"Wyspa dinozaura 2": PRODUKCJA
Współreżyserzy i współproducenci Reinhard Klooss i Holger Tappe oraz współscenarzyści Oliver Huzly i Sven Severin - twórcy "Wyspy dinozaura" (2006) , animowanego filmu przygodowego na motywach książki dla dzieci autorstwa Maxa Kruse, postanowili zrealizować kontynuację przebojowej pierwszej części.
Konstruowanie scenariusza, budowa postaci, wykreowanie miejsc akcji, przygotowanie grafiki komputerowej oraz zebranie finansowania trwało 10 miesięcy.
Dopiero wtedy zaczął się proces właściwej animacji. Twórca postaci Oliver Kurth zaprojektował bohaterów według opisów w scenariuszu. Biorąc jako przykład postać pandy Babu, Tappe wyjaśnia: "Babu miała być pandą, więc Oliver Kurth najpierw sprawdzał, jak dokładnie wygląda prawdziwa panda. Następnie sporządzono jej wizerunki z przodu i z boku, które stały się bazą dla modelarza postaci Svena Krooga. On tworzy w komputerze trójwymiarowy szkielet postaci, wszystko koordynując z projektantem postaci, tak by model 3D wyglądał identycznie z wcześniejszym rysunkiem. Potem specjalista od tekstury postaci Marek Bieneda, tworzy skórę, nosek, kolor oczu i wszystko, co pod futrem. Natomiast futerkiem zajmuje się inny specjalista - od futer - Ruben Hohndorf, który określa, która partia futra porusza się w którą stronę, jakiej jest długości i jakiego koloru. Postaci ludzkie tworzy Bernd Bohntner, nasz "cyfrowy krawiec", który wyczarowuje ubranie, które również idzie do obróbki tekstury oraz ruchu, aby wszystko pracowało się we właściwy sposób wraz z ruchem postaci. Ruchy postaci są koordynowane przez kolejną grupę specjalistów: Jensa Hartera, Floriana Linnera i Haggi Flosera, którzy wyposażają postaci w szkielety i stawy, oraz tworzą "pilota" dla animatorów, dzięki któremu można uzyskać ok. 100 różnych wyrazów twarzy". Ten etap przygotowań do animacji trwał ok. 3 miesięcy. Przez kolejny rok, 16 specjalistów od animacji pracowało nad tym, żeby zwierzaki grały swoje role przekonująco. Równolegle tworzono pierwszy i drugi plan oraz rekwizyty, teksturę i światło. "Niewiele się to różni od realizacji normalnego filmu - mówi Tappe. Tyle tylko, że nie musimy dźwigać i przestawiać sprzętu oświetleniowego i nie ma ograniczeń w jego ilości".
Praca nad "Wyspą dinozaura 2" odbywała się w wielu zakątkach Europy, i nie tylko. Opracowanie scenariusza, organizacja finansowania, koordynacja produkcji odbywała się w Constantin Film w Monachium, głosy nagrywano w studio w Berlinie, animacja i przeliczanie trójwymiarowych faz animacji na dwuwymiarowe obrazy wideo odbywało się w Ambient Entertainment w Hanowerze, muzykę skomponowano w Los Angeles, a nagrywano w Bratysławie z udziałem słowackiej orkiestry radiowej, tworzenie efektów dźwiękowych i ich montaż odbywało się w Monachium, a sprzedaż praw do filmu była prowadzona przez firmę Oddyssey Entertainment w Londynie.