Reklama

"Weiser": AKTORZY

MAREK KONDRAT

Urodzony w 1950r. w Krakowie. Syn aktora Tadeusza Kondrata, debiutował przed kamerą w wieku 11 lat w filmie Historia żółtej ciżemki Ukończył warszawską PWST (1972). Występował w teatrach: im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach oraz w Warszawie: w Teatrze Dramatycznym, Nowym. Aktualnie aktor Teatru Ateneum. Od 1986 stale współpracuje z teatrem w Issoudun we Francji. Ogromną popularność przyniosła mu rola pana Mareczka w Kabarecie Olgi Lipińskiej. Należy do najwybitniejszych aktorów swojego pokolenia. Laureat wielu nagród m.in. im. Zbigniewa Cybulskiego, za pierwszoplanową rolę w filmie Pułkownik Kwiatkowski na FPFF w Gdyni. Za swój debiut reżyserski Prawo ojca zdobył nagrodę jury i publiczności na FPFF w Gdyni. W 1973 roku Mirosław Gronowski zrealizował film dokumentalny poświęcony Markowi Kondratowi - Bardzo młodzi oboje. Ma swoją gwiazdę w Alei Gwiazd w Łodzi.

Reklama

WYBRANA FILMOGRAFIA

Historia żółtej ciżemki (1961; reż. Sylwester Chęciński)

Między brzegami (1962; reż. Witold Lesiewicz)

Koniec wakacji (1974; reż. Stanisław Jędryka)

Zaklęte rewiry (1975; reż. Janusz Majewski)

Smuga cienia (1976; reż. Andrzej Wajda)

Pokój z widokiem na morze (1977; reż. Janusz Zaorski)

Sprawa Gorgonowej (1977; reż. Janusz Majewski)

Lekcja martwego języka (1979; reż. Janusz Majewski)

Człowiek z żelaza (1981; reż. Andrzej Wajda)

Z dalekiego kraju (1981; reż. Krzysztof Zanussi)

Dreszcze (1981; reż. Wojciech Marczewski)

Dziecinne pytania (1981; reż. Janusz Zaorski)

Danton (1982; reż. Andrzej Wajda)

Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny (1982; reż. Janusz Majewski)

Bez końca (1984; reż. Krzysztof Kieślowski)

Dom wariatów (1984; reż. Marek Koterski)

Kobieta w kapeluszu (1985; reż. Stanisław Różewicz)

Rok spokojnego słońca (1984; reż. Krzysztof Zanussi)

C.K.Dezerterzy (1985; reż. Janusz Majewski)

Mrzonka (1985; reż. Janusz Majewski)

Spadek (1988; reż. Mirosław Gronowski)

W labiryncie (1988, serial TV; reż. Paweł Karpiński)

Kapitał, czyli jak zrobić pieniądze w Polsce (1989; reż. Feliks Falk)

Opowieść o „Dziadach” Adama Mickiewicza. Lawa (1989; reż. Tadeusz Konwicki)

Kuchnia polska (1991; reż. Jacek Bromski)

V.l.P. (1991; reż. Juliusz Machulski)

Psy (1992; reż. Władysław Pasikowski)

Sauna (1992; reż. Filip Bajon)

Wszystko co najważniejsze (1992; reż. Robert Gliński)

Człowiek z… (1993; reż. Konrad Szołajski)

Lepiej być piękną i bogatą (1993; reż. Filip Bajon)

Straszny sen Dzidziusia Górkiewicza (1993; reż. Kazimierz Kutz)

Panna z mokrą głową (1994; reż. Kazimierz Tarnas)

Zawrócony (1994; reż. Kazimierz Kutz)

Ekstradycja (1995,serial TV; reż. Wojciech Wójcik)

Nic śmiesznego (1995; reż. Marek Koterski)

Pułkownik Kwiatkowski (1995; reż. Kazimierz Kutz)

Autoportret z kochanką (1996; reż. Radosław Piwowarski)

Nocne graffiti (1996; reż. Maciej Dutkiewicz)

Stodko-gorzki (1996; reż. Władysław Pasikowski)

Kiler (1997; reż. Juliusz Machulski)

Pułapka (1997; reż. Adek Drabiński)

Złoto dezerterów (1998; reż. Janusz Majewski)

Kiler-ów 2-óch (1999; reż. Juliusz Machulski)

Ogniem i mieczem (1999; reż. Jerzy Hoffman)

Operacja Samum (1999; reż. Władysław Pasikowski)

Pan Tadeusz (1999; reż. Andrzej Wajda)

Prawo ojca (1999; reż. Marek Kondrat)

Pieniądze to nie wszystko (2000; reż. Juliusz Machulski)

Przeprowadzki (2000; Leszek Wosiewicz)

Weiser (2000; reż. Wojciech Marczewski)


KRYSTYNA JANDA

Urodzona w 1952; ukończyła PWST w Warszawie. W latach 1975-87 aktorka Teatru Ateneum, a obecnie, od 1987, Teatru Powszechnego. Jedna z najwspanialszych gwiazd polskiego kina. Wielokrotnie nagradzana na festiwalach europejskich, m.in. nagroda jury na MFF w Cannes za najlepszą rolę kobiecą w Przesłuchaniu. Za swój debiut reżyserski Pestka, otrzymała nagrodę na FPFF w Gdyni. Współpracowała z takimi reżyserami, jak: Andrzej Wajda, Krzysztof Kieślowski i Istvan Szabo.

FILMOGRAFIA

Człowiek z marmuru (1976; reż. Andrzej Wajda)

Na srebrnym szklanym globie (1976; reż. Andrzej Żuławski)

Granica (1977; reż. Jan Rybkowski)

Pani Bovary to ja (1977; reż. Zbigniew Kamiński)

Bestia (1978; reż. Jerzy Domaradzki)

Bez znieczulenia (1978; reż. Andrzej Wajda)

Doktor Murek (1979, serial TV; reż. Witold Lesiewicz)

Dyrygent (1979; reż. Andrzej Wajda)

Golem (1979; reż. Piotr Szulkin)

Manchmal Besucht der Neffe die Tante (1979; reż. Iens Carl Ehlers, Michał Ratyński)

Uoni (1980; reż. Władysław Ikonomow)

W biały dzień (1980; reż. Edward Żebrowski)

Zielony ptak / Der Grune Vogel (1980; reż. Istvan Szabo)

Człowiek z żelaza (1981; reż. Andrzej Wajda)

Espion, Leve toi (1981, reż Yves Bosset)

Fik-Mik (1981, reż. Marek Nowicki)

Mephisto (1981, reż. Istvan Szabo)

On, Ona, Oni (1981, reż. Włodzimierz Szpak)

Wojna światów - Następne stulecie (1981; reż. Piotr Szulkin)

C’etait un beau ete (1982; reż. Jean Chapot)

Przesłuchanie (1982; reż. Ryszard Bugajski)

Bella Donna (1983; reż. Peter Keglevic)

Stan wewnętrzny (1983; reż. Krzysztof Tchórzewski)

Synteza (1983; reż. Maciej Wojtyszko)

To tylko rock (1983; reż. Paweł Karpiński)

O-Bi, O-Ba. Koniec cywilizacji (1984; reż.Piotr Szulkin)

Der Bulle Und das Madchen (1984; reż. Peter Keglevic)

Eine Blassblaue Fraueschrift (1984; reż. Alex Corti)

Glut (1985; reż. Thomas Koerfer)

Kochankowie mojej mamy (1985; reż. Radosław Piwowarski)

Vertiges (1985; reż. Christine Laurent)

Laputa (1986; reż. Helma Sanders- Brahms)

W zawieszeniu (1986; reż. Waldemar Krzystek)

Krótki film o zabijaniu (1987; reż. Krzysztof Kieślowski)

Dekalog II (1988; reż. Krzysztof Kieślowski)

Wilder Westen, Inclusive (1988; reż. Dieter Weber)

Modrzejewska (1989; reż. Jan Łomnicki)

Stan posiadania (1989; reż. Krzysztof Zanussi)

Kuchnia polska (1991; reż. Jacek Bromski)

Zwolnieni z życia (1992; reż. Waldemar Krzystek)

Der Grosse Bellheim (1992; reż. Dieter Wedel)

Pestka (1995; reż. Krystyna Janda)

Tato (1995; reż. Maciej Ślesicki)

Matka swojej matki (1996; reż. Robert Gliński)

Niepisane prawa w cyklu Opowieści weekendowe (1996; reż. Krzysztof Zanussi)

Ostatni rozdział / Un air si pur… (1997; reż. Yves Angelo)

Żółty szalik w cyklu Święta polskie (2000; reż. Janusz Morgenstern)

Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową (2000; reż. Krzysztof Zanussi)

Weiser (2000; reż. Wojciech Marczewski)

Przedwiośnie (2000; reż. Filip Bajon)


KRZYSZTOF GLOBISZ

Urodzony 1957; absolwent PWST w Krakowie. W latach 1980-81 grał w Teatrze Polskim we Wrocławiu, a od 1981 jest aktorem Starego Teatru w Krakowie. Laureat licznych nagród teatralnych, m.in. „Złotej Maski”, przyznawanej w plebiscycie na najpopularniejszego i najbardziej lubianego aktora w Krakowie, nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego II stopnia za osiągnięcia aktorskie w Starym Teatrze. Zagrał również kilkadziesiąt ról w teatrze TV.

FILMOGRAFIA

Z biegiem lat, z biegiem dni (1980,serial TV; reż. Andrzej Wajda)

Danton (1982; reż. Andrzej Wajda)

Tętno (1985; reż. Garard Zalewski)

Krótki film o zabijaniu (1987; reż. Krzysztof Kieślowski)

Śmieciarz (1987; reż. Jacek Butrymowicz)

Crimen (1988; reż. Laco Adamik)

Modrzejewska (1989; reż. Jan Łomnicki)

Wszystko co najważniejsze (1992; reż. Robert Gliński)

Balanga (1994; reż. Łukasz Wylężałek)

Tylko strach (1993; reż. Barbara Sass)

Pułkownik Kwiatkowski (1995; reż. Kazimierz Kutz)

Kochaj i rób co chcesz (1997; reż. Robert Gliński)

Sława i chwała (1997, serial TV; reż. Kazimierz Kutz)

Córy szczęścia (1999; reż. Márta Mészáros)

Jak narkotyk (1999; reż. Barbara Sass)

Operacja Samum (1999; reż. Władysław Pasikowski)

Pan Tadeusz (1999; reż. Andrzej Wajda)

To ja, złodziej (2000; reż. Jacek Bromski)

Weiser (2000; reż. Wojciech Marczewski)

Wyrok na Franciszka Kłosa (2000; reż. Andrzej Wajda)

Przedwiośnie (2000; reż. Filip Bajon)


PIOTR FRONCZEWSKI

Urodzony 1946; absolwent PWST w Warszawie. W filmie zadebiutował już jako dziecko. W latach 1968-69 występował w Teatrze Narodowym, następnie w Teatrze Współczesnym (1969-73) i Studio (1984-87) w Warszawie. Obecnie aktor Teatru Ateneum. Występuje także w kabaretach, nagrał dwie płyty z piosenkami pod pseudonimem Franek Kimono.

WYBRANA FILMOGRAFIA

Wolne miasto (1958; reż. Stanisław Różewicz)

Westerplatte (1967; reż. Stanisław Różewicz)

Dzięcioł (1970; reż. Jerzy Gruza)

Książę sezonu (1970; reż. Witold Orzechowski)

Bolesław Śmiały (1971; reż. Witold Lesiewicz)

Ocalenie (1972; reż. Edward Żebrowski)

Czarne chmury (1973; reż. Andrzej Konic)

Ziemia obiecana (1974; reż. Andrzej Wajda)

Trędowata (1976; reż. Jerzy Hoffman)

Pokój z widokiem na morze (1977; reż. Janusz Zaorski)

Bestia (1978; reż. Jerzy Domaradzki)

Hallo Szpicbródka czyli ostatni występ króla kasiarzy (1978; reż. Janusz Rzeszewski, Mieczysław Jahoda)

Ćma (1980; reż. Tomasz Zygadło)

Miłość ci wszystko wybaczy (1981; reż. Janusz Rzeszewski)

Znachor (1981; reż. Jerzy Hoffman)

Akademia pana Kleksa (1983; reż. Krzysztof Gradowski)

Lata dwudzieste… lata trzydzieste… (1983; reż. Janusz Rzeszewski)

Szaleństwa panny Ewy (1984; reż. Kazimierz Tarnas)

Podróże pana Kleksa (1985; reż. Krzysztof Gradowski)

Pan Kleks w kosmosie (1988; reż. Krzysztof Gradowski)

Ucieczka z kina „Wolność” (1991, reż. Wojciech Marczewski)

Obcy musi fruwać (1993; reż. Wiesław Saniewski)

Awantura o Basię (1995; reż. Kazimierz Tarnas)

Łóżko Wierszynina (1997; reż. Andrzej Domalik)

Billboard (1998; reż. Łukasz Zadrzycki)

O dwóch takich co nic nie ukradli (1999; reż. Łukasz Wylężałek)

Weiser (2000; reż. Wojciech Marczewski)

Sukces (2000, serial TV; reż. Andrzej Kostenko)


ZBIGNIEW ZAMACHOWSKI

Urodzony 1961 r. Ukończył Wydział Aktorski PWSFTViT w Łodzi w 1985r, ale w filmie zadebiutował już w 1981r. brawurową rolą w Wielkiej majówce. W latach 1985-1997 współpracował z Teatrem Studio w Warszawie. Aktualnie gra w Teatrze Narodowym. Jeden z najbardziej utalentowanych aktorów młodego pokolenia. Wystąpił w kilkudziesięciu filmach fabularnych i telewizyjnych. Jest także autorem muzyki i tekstów piosenek.

WYBRANA FILMOGRAFIA

Wielka majówka (1981; reż. Krzysztof Rogulski)

Boczny tor (1986; reż. Mieczysław Popławski)

Ucieczka w cyklu kronika wypadków (1986; reż. Tomasz Szadkowski)

Pierścień i róża (1986; reż. Jerzy Gruza)

Zabij mnie, glino (1987; reż. Jacek Bromski)

Zad wielkiego wieloryba (1987; reż. Mariusz Treliński)

Dekalog X (1988; reż. Krzysztof Kieślowski)

Dotknięci (1987; reż. Wiesław Saniewski)

Bal na dworcu w Koluszkach (1989; reż. Filip Bajon)

Sztuka kochania (1989; reż. Jacek Bromski)

Korczak (1990; reż. Andrzej Wajda)

Seszele (1990; reż. Bogusław Linda)

Ucieczka z kina „Wolność” (1991; reż. Wojciech Marczewski)

Ferdydurke (1991; reż. Jerzy Skolimowski)

Sauna (1992; reż. Filip Bajon)

Straszny sen Dzidziusia Górkiewicza (1993; reż. Kazimierz Kutz)

Trzy kolory: Biały (1993; reż. Krzysztof Kieślowski)

Trzy kolory: Niebieski (1993; reż. Krzysztof Kieślowski)

Trzy kolory: Czerwony (1994; reż. Krzysztof Kieślowski)

Zawrócony (1994; reż. Kazimierz Kutz)

Opowieść o Józefie Szwejku i jego najjaśniejszej epoce (1995; reż. Włodzimierz Gawroński)

Pestka (1995; reż. Krystyna Janda)

Pułkownik Kwiatkowski (1995; reż. Kazimierz Kutz)

Odwiedź mnie we śnie (1996; reż. Teresa Kotlarczyk)

Darmozjad polski (1997; reż. Łukasz Wylężałek)

Kochaj i rób, co chcesz (1997; reż. Robert Gliński)

Słoneczny zegar (1997; reż. Andrzej Kondratiuk)

Szczęśliwego Nowego Jorku (1997; reż. Janusz Zaorski)

Demony wojny według Goi (1998; reż. Władysław Pasikowski)

Ogniem i mieczem (1999; reż. Jerzy Hoffman)

Pierwszy milion (1999; reż. Waldemar Dziki)

Przygody dobrego wojaka Szwejka (1999; reż. Włodzimierz Gawroński)

Cześć, Tereska (2000; reż. Robert Gliński)

Prymas - trzy lata z tysiąca (2000; reż. Teresa Kotlarczyk)

Weiser (2000; reż. Wojciech Marczewski)

Wiedźmin (2001; reż. Marek Brodzki)


TERESA MARCZEWSKA

Urodzona 1948; absolwentka PWST w Krakowie, debiutowała na scenie i w filmie jeszcze jako studentka. Współpracowała przez wiele lat z teatrami Starym w Krakowie, Horzycy w Toruniu, Powszechnym, Jaracza i Nowym w Łodzi oraz Studio i Komedia w Warszawie. Stale pracowała w studiu dubbingu. Zdobyła nagrodę za pierwszoplanową rolę kobiecą w Dreszczach na FPFF w Gdańsku.

FILMOGRAFIA

Słońce wschodzi raz na dzień (1966; reż. Henryk Kluba)

Stawka większa niż życie (1967; reż. Janusz Morgenstern)

Sąsiedzi (1969; reż. Aleksander Ścibor - Rylski)

Podróżni jak inny (1969; reż. Wojciech Marczewski)

Raj na ziemi (1970; reż. Zbigniew Kuźmiński)

Drzwi w murze (1973; reż. Stanisław Różewicz)

Odejścia, powroty (1970; reż. Wojciech Marczewski

Drzwi w murze (1973; reż. Stanisław Różewicz)

Najważniejszy dzień życia (1974; reż. Andrzej Konic)

Coś za coś (1977; reż. Agnieszka Holland)

Ostatnie okrążenie (1977; reż. Krzysztof Rogulski)

Zmory (1978; reż. Wojciech Marczewski)

Dreszcze (1981; reż. Wojciech Marczewski)

Rzeka kłamstwa (1987; reż. Jan Łomnicki)

Dekalog VIII (1988; reż. Krzysztof Kieślowski)

Ucieczka z kina „Wolność” (1991; reż. Wojciech Marczewski)

Egzekutor (1998; reż. Filip Zylber)

Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową (2000; reż. Krzysztof Zanussi)

Weiser (2000; reż. Wojciech Marczewski)

Quo Vadis (2000; reż. Jerzy Kawalerowicz)

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Weiser
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy