"Wróg numer jeden": TWÓRCY
KATHRYN BIGELOW (Reżyseria, produkcja)
Pierwsza kobieta w historii, która otrzymała Oscara w kategorii Najlepsza Reżyseria (za "The Hurt Locker. W pułapce wojny"), Bigelow od kilku dekad świeci przykładem na mapie amerykańskiego kina, poruszając się płynnie po różnych gatunkach i konwencjach. W "Blisko ciemności" igrała z kinem grozy, w "Dziwnych dniach" podejmowała tematykę science fiction, a w "K-19" odważnie wkraczała na grunt dramatu wojennego. "Wróg numer jeden" to kolejny film, który potwierdza jej reżyserską klasę.
MARK BOAL (Scenariusz, produkcja)
Dziennikarz śledczy, który od kilku lat robi zawrotną karierę jako scenarzysta filmowy. Za "The Hurt Locker. W pułapce wojny" otrzymał Oscara w kategorii Najlepszy Scenariusz Oryginalny. "Wróg nr 1" to kolejny projekt, który zrealizował wraz z Kathryn Bigelow. Boal pracuje obecnie nad scenariuszem "Triple Frontier", którego reżyserii ma się podjąć ponownie Kathryn Bigelow.
MEGAN ELLISON (Produkcja)
Założycielka Annapurna Pictures, firmy produkcyjnej, która jest znana ze wspomagania wyrafinowanych filmów, które często nie potrafią znaleźć źródła finansowania w Hollywood. Na koncie ma między innymi "Mistrza" Paula Thomasa Andersona, "Gangstera" Johna Hillcoata, "Zabić, jak to łatwo powiedzieć" Andrew Dominika oraz "The Grandmasters" Wong Kar Waia. Pracuje obecnie nad nowymi projektami Spike Jonze, niedawno nabyła również prawa do serii "Terminator".
GREIG FRASER (Zdjęcia)
Zakończywszy karierę uznanego fotografa, Greig Fraser zaczął pracę w branży filmowej. Na swoim koncie ma obecnie takie produkcje jak krótkometrażowy "Crossbow" Davida Michoda, "Jaśniejsza od gwiazd" Jane Campion, "Wpuść mnie" Matta Reevesa, "Królewna Śnieżka i Łowca" Ruperta Sandersa czy "Zabić, jak to łatwo powiedzieć" Andrew Dominika. Pracował również przy "Australii" Baza Luhrmanna. Obecnie skończył "Foxcatcher" Bennetta Millera.
JEREMY HINDLE (Scenografia)
Karierę zaczynał w Toronto, pracując przez ponad pięć lat w kanadyjskiej telewizji (m.in. serial "Twitch City"). Następnie przeniósł się do Los Angeles, gdzie próbował swoich sił w reklamach dla takich marek jak Facebook, Nike, Mercedes, Ford, Budweiser, Motorola, Vodafone, Snickers czy Canal+. "Wróg numer jeden" to jego debiut jako scenografa do pełnometrażowego filmu fabularnego.
DYLAN TICHENOR (Montaż)
Za swoją pracę przy "Aż poleje się krew" otrzymał nominację do Oscara. Na swoim koncie ma mnóstwo perełek amerykańskiego kina, m.in. "Tajemnicę Brokeback Mountain" Anga Lee, "Miasto złodziei" Bena Afflecka, "Genialny klan" Wesa Andersona czy "Zabójstwo Jesse'ego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda" Andrew Dominika. Niedawno skończył montować "Gangstera" Johna Hillcoata.
WILLIAM GOLDENBERG (Montaż)
Dwukrotnie nominowany do Oscara ("Niepokonany Seabiscuit" Gary'ego Rossa, "Informator" Michaela Manna) amerykański montażysta, który sprawdza się w projektach różnego typu. Niedawno mogliśmy oglądać jego pracę w "Operacji Argo" Bena Afflecka, z którym współpracował również przy "Gdzie jesteś, Amando?". Na koncie ma takie tytuły jak "Gorączka" Michaela Manna, "Miasteczko Pleasantville" Gary'ego Rossa, "Skarb narodów" Jona Turtletauba czy "Transformers 3" Michaela Baya.
GEORGE L. LITTLE (Kostiumy)
Zaczynał jako asystent kostiumografa przy takich filmach jak "Peacemaker" Mimi Leder czy "Jarhead: Żołnierz piechoty morskiej" Sama Mendesa. Samodzielnie tworzył kostiumy do "Maxa Payne'a" Johna Moore'a, "The Hurt Locker. W pułapce wojny" Kathryn Bigelow oraz "Opętanych" Brecka Eisnera. Niedługo na ekrany kin wejdzie "Warm Bodies" Jonathana Levine'a.
ALEXANDRE DESPLAT (Muzyka)
Czterokrotnie nominowany do Oscara kompozytor muzyki filmowej, który sprawdza się w każdym gatunku i konwencji. Pracował przy "Jak zostać królem" Toma Hoopera, "Ciekawym przypadku Benjamina Buttona" Davida Finchera, "Królowej" Stephena Frearsa, "Malowanym welonie" Johna Currana, "Syrianie" Stephena Gaghana czy "Autorze Widmo" Romana Polańskiego.