wiadomości w zespołach reporterskich, które zdobyły Pulitzera za relacje z trzęsienia ziemi w Northridge oraz zamieszek wynikłych z pobicia Rodneya Kinga. Zrezygnował z pracy w Los Angeles Times na rzecz skupienia się na tworzeniu komiksów oraz pracy w przemyśle rozrywkowym. Dystrybuowane przez Universal Press Syndicate, In the Bleachers pojawia się w ponad dwustu gazetach oraz stronach internetowych na całym świecie.
Zakochany wilczek 3D to jego drugi pełnometrażowy film animowany. Wcześniej stworzył i napisał scenariusz dla Sony Picture Animation do Sezonu na misia. Był również producentem wykonawczym filmu. Bazujący na humorze prezentowanym w komiksie Moore'a, raczący widza głosami Ashtona Kutschera, Martina Lawrence'a, Gary'ego Sinise'a i Debry Messing, film zarobił niemal 200 milionów dolarów. Na chwilę obecną powstały już trzy kontynuacje, wszystkie wprowadzone od razu na rynek DVD. Kolejna część jest w produkcji.
Moore pracuje obecnie przy kilku różnych projektach. Ostatnio pomógł napisać odcinek pilotażowy dla animowanego serialu telewizyjnego opartego na książce dla dzieci Flat Stanley. Dla ESPN napisał i wyprodukował wraz z Disney TV Animation szereg animowanych krótkich metraży bazujących na In the Bleachers.
Poczucie humoru przejął po ojcu, Bobie. Jego inspiracjami są rysownicy B. Kliban, Gary Larson, Charles Addams oraz Gahana Wilson. Mieszka w Idaho wraz z żoną Dru i trójką dzieci Jakobem, Lauren i Christopherem.
RICHARD RICH (producent)
Producent w Crest Animation Productions w Burbank w Kalifornii. Wyreżyserował i wyprodukował osiem pełnometrażowych filmów animowanych, w tym Księżniczkę łabędzi, Król i ja oparte na musicalu Rodgersa i Hammersteina, Łabędzie nutki na podstawie klasycznej książki E.B. White'a dla Columbia Home Entertainment. Stworzył również trzy animowane seriale wypuszczone od razu na rynek DVD: Animated Hero Classics we współpracy z Time-Warner, Stories of the New Testament oraz Stories of the Old Testament. Doglądał konwersji studia z 2D na animację komputerową, w pierwszej współpracy z Lionsgate przekładając na świat komputerowy serial PBS Arthur. Rick niedawno wyprodukował The Little Engine That Could dla Universal Studios. Obecnie produkuje Norm of the North, kolejną pełnometrażową animację Crest Animation w 3D.
Pracował wcześniej w oddziale animacji pełnometrażowych w Walt Disney Studios. Tam nauczył się swojego rzemiosła od legendarnych animatorów i filmowców, którzy stanowili pierwotnie trzon zespołu Walta Disneya. W trakcie 14 lat pracy uczestniczył w produkcji kilku z najbardziej pamiętnych filmów ze stajni Disneya, między innymi Kubusia Puchatka, Bernarda i Bianki czy Pete's Dragon. Wyreżyserował także Lisa i Psa oraz Taran i magiczny kocioł.
KEN KATSUMOTO (producent)
\Pracuje w oddziale kina familijnego Lionsgate i jest osobiście odpowiedzialny za rozwój i produkcję pełnometrażowych animowanych produkcji Lionsgate w stereoskopowym 3D. Do firmy trafił w 2004 roku. W ramach inicjatywy rozszerzenia skromnych pod względem budżetu, ale wysokiej jakości filmów animowanych, firma Lionsgate podpisała umowę na kilka filmów z Crest Animation Productions, również produkującą wiele obrazów. Zakochany wilczek 3D jest ich pierwszym wspólnym projektem. Kolejnym będzie Norm of the North, produkcja już się rozpoczęła i film ma trafić na ekrany w 2012 roku. Katsumoto nadzorował również prace nad pełnometrażowymi filmami animowanymi Lionsgate Marvel Animated: Next Avengers: Heroes of Tomorrow, Thor: Tales of Asgard, Iron Man, a także Ultimate Avengers 1 oraz 2.