Reklama

"Wyścig z czasem": TWÓRCY

CARL FRANKLIN (Reżyser)

Tto wielokrotnie nagradzany filmowiec, rozpoczął swoją profesjonalną karierę jako reżyser filmu fabularnego z Roger Corman Concorde Films. Jego dobrze ocenianym debiutem reżyserskim był nisko budżetowy dramat Jeden fałszywy ruch z Billem Paxtonem, Cyndą Williams i Billy’m Bob Thorntonem. Film został uznany jednym z 10 najlepszych filmów 1992 roku. Film ten przyniósł mu takie prestiżowe nagrody, jak: New Generation Award, przyznaną przez stowarzyszenie krytyków filmowych z Los Angeles, MTV Movie Award w kategorii Debiut filmowy i IFP Spirit Award w kategorii Najlepszy Reżyser.

Reklama

Jego kolejnym filmami fabularnymi były: W bagnie Los Angeles z Denzelem Washingtonem, Done Cheadle i Jennifer Beals, Najważniejsza rzecz z Meryl Streep, Williamem Hurt i Renee Zellweger, Bez przedawnienia z Morganem Freemanem i Ashley Judd. Dla telewizji natomiast wyreżyserował mini serial Laurel Avenue - historię afrykańsko-amerykańskiej rodziny mieszkającej w St. Paul w stanie Minnesota.

Absolwent Amerykańskiego Instytutu Filmowego, na którym uzyskał tytuł magistra w dziedzinie reżyserii. Szkoła przyznała mu w 1996 roku nagrodę imienia Franklina J. Schaffnera.

DAVE COLLARD (scenariusz)

Przed napisaniem scenariusza do Wyścigu z czasem, który jest jego pierwszym filmem fabularnym, był jednym z autorów scenariusza serialu telewizyjnego Głowa rodziny.

NEAL H. MORITZ (Producent)

Wyprodukował takie filmy, jak: Za szybcy, za wściekli, S.W.A.T., Dziewczyna z Alabamy, XXX, Szybcy i wściekli, Sekta. Nominowany do nagrody Emmy Ludzie rozrywki, To nie jest kolejna komedia dla kretynów, Luzacy, Wulkan, Diamentowa afera, jednakże to jego wcześniejsze filmy, takie jak: Juice, Koszmar minionego lata, Ulice strachu, Ulice strachu 2: Ostatnia odsłona, Szkoła uwodzenia – rozpoczęły jego karierę. Wyprodukował też takie seriale telewizyjne, jak: Królik Greg, Shasty McNasty, czy też filmy telewizyjne: Hendrix, Cabin by the Lake i Class Warfare. Obecnie pracuje nad serialem Tru Calling, Still Life oraz filmem Torque Jazda na krawędzi.

JESSE B’FRANKLIN (Producent)

Film Jeden fałszywy ruch Carla Franklina był jej debiutem w charakterze producenta. Wraz z Carlem Franklinem kontynuowała pracę przy kolejnych trzech filmach: W bagnie Los Angeles, Najważniejsza rzecz i Bez przedawnienia. Wyprodukowała też entuzjastycznie przyjęty sześcioodcinkowy mini serial telewizyjny Laurel Avenue.

Jako zwolenniczka rozwijającej się sceny niezależnego filmu, była w latach 80-tych Wice dyrektorem ds. marketingu i dystrybucji w Island Alive. Tam też nadzorowała nabywanie praw marketingowych i dystrybucyjnych do takich filmów niezależnych, jak: Pocałunek kobiety pająka, The Trip to Bountiful, Stop Making Sense, Wybierz mnie i Mona Lisa. Pomogła też w zdobyciu praw do dystrybucji filmów: Ona się doigra (reżyserski debiut fabularny Spike Lee), Bagdad Café, W zakolu rzeki i Kochanka szatana

THEO VAN DE SANDE (autor zdjęć)

Urodzony w Holandii, od 1987 roku mieszka w Los Angeles. To jest drugi (po Bez przedawnienia) film reżyserii Carla Franklina, przy którym pracuje. Pracował z wieloma znanymi reżyserami przy tak dobrze przyjętych przez krytykę filmach, jak: Jedna runda Lasse Hallstrom, Zmień kapelusz, Magiczna mila, Wulkan, Wtorki z Morriem, Blade, Szkoła uwodzenia Rogera Kumble, Colors Straight Up Michela Ohayon, (który nominowany był do Nagrody Akademii, DGA Award, Spirit Award oraz 9 innych).

W Holandii otrzymał dwukrotnie nagrodę Golden Calf w kategorii Najlepszy Operator (w 1982 i 1987 roku). Jest to najwyższa, przyznawana co pięć lat, nagroda dla autora zdjęć za całokształt pracy. Wiele jego filmów fabularnych zostało bardzo dobrze przyjętych przez międzynarodową krytykę, do których możemy zaliczyć The Girl with Red Hair, który otrzymał nagrodę holenderskiego związku krytyków filmowych; The Illusionist, który zdobył nagrodę w kategorii Najlepszy Film holenderski i nagrodę holenderskiego związku krytyków filmowych czy też Atak, który otrzymał Oskara i Nagrodę Złotego Globu w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny.

PAUL PETERS (scenografia)

Pracował już wcześniej z reżyserem Carlem Franklinem przy Bez przedawnienia z Ashley Judd i Najważniejsza rzecz z Meryl Streep. Z reżyserem Simonem Wincerem pracował przy takich filmach, jak: Young Black Stallion, Harley Davidson and the Marlboro Man, Fantom, P.T .Barnum.

Paul Peters nominowany był do nagrody Emmy w kategorii Najlepsza Scenografia za pracę nad filmem telewizyjnym Lincoln. Zdobył też CableAce Award w kategorii Najlepsza Scenografia w filmie Jądro ciemności. Wcześniej nominowany był do nagrody za pracę przy filmie Zerwany łańcuch. Pracował też przy: Między niebem a ziemią Alana Rudolpha, Zakładnik Boba Rafelson, American Pie czy Gdzie serce twoje, oba w reżyserii Chrisa i PaulaWeitza.

CAROLE KRAVETZ AYKANIAN (montaż)

Zdobywczyni srebrnego medalu na Festiwalu Filmowym w Houston, pracowała zarówno przy filmach fabularnych, jak i telewizyjnych, współpracowała z wieloma uznanymi reżyserami. Pracowała nad takimi filmami telewizyjnymi, jak: Carnivale, Napad i sześcioma odcinkami Laurel Avenue.

Wielokrotny współpracownik Carla Franklina, z którym pracował przy: Bez przedawnienia, Najważniejsza rzecz, W bagnie Los Angeles, Jeden fałszywy ruch. Do jej pozostałych filmów możemy zaliczyć: Ghost World, Sans Titre, Zniknięcie Garcia Lorca, Rysopis mordercy, The Seventh Coin, December, Out of the Rain, Dance of the Damned i Curfew. Pracował też przy filmie Trujący bluszcz i Stripped to Kill.

SHAREN DAVIS (kostiumy)

Współpracowała (już trzykrotnie) z reżyserem Carlem Franklinem, jak też z wieloma innymi szanowanym reżyserami, zarówno przy filmach fabularnych jak też telewizyjnych. Jej projektami były: Unchain My Heart, Antwone Fisher, Bez przedawnienia, Doubletake, Gruby i chudszy 2, Godziny szczytu, Dr. Doolittle, Kasa Mowa, W bagnie Los Angeles i Equinox.

Do jej filmów telewizyjnych możemy zaliczyć: Znikający punkt, Nightjohn, Earth 2, Zooman, Equinox, Zdążyć przed północą, Stan pogotowia, Younger & Younger i Laurel Avenue.

GRAEME REVELL (muzyka)

Urodzony w Nowej Zelandii pianista i gracz na francuskim klaksonie. Pracował jako regionalny planista w Australii i Indonezji oraz szpitalu psychiatrycznym. Był członkiem zespołu rockowego SPK, w którym grał na keyboardzie i perkusji. W 1985 roku podróżował po świecie, nagrywając odgłosy insektów.

W 1987 roku pracował nad wstępnie zatytułowanym projektem “Muzyka do Nieprawdopodobnych Filmów". Jeden z utworów "In Flagranti Delicot" stał się motywem wykorzystanym w jego pierwszej, filmowej ścieżce dźwiękowej do filmu Martwa cisza. Ta unikalna kombinacja niepowiązanych wcześniej elementów muzycznych, zawierających własne odgłosy, np. wpadający w popłoch oddech, przyniosły mu w 1989 roku prestiżową nagrodę australijskiego odpowiednika Oskara w kategorii Najlepsza Muzyka Filmowa.

Ma na swoim kącie pracę przy 70 filmach fabularnych, kilku mini serialach i przebojach telewizyjnych. Współpracował z takimi utalentowanymi filmowcami, jak: Curtis Hanson, John Woo, Robert Rodriguez, Edward Zwick, Wim Wenders, Carl Franklin, Michael Mann, Philip Noyce, David Twohy, Michael Gondry i Ronny Yu.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Wyścig z czasem
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy