Reklama

"XXX 2: Następny poziom": TWÓRCY

LEE TAMAHORI – Reżyseria

Tamahori stał ostatnio za reżyserskim sterem kolejnej, dwudziestej już części przygód legendarnego Jamesa Bonda – „Śmierć nadejdzie jutro” /Die Another Day/. Urodzony w Wellington, w Nowej Zelandii, zaistniał początkowo w przemyśle filmowym jako specjalista w dziedzinie reżyserii dźwięku, a następnie asystent reżysera. Z czasem ‘awansował’ do rangi reżysera.

Początkowo specjalizował się w mniejszych formach – filmach reklamowych, a także wyreżyserował kilka odcinków telewizyjnego programu "The Ray Bradbury Theatre" oraz serialu "Thunderbox". Przełomem w jego karierze był rok 1993, kiedy to zadebiutował jako reżyser produkcji wielkoekranowej – „Tylko instynkt” /Once Were Warriors/. Ta fabularna, surowa opowieść o życiu nowozelandzkich Maorysów zdobyła mu światowe uznanie i przyniosła wiele prestiżowych nagród międzynarodowych. Wkrótce po nakręceniu pierwszego obrazu przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Pierwszym amerykańskim filmem Tamahori był "Mulholland Falls" z Nickiem Nolte, Melanie Griffith, Chazzem Palminteri i Johnem Malkovichem. Po nim powstały także „Lekcja przetrwania” /The Edge/ i „ W sieci pająka” /Along Came a Spider/.

Reklama

SIMON KINBERG – Scenariusz

Kinberg napisał ostatnio scenariusze do takich produkcji jak: przygodowy film “Fantastyczna czwórka” /Fantastic Four/ oraz “X-Men 3”, a także thriller “Pan i Pani Smith” /Mr. and Mrs. Smith/ z udziałem Brada Pitta i Angeliny Jolie. Urodzony w Londynie scenarzysta jest absolwentem Brown University i Columbia University. Prezentowany Państwu „XXX2: Kolejny poziom” jest pierwszym zrealizowanym na ekranie autorskim tekstem Kinberga.

NEAL H. MORITZ - Producent

Neal H. Moritz jest właścicielem renomowanej firmy producenckiej Original Film, zajmującej się produkcją filmów fabularnych, telewizyjnych, reklamowych i wideoklipów. Moritz ma dyplom magistra nauk ekonomicznych uczelni UCLA, jak również tytuł specjalisty w dziedzinie produkcji filmowej Uniwersytetu Południowej Kalifornii, który otrzymał po ukończeniu programu Petera Starka.

Moritz był producentem takich przebojowych projektów filmowych ostatnich lat jak: komedia romantyczna z udziałem Reese Witherspoon „Sweet Home Alabama”, „Za szybcy, za wściekli” /2 Fast 2 Furious/ z Paulem Walkerem i Tyrese, „S.W.A.T.” z Samuelem L. Jacksonem i Colinem Farrellem oraz pierwszej części przeboju Revolution Studios’ „XXX” z Vinem Dieselem i Jacksonem. „XXX” był czwartym już wspólnym projektem Moritza i reżysera Roba Cohena. Wcześniejsze to przebój kinowy „Szybcy i wściekli” /The Fast and The Furious/, z Vinem Dieselem, Paulem Walkerem, Michelle Rodriguez i Jordaną Brewster; „Sekta” /The Skulls/, w którym zagrali Walker i Joshua Jackson oraz produkcja stacji HBO „The Rat Pack” z Ray’em Liottą i Donem Cheadle, film nominowany do nagrody Emmy w 11 kategoriach. Moritz i Cohen zamierzają podjąć kolejną współpracę, tym razem przy thrillerze akcji wytwórni Columbia Pictures “Stealth” z Joshem Lucasem, Jessicą Biel i Jamiem Foxxem, a także przygodowym obrazie „The 8th Voyage” z Keanu Reevesem.

Inne niedawne projekty producenta to thriller “Wyścig z czasem” /Out of Time/, w reżyserii Carla Franklina i „Torque. Jazda na krawędzi” /Torque/, motocyklowe kino akcji nakręcone przez weterana produkcji wideoklipów Josepha Kahna.

Wcześniejsze osiągnięcia filmowe Moritza pozwoliły mu na uzyskanie statusu jednego z najbardziej dochodowych producentów w Hollywood. Jego pierwszym kasowym sukcesem był film „Juice”, piąty najbardziej dochodowy obraz 1992 roku, po nim zaś hit wytwórni Columbia Pictures „Sekret minionego lata” /IKnow What You Did Last Summer/ ze znakomitą obsadą Jennifer Love Hewitt, Sarah Michelle Gellar, Ryan Phillippe i Freddie Prinze, Jr. i jego sequel „Sekret minionego lata 2 /I Still Know What You Did Last Summer/, w którym wystąpiła gwiazda muzyki pop Brandy. Kolejnym projektem Moritza był film „Urban Legend”, którego popularność zachęciła twórców do nakręcenia kolejnej części „Urban Legends: Final Cut”. Dramat rozgrywający się w środowisku młodych ludzi „Szkoła uwodzenia” /Cruel Intentions/ był pierwszym filmem fabularnym finansowanym całkowicie przez Original Film.

Filmografia Moritza to również takie tytuły jak: „Not Another Teen Movie”, parodia filmów dla nastolatków oraz komedia rozgrywająca się w środowisku nastolatków „Slackers” z udziałem Jasona Schwartzmana i Devon Sawa, a także „Wulkan” /Volcano/, „Diamentowa afera” /Blue Streak/ z Martinem Lawrencem, „Saving Silverman” z udziałem Jacka Blacka, Steve’a Zahna i Jasona Biggsa oraz „Dom Glassów” /The Glass House/ z Leelee Sobieski, Diane Lane i Stellanem Skarsgardem.

ARNE L. SCHMIDT – Producent

Schmidt jako producent wykonawczy zaangażowany był ostatnio w film “Duża ryba” /Big Fish/, w którego obsadzie znaleźli się Ewan McGregor, Albert Finney, Billy Crudup i Jessica Lange. Obraz, do którego zdjęcia kręcone były w Alabamie i Francji to komedia fantasy w reżyserii Tima Burtona. Niedawno powstały również takie filmy Schmidta jak: wyreżyserowany przez Randalla Wallace’a obraz epicki z czasów Wojny w Wietnamie „Byliśmy żołnierzami” /We Were Soldiers/, a także pierwsza część prezentowanego obecnie filmu – „XXX” z udziałem Vina Diesela i Samuela L. Jacksona.

Urodzony w Cleveland, Schmidt jest absolwentem uczelni UCLA. Po jej zakończeniu został przyjęty na prestiżowy program szkoleniowy prowadzony przez Gildię Amerykańskich Reżyserów Filmowych.

Dzięki swojej determinacji i zaangażowaniu szybko odnalazł swoje miejsce w przemyśle filmowym, pracując najpierw jako asystent reżysera przy produkcjach jednych z najlepszych reżyserów w Hollywood. Miał swój udział w powstawaniu między innymi: “Dnia szarańczy” /The Day of the Locust/ Johna Schlesingera, filmów “Piorun i Lekka Stopa” /Thunderbolt and Lightfoot/ Michaela Cimino, “Magic” Richarda Attenborougha , “Wielka czerwona jedynka” /The Big Red One/ Samuela Fullera, „Ten od serca” /One From the Heart/ Francisa Forda Coppoli, wyreżyserowanego przez Wima Wendera „Hammett”, a także takich tytułów jak „Who’ll Stop the Rain?”, „Red Dawn”, „Runaway” Michaela Crichtona. Kolejnym krokiem w jego karierze była praca producenta przy filmach „Ferris Bueller’s Day Off” oraz „Dziewczyna w różowej sukience” /Pretty in Pink/.

Od 1986 roku, kiedy to został producentem “RoboCopa” w reżyserii Paula Verhoevena, Schmidt coraz częściej zaangażowany był w produkcję dużych przedsięwzięć filmowych jak: „Wyrzuć mamę z pociągu” /Throw Momma From the Train/ Danny’ego DeVito’s, „Na łonie natury” /The Great Outdoors/, „Przesyłka” /The Package/, „Przebudzenia” /Awakenings/, „Żona rzeźnika” /The Butcher’s Wife/, „Zostańcie z nami” /Stay Tuned/, „Josh and S.A.M.”, „Giganciki” /Little Giants/, „Reakcja łańcuchowa” /Chain Reaction/ oraz wyreżyserowany przez Williama Friedkina „Regulamin zabijania” /Rules of Engagement/.

TODD GARNER – Producent wykonawczy

Todd Garner jako partner dołączył do zespołu pracowników Revolution Studios w maju 2000 roku. Odpowiedzialny jest za wszystkie aspekty opracowania i realizacji produkcji większości realizowanych przez firmę filmów. Jako producent wykonawczy zaangażowany był przy poprzedniej części prezentowanego obecnie filmu – “XXX”, a także takich przedsięwzięciach dużego ekranu jak „Radio”, „Dziś 13, jutro 30” /13 Going on 30/, „Dwóch gniewnych ludzi” /Anger Management/ oraz „Życie, którego nie było” /The Forgotten/, jak również „Man of the House”, w charakterze producenta.

W czasie pierwszych czterech lat swojej działalności Revolution Studios wprowadziło na ekrany między innymi takie produkcje jak “Ulubieńcy Ameryki” /America’s Sweethearts/, „Helikopter w ogniu” /Black Hawk Down/, „XXX”, „Dwóch gniewnych ludzi” /Anger Management/, „Życie, którego nie było” ./The Forgotten/ i „Małolaty u taty” /Daddy Day Care/.

Przed dołączeniem do zespołu Revolution Studios, Garner zajmował stanowisko jednego z prezesów Walt Disney Company’s Buena Vista Motion Picture Group. Wśród nadzorowanych przez niego w tym czasie projektów były takie wielki produkcje kinowe jak: „Pearl Harbor”, „60 sekund” /Gone in 60 Seconds/, „Tytani” /Remember the Titans/ i „Kariera frajera” /The Waterboy/. Jeszcze wcześniej, w latach 1998-99 Garner był wiceprezesem Buena Vista Motion Picture Group. Do stanowiska tego doszedł w czasie około dziesięcioletniej kariery w Disney’u, poprzedzonej pracą dla Paramount Pictures, w dziale finansów. Pierwsze kroki w przemyśle filmowym Garner stawiał jako wolny strzelec – montażysta filmów reklamowych i wideoklipów.

ROB COHEN – Producent wykonawczy

Związany z przemysłem filmowym od ponad trzydziestu lat Rob Cohen zajmuje w nim miejsce szczególne. W tym czasie dał się poznać jako sprawny manager projektów filmowych, producent, a także niezwykle wszechstronny i ciekawy reżyser, specjalizujący się w niebanalnych projektach.

Filmy przy użyciu szybkich samochodów, czy też samolotów to jego specjalność. Jego dwa poprzednie przeboje kasowe - “Szybcy i wściekli” /The Fast and the Furious/ oraz “XXX” miały mniej więcej taki charakter, dowodząc jednocześnie ponad wszelką wątpliwość, że Cohen jest jednym z najbardziej nowoczesnych przedstawicieli współczesnego kina, któremu nieobce są nowinki techniczne. Te dwa filmy okazały się wielkimi przebojami, przynosząc producentom ponad miliard dolarów wpływów.

Ostatnim reżyserskim projektem Cohena była produkcja Columbia Pictures/Revolution Studios – thriller akcji, pierwsza część prezentowanego właśnie Państwu filmu “XXX”, z udziałem Vina Diesela, Samuela L. Jacksona i Asi Argento. Film przyniósł wpływy w wysokości ponad $275 milionów na całym świecie, znakomite wyniki osiągnął również w dystrybucji wideo i DVD.

W 2000 roku na ekrany kin wszedł trzymający w napięciu thriller wyreżyserowany przez Cohena - "Sekta" /The Skulls/, pokazujący jednocześnie machinacje elitarnych, tajnych stowarzyszeń, działających w statecznych murach prestiżowych uniwersytetów należących to tzw. Ivy League. W filmie wystąpili Joshua Jackson, Paul Walker i Leslie Bibb. Z kolei ciesząca się ogromnym uznaniem widzów i krytyki produkcja telewizyjna "The Rat Pack", z udziałem Ray’a Liotty jako Franka Sinatry, Joego Mantegny jako Deana Martina i Don Cheadle jako Sammy’ego Davis Jr., opowiadała historię wspaniałych lat ery Hollywoodu i Las Vegas. Film otrzymał 11 nominacji do nagrody Emmy (ostatecznie zdobył trzy statuetki). Don Cheadle wyróżniony został Złotym Globem, Cohen nominowany był przez Gildię Amerykańskich Reżyserów Filmowych do nagrody przyznawanej za wybitną reżyserię filmu telewizyjnego.

Wcześniejsze przedsięwzięcia reżyserskie Cohena pokazują jak szerokie są jego zainteresowania w obszarze filmu.

Debiutował w 1980 roku obrazem "A Small Circle of Friends" (1980) z udziałem Brada Davisa i Karen Allen, opowiadającym romantyczną historię osadzoną w okresie politycznego zmian lat 1960-tych na Uniwersytecie Harvarda (alma mater Cohena). Jego kolejnymi projektami były: filmowa biografia "Smok: Historia Bruce'a Lee" /Dragon: The Bruce Lee Story/, wyreżyserowana przez Cohena na podstawie własnego scenariusza, przedstawiająca postać Bruce’a Lee bardziej jako śmiertelnika niż ikonę filmów karate, a także „Tunel" /Daylight/ z Sylwestrem Stallone, nominowany do Oscara w kategorii montażu efektów dźwiękowych.

Efekty wizualne stworzone na potrzeby produkcji "Ostatni smok" /Dragonheart/ stanowiły ogromny skok w sposobie przedstawienia akcji tej epickiej bajki. Na ekranie obok siebie występowały bowiem postaci rycerza (Dennis Quaid) oraz szlachetnego, choć drapieżnego smoka obdarzonego darem mowy (swego głosu użyczył Sean Connery). Podczas realizacji tej produkcji Cohen aktywnie zaangażowany był w projektowanie ogromnej postaci smoka, a także przeniesienie projektu na ekran za sprawą efektów komputerowych najnowszej generacji, sygnowanych przez Industrial Light and Magic. Po raz pierwszy w historii liczących się produkcji filmowych postać jednego z głównych bohaterów została całkowicie wykreowana poprzez technikę cyfrową.

W 1996 roku film uhonorowany został nagrodą Saturn jako najlepszy obraz fantasy; nominowany był również do Oscara w kategorii efektów wizualnych

Urodzony w Cornwall-on-Hudson, w stanie Nowy York, Cohen kształcił się na Uniwersytecie Harvarda, gdzie otrzymał dyplom z antropologii. Swoją karierę filmową rozpoczął będąc jeszcze na drugim roku studiów, w charakterze asystenta reżysera Daniela Petrie przy telewizyjnym obrazie „Silent Night, Lonely Night”. Po ukończeniu studiów Cohen przeniósł się do Los Angeles, gdzie rozpoczął współpracę z International Famous Agency przy filmie "Żądło" /The Sting/.

Po pewnym czasie rozstał się z IFA i rozpoczął pracę dla 20th Century Fox Television, gdzie wkrótce awansował na stanowisko dyrektora departamentu filmów telewizyjnych. Pracował w tym czasie między innymi nad takimi projektami jak "Mrs. Sundance" i "Stowaway to the Moon". Jego kariera rozwijała się w zawrotnym tempie - będąc lekko po dwudziestce dołączył do zespołu produkcyjnego Motown, gdzie objął stanowisko dyrektora wykonawczego działu filmowego.

W Motown Cohen nadzorował produkcję wielu uznanych obrazów lat 1970-tych, w tym między innymi: "The Bingo Long Traveling All-Stars & Motor Kings", z Billym Dee Williamsem, Jamesem Earlem Jonesem i Richardem Pryorą, telewizyjnego filmu biograficznego "Scott Joplin", opowiadającego historię jednego z największych ragtimowych pianistów i kompozytorów XX wieku, "Mahogany" i "The Wiz", będącego adaptacją przebojowego musicalu broadway’owskiego (oba z udziałem Diany Ross). Za "The Wiz" Cohen uhonorowany został NAACP Image Award dla najlepszego filmu, natomiast "Mahogany" przyniósł mu nominację do Oscara® za klasyczny dzisiaj temat muzyczny 'Do You Know Where You're Going To'. Dla Motown powstał także "Thank God It's Friday", film będący kwintesencją dekady stylu disco późnych lat '70-tych.

W 1978 roku Cohen założył swoją własną firmę producencką, pod której szyldem jako kierownik produkcji/producent wprowadził na ekrany wiele przebojów filmowych, w tym m. In. "Chwasty" /Ironweed/ z Jackiem Nicholsonem i Meryl Streep; "Light of Day", "Czarownice z Eastwick" /The Witches of Eastwick/ z Jackiem Nicholsonem, Michelle Pfeiffer, Susan Sarandon i Cher (nominowany do Oscara® w kategorii muzyki i dźwięku), "The Running Man", "The Serpent and the Rainbow", "The Hard Way" oraz "Ptaszek na uwięzi" /Bird on a Wire/ z Melem Gibsonem i Goldie Hawn.

W telewizyjnym dorobku Cohena jest między innymi jeden z odcinków "Policjantów z Miami" /Miami Vice/, nominowany do nagrody Emmy, Partie "thirtysomething", "Hooperman", "A Year in the Life" oraz "Private Eye". Cohen jest pomysłodawcą, scenarzystą i kierownikiem produkcji serialu "Vanishing Son", jednej z nielicznych produkcji pokazujących środowisko azjatyckie i zatrudniających azjatyckich aktorów. "Vanishing Son" wyróżniony został nagrodą MANAA (Media Action Network for Asian-Americans) za kreowanie w mediach pozytywnego wizerunku społeczności azjatyckiej oraz za kreację aktorską jednej z jego gwiazd - Russella Wonga.

Cohen jest zapalonym miłośnikiem surfingu, a także kolekcjonerem pierwszych wydań książek. Rezyduje w Wenecji, Kalifornii, na Hawajach, Bali i w Indonezji.

DEREK DAUCHY - Producent wykonawczy

Dauchy jest jednym z członków kreatywnego zespołu firmy producenckiej Revolution Studios. Miał swój wkład w tworzenie między innymi takich obrazów jak pierwsza część „XXX”, „Dwóch gniewnych ludzi” /Anger Management/, „Małolaty u taty” /Daddy Day Care/, „Radio”, „Zwierzak” /The Animal/ oraz „Gdy zapada zmierzch” /Darkness Falls/ (którego był również producentem wykonawczym).

Ostatnio w charakterze producenta wykonawczego sprawował pieczę nad projektami filmowymi “Are We There Yet?” i „Man of the House”. Wcześniej Dauchy przez trzy lata pracował dla producentów Barry’ego Levinsona i Paula Weinsteina, będąc zatrudniony w ich firmie Baltimore/Spring Creek Pictures. Przy jego współudziale powstały w tym czasie takie przeboje kasowe jak: „Gniew oceanu” /The Perfect Storm/ i „Depresja gangstera” /Analyze This/. Obecnie Dauchy zaangażowany jest przy projekcie remake’u filmu Johna Carpentera „The Fog”.

DAVID TATTERSALL, BSC – Zdjęcia

Tatterstall zakończył ostatnio prace nad trzecią częścią trylogii George’a Lucasa “Gwiezdne wojny” – “Gwiezdne wojny: Częsć III – Zemsta Sithów“ /Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith/, a także czarną komedią „The Matador“ z Piercem Brosnanem w roli głównej. Swoją karierę rozpoczynał jako operator kamery, z czasem ‘awansował’ do rangi autora zdjęć telewizyjnej produkcji z 1992 roku – „Kroniki młodego Indiany Jonse’a” /The Young Indiana Jones Chronicles/.

W swojej filmografii ma między innymi takie tytuły filmowe jak: “Śmierć w eterze” /The Radioland Murders/, “Moll Flanders”, “The Wind in the Willows”, “Con Air”, “Galaktyczny wojownik” /Soldier/, “Gwiezdne wojny: Część I – Mroczne widmo” /Star Wars: Episode I - The Phantom Menace”, “Zielona mila” /The Green Mile/, “Granice wytrzymałości” /Vertical Limit/, “The Majestic”, “Gwiezdne wojny: Część II – Atak klonów” /Star Wars: Episode II - Attack of the Clones/, “Śmierć nadejdzie jutro” /Die Another Day/ oraz „Lara Croft, Tomb Raider: Kolebka życia” /Lara Croft, Tomb Raider: The Cradle of Life/.

GAVIN BOCQUET – Scenografia

Bocquet pracował przy pierwszej części z serii “XXX”. Jest absolwentem Newcastle Polytechnic, gdzie studiował wzornictwo przemysłowe, a także Royal College of Art, naukę w którym zakończył w 1979 roku. Rozpoczynał karierę w przemyśle filmowym jako rysownik działu opracowania artystycznego zatrudniony przy filmach „Człowiek słoń” /The Elephant Man/ oraz „Powrót Jedi” /Return of the Jedi/. Cztery lata poźniej był już asystentem art directora przy filmach “Return to Oz” i “Young Sherlock Holmes”.

Jako pełnoprawny art director podjął współpracę ze Stevenem Spielbergiem przy jego produkcji “Imperium słońca” /Empire of the Sun/. Zdobyte w ten sposób doświadczenie wykorzystywał przy swoich kolejnych projektach scenograficznych – filmach “Niebezpieczne związki” /Dangerous Liaisons/, “Eryk Wiking” /Erik the Viking/ i “Krzyk wolności” /Cry Freedom/, przy którym miał okazję współpracować ze Stuartem Craigiem. Craig i Norman Reynolds to dwa nazwiska uważane przez Bocqueta za prawdziwe autorytety w dziedzinie scenografii filmowej.

Bocquet po raz pierwszy miał okazję zaprojektować scenografię do brytyjskiego serialu telewizyjnego “Yellowthread Street”, a także amerykańskiego serialu George’a Lucasa „Kroniki młodego Indiany Jonesa” /The Young Indiana Jones Chronicles/, za który otrzymał nagrodę Emmy.

Pierwszym zleceniem dużego ekranu jakie otrzymał było zaprojektowanie scenografii do filmu Stevena Soderbergha „Kafka”. Po nim przyszły kolejne – “Śmierć w eterze” /Radioland Murders/ George’a Lucasa oraz inne filmy tego reżysera: trylogia „Gwiezdne wojny”- “Gwiezdne wojny: Część I – Mroczne widmo” /Star Wars: Episode I - The Phantom Menace/, “Gwiezdne wojny: Część II – Atak klonów” /Star Wars: Episode II - Attack of the Clones/, “Gwiezdne wojny: Częsć III – Zemsta Sithów“ /Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith/. W przerwie między jedna a druga częścią Bocquet pracował także z Robertem De Niro przy produkcji „Rocky i Łoś superktoś” /The Adventures of Rocky & Bullwinkle/.

MARK GOLDBLATT, A.C.E. – Montaż

Pracował wcześniej dla Jerry Bruckheimer Films przy produkcjach „Bad Company”, „Bad Boys II”, „Pearl Harbor” i „Armageddon”. Montował także filmy Paula Verhoevena „The Hollow Man”, „Starship Troopers” oraz „Showgirls”.

Goldblatt nominowany był do Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej® za pracę przy przebojowym obrazie Jamesa Camerona „Terminator 2: Dzień Sądu” /Terminator 2: Judgment Day/. Z Cameronem nakręcił wcześniej „Prawdziwe kłamstwa” /True Lies/ oraz pierwszą część „Terminatora”. Pod koniec lat 1990-tych pracował przy filmie Adama Rivkina „Detroit Rock City”.

Inne filmy akcji w jego zawodowym portfolio to: „Commando”, „Predator 2”, „The Last Boy Scout”, druga część Rambo - „Rambo: First Blood”, a także produkcja Dona Simpsona i Jerry’ego Bruckheimera „Twierdza” /The Rock/.

Pierwszym profesjonalnym zleceniem Golblatta był współmontaż filmu „Piranha” w reżyserii Joe Dantego. Po nim przyszły kolejne - „The Howling” oraz „Halloween II”. Inne tytuły w jego filmografii to „Nightbreed”, „Super Mario Brothers”, „Jumpin’ Jack Flash” i „Over the Brooklyn Bridge”.

Dodatkowo, Goldblatt wyreżyserował filmy „Dead Heat” i „Mściciel” /The Punisher/. Jako reżyser drugiego planu pracował przy filmie Paula Verhoevena „Robocop”. Piastował stanowisko prezesa branżowego stowarzyszenia montażystów The American Cinema Editors.

STEVEN ROSENBLUM, A.C.E. – Montaż

Dwukrotnie nominowany do Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej® za pracę przy filmach „Braveheart” Mela Gibsona i wyrezyserowanym przez Edwarda Zwicka „Glory”. Rosenblum jest trzykrotnym laureatem nagrody przyznawanej przez branżowe stowarzyszenie montażystów - American Cinema Editors Award za pracę przy dwóch wspomnianych filmach oraz jednym z odcinków telewizyjnego serialu ”thirtysomething.”

Rosenblum od dłuższego czasu prowadzi współpracę z reżyserem Zwickiem a ich znajomość trwa od czasu spotkania w American Film Institute. Oprócz wspomnianych “Glory” i ”thirtysomething”, we wspólnym dorobku obu panów są takie tytuły jak: “Ostatni samuraj” /The Last Samurai/, „Stan oblężenia” /The Siege/, „Szalona odwaga” /Courage Under Fire/ i „Wichry namiętności” /Legends of the Fall/.

Filmogriafia Rosenbluma to także: “The Four Feathers”, “Pearl Harbor”, “X-Men”, “Dangerous Beauty” i “Jack the Bear”.

TODD E. MILLER – Montaż

Miller jako montażysta pracował przy filmach: “My Tiny Universe”, “Exorcist: The Beginning”, “American Crime”, “Pod słońcem Toskanii” /Under the Tuscan Sun/, “Joy Ride”, “Armageddon”, “Męska gra” /Any Given Sunday/, “Córka generała” /The General’s Daughter/, “On Edge”, “Con Air”, “Twierdza” /The Rock/ i “Ed”.

SANJA MILKOVIC HAYS – Projekty kostiumów

Hays zaprojektowała nowoczesne kostiumy do wyreżyserownego przez Roba Cohena filmu „Szybcy i wściekli” /The Fast and the Furious/, a także pierwszej części „ XXX”. Urodzona w Jugosławii projektantka pracowała ostatnio przy projektach filmowych “Taxi”, „Cheaper by the Dozen” oraz „Za szybcy, za wściekli” /2 Fast 2 Furious/.

Milkovic Hays zaprojektowała wczesniej garderobę aktorów grających w takich produkcjach jak: “Big Fat Liar”, “Along Came a Spider” (jej pierwsza wspołpraca z reżyserem Lee Tamahori), “Misja na Marsa” /Mission to Mars/, „Star Trek: Insurrection”, „Blade: wieczny łowca” /Blade/, „8 Heads in a Duffel Bag”, „Spaced Invaders”, „Buried Alive” i „The Masque of the Red Death”. Była asystentką kostiumografa przy trzech filmach fantasy/science fiction “Mighty Morphin Power Rangers: The Movie”, “Stargate” i “Dzień niepodległości” /Independence Day/.

MARCO BELTRAMI - Muzyka

Utalentowany kompozytor Marco Beltrami otrzymał do tej pory sześć nagród przyznawanych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Kompozytorów, Autorów i Wydawców (American Society of Composers Authors and Publishers - ASCAP) za muzykę do filmów: „Krzyk” (Screem - 1996), „Krzyk 2” (1997), „The Practice” (2001, 2002 i 2003) oraz „Blade 2” (2003). Nominowany był także do nagrody Emmy za temat muzyczny do filmu „David and Lisa” (1999). Jest laureatem nagród przyznawanych przez American Academy of Arts and Letter, fundację BMI oraz New York Foundation for the Arts.

Po ukończeniu studiów na Brown University, Beltrami zdecydował się na doskonalenie swoich umiejętności artystycznych w kraju przodków - Włoszech, gdzie pracował pod okiem legendarnego kompozytora Luigi Nono. Po pewnym czasie Beltrami powrócił do Stanów Zjednoczonych, gdzie dzięki stypendium kontynuował naukę w Yale School of Music. W 1992 roku przyjechał do Los Angeles, żeby szlifować swoje umiejętności współpracując z nagrodzonym przez Amerykańską Akademię Filmową kompozytorem Jerrym Goldsmithem. Na kształt twórczości artystycznej Beltramiego wpłynęła również współpraca z Ennio Moricone, jak również Danielem Lichtem.

Wiele czasu poświęcił Beltrami na pracę z kilkoma orkiestrami i grupami symfonicznymi, jednak ostatnio zdecydowanie skoncentrowany jest na komponowaniu tematów muzycznych do produkcji telewizyjnych i wielkoekranowych. Pierwszymi filmami fabularnym artysty były „The Whispering”, „The Bicyclist” oraz „Deathmatch”. Jednak dla Beltramiego kariera w Hollywood zaczęła się na dobre wraz ze skomponowaniem ścieżki dźwiękowej do filmu „Krzyk”. „Krzyk” stał się swoistą wizytówką kompozytora, a sam reżyser filmu - Wes Craven przyznaje, że: „Bez Marco i jego geniuszu ‘Krzyk’ byłby zaledwie szeptem”.

Od czasu „Krzyku” zawodowe portfolio kompozytora zaczęło się w rozrastać w dużo szybszym tempie. Beltrami współpracował z jednymi z największych nazwisk dzisiejszego kina - Robertem Rodriguezem, Luisem Mandoki, Johnem Dahlem, Jodie Foster, Guillermo Del Toro oraz gotyckim rockmanem Marylinem Mansonem. W jego filmografii figurują takie tytuły jak: „Krzyk 2”, „Halloween H20: 20 Years Later”, „54”, „The Faculty”, „The Crow: Salvation”, „Krzyk 3”, „The Watcher”, „Angel Eyes”, „Mutant” (Mimic), „Straszny film 2” (Scary Movie 2), “Terminator 3: Bunt maszyn” /Terminator 3: Rise of the machines/, “Hellboy” „The Dangerous Lives of Altar Boys”, „Resident Evil” i „Blade II”.

R.A. RONDELL - Koordynator układów kaskaderskich

Rondell jest cenionym i utytułowanym weteranem przemysłu rozrywkowego. Pochodzi z rodziny o długich tradycjach jeśli chodzi o pracę przy układach kaskaderskich. Rondell rozpoczynał swoją karierę w latach 70-tych zeszłego stulecia, pracując miedzy innymi przy filmach: “Caveman”, “Star Trek III: The Search for Spock”, “Top Gun” i “ Star Trek IV: The Voyage Home”.

Ostatnio nadzorował prace ekipy kaskaderów przy filmach „Van Helsing”, ”Martix: Rewolucje” /The Matrix Revolutions/ oraz “Matrix: Reaktywacja” /The Matrix Reloaded/, a wcześniej zgromadził na swoim koncie imponującą listę tytułów filmowych z gatunku kina akcji, w tym: “Exit Wounds”, „Patriota” /The Patriot/, „Diamentowa afera” /Blue Streak/, „Piekielna głębia” /Deep Blue Sea/, „Godzilla”, „Góra Dantego” /Dante’s Peak/, „Święty” /The Saint/ oraz „Wodny świat” /Waterworld/. Wkrótce wejdzie na ekrany kin najnowsza produkcja, przy której pracował Rondell – filmowa wersja komiksu Vertigo pt. “Constantine”, z udziałem Keanu Reevesa.

Filmografia telewizyjna Rondella to między innymi takie tytuły jak: “Hard Time on Planet Earth”, “The Oldest Rookie”, “T.J. Hooker”, “The New Gidget”, „Over My Dead Body”, “Bay City Story”, “Cyberforce”, “The Great Diamond Robbery” i “Hard Time”.

JOHN FRAZIER – Nadzór nad efektami specjalnymi

Frazier nominowany był do Nagrody Akademii® za pracę przy filmach “Spiderman®, „Spiderman® 2”, „Gniew oceanu” /The Perfect Storm/, „Pearl Harbor”, „Armageddon”, „Twister” i „Speed”. W jego zawodowym portfolio są również takie tytuły jak: „The Hills Have Eyes”, „Roadie”, „Airplane”, „Nagi instynkt” /Basic Instinct/, “Wojna państwa Rose” /War of the Roses/, „Bez przebaczenia” /Unforgiven/, „Hot Shots! Part Deux”, “Epidemia” /Outbreak”, “Co się zdarzyło w Madison County” /The Bridges of Madison County”, ”Hard Rain”, “Siły natury” /Forces of Nature/, “True Crime”, “The Haunting”, “Kosmiczni kowboje” /Space Cowboys/, “Almost Famous”, “Cast Away: Poza światem”, “Pearl Harbor”, “Szyfry wojny” /Windtalkers/, “XXX”, “Łzy słońca” /Tears of the Sun/ i “Bad Boys II”.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: XXX 2: Następny poziom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy