"W świecie kobiet": REALIZATORZY
JONATHAN KASDAN (reżyser i scenarzysta) dorastał w Los Angeles w Kalifornii. Wśród jego wcześniejszych scenariuszy można wymienić seriale telewizyjne "Jezioro marzeń i "Luzaki i kujoni". Jako reżyser zadebiutował właśnie filmem W świecie kobiet.
STEVE GOLIN (producent) jest założycielem i dyrektorem generalnym Anonymous Content, firmy zajmującej się rozwojem projektów multimedialnych, produkcją i współpracą z aktorami, z siedzibą w Culver City w Kalifornii. Jest również nagradzanym producentem ponad 35 filmów i projektów telewizyjnych znanym ze swojej wyjątkowej i nieco dziwacznej wrażliwości .
W 2004 Golin wyprodukował jeden z najważniejszych filmów firmy AFI - nominowanego do Złotego Globu za najlepszy film - "Zakochanego bez pamięci".
Obecnie Golin pracuje nad adaptacją filmową powieści Teda Hellera "Slabrat" oraz adaptacją "Rozpoznania wzorca". Ostatnio wyprodukował hit kinowy "50 pierwszych randek". W 2004 roku "Szukając zezowatego Jezusa"- dokument reżysera Anonymous Content Andrew Douglasa, którego Golin był producentem wykonawczym, znalazł się w konkursie Festiwalu Filmowego w Tribece.
Od momentu założenia Anonymous Content, Golin wyprodukował również: uznany przez krytyków film Spike Jonza "Być jak John Malkovich", "Siostra Betty", "Gra o miłość".
Jako współprzewodniczący Propaganda Films, Golin wyprodukował: "Grę", "Uśpionych", "Portret Damy", "Dzikość serca", "Red Rock West", "Kalifornia" oraz prowokacyjny film Madonny "Truth or Dare". Wyprodukował również między innymi następujące filmy telewizyjne i seriale: "Beverly Hills, 90210", "Twin Peaks" Davida Lyncha, "Heat Wave", "Miejskie opowieści", "Upadłe Anioły".
DAVID KANTER (producent) oprócz reżyserskiego debiutu Jona Kasdana "W świecie kobiet" na ekranach kin pojawiają się lub pojawią wkrótce następujące filmy, które wyprodukował: kontrowersyjny dokument Tonyego Kaye "Lake of Fire", "Rendition", "Dead I May Well Be", "Across the Medicine LIne".
Ponadto Kanter wyprodukował "Chronically Metropolitan", "Jeremy Orm is a Pervert", "One Night in Bangkok" oraz "Something Old, Something New". Telewizyjne produkcje Kantera to: "To Love and Die in L.A"., serial, który w telewizji amerykańskiej startuje w czerwcu; "Law & Order: Crime & Punishment" - serial dokumentalny zrobiony dla NBC.
LAWRENCE KASDAN (producent wykonawczy) jest reżyserem "Żaru ciała", "Wielkiego chłodu", "Silverado", "Przypadkowego turysty", "Kocham Cię na zabój", "Wielkiego Kanionu", "Wyatt Earp", "Francuskiego pocałunku", "Mumford" i "Łowcy snów". Kasdan jest też scenarzystą lub współscenarzystą wszystkich tych filmów z wyjątkiem "Kocham Cię na zabój" Johna Kostmayera i "Francuskiego pocałunku" Adama Brooksa.
W dodatku Kasdam jest autorem lub współautorem takich wielkich tytułów, jak "Poszukiwacze zaginionej arki", "Imperium kontratakuje", "Powrót Jedi", "Bodyguard".
Ostatnio Kasdan reżyserował dla Castle Rock Entertainment i Warner Bros "Łowcę snów", film na podstawie powieście Stephena Kinga, którego scenariusz napisali William Goldman and Lawrence Kasdan. Kasdan był oczywiście współproducentem tego obrazu.
CAROL LITTLETON (montażystka) jest jedną z najbardziej utalentowanych i odnoszącą sukcesy montażystką w Hollywood. Jej kariera liczy 30 lat. W tym czasie zrobiła ponad 30 tytułów. Bliską współpracowniczką Lawrenca Kasdana została w 1981, montując jego debiut reżyserski "Żar ciała". Razem z nim zrealizowała również "Wielki chłód", "Silverado" i "Wielki Kanion". Littletone współpracowała też z Jonathanem Demme przy czterech filmach, w tym przy "Kandydacie".
Za montaż do "E.T." Stevena Spielberga w 1982 otrzymała nominację Akademii. Wśród pozostałych filmów, które montowała, można wymienić: "Places In The Heart", "Tuesdays With Morrie"(nagroda Emmy za montaż), "Greed". W 1994 zrobiła montaż do reżyserskiego debiutu jej męża Johna Baileya " China Moon"""
SANDY COCHRANE (scenografia) szkolił się i pracował przez 15 lat w teatrze zanim we wczesnych latach 80-tych przybył do Vancouver, gdzie zauważył rosnący przemysł filmowy. Dwadzieścia lat później był już twórcą scenografii do ponad 25 filmów i projektów telewizyjnych. Jego portfolio to m.in.: "Zapłata", "Śnięty Mikołaj 2", "W sieci pająka", "Przyjadę do domu na święta", "Ścigany", "Hideaway", "I kto to mówi", "Chłopięcy świat" czy "Zostawić normalność"; a wśród projektów telewizyjnych: "Na ratunek Milly", "Meltdown", "Double Bill", "Lady and The Champ", "Personally Yours" oraz "Miracle On The 17th Green".
TRISH KEATING (projektantka kostiumów) swoją karierę rozpoczęła w Nowej Szkocji w Kanadzie, gdzie ukończyła licencjat w dziedzinie ubrań i wyrobów włókienniczych. Przez kilka lat była nauczycielką w Montrealu, następnie przeniosła się do Vancouver, gdzie jej kariera projektantki kostiumów rozkwitła. Pracowała i dla teatru, i dla kina.
Zaprojektowała kostiumy dla ponad 50 filmów i projektów telewizyjnych. Są wśród nich: "Człowiek z miasta", "Miasto nadziei", "6-ty dzień", "Upiorny dzień", "Disturbing Behaviour", "Carpool", "Opowieści z krypty", "Arktyczna depresja", "Mordercza rozgrywka", "Uciekaj, Charlie!", "Oskarżeni", "Chłopiec, który umiał latać", "Coś", "Już nigdy nie zawyje wilk".
STEPHEN TRASK (kompozytor) jest współtwórcą, kompozytorem i twórcą tekstów do nowojorskiego, wielokrotnie nagrodzonego musicalu spoza Broadwayu "Cal do szczęścia", który później został zekranizowany przez Fine Line Features. Jego instrumentalne opracowanie dla filmowej wersji musicalu, było jego debiutem w kinie, a ścieżka dźwiękowa do tego obrazu, była z kolei jego debiutem fonograficznym jako wydawcy.
Niedługo potem Stephen został zwerbowany przez reżysera Alexego Steyermarka do napisania i wyprodukowania piosenek do "Przegranego życia" z Giną Gershon.
Potem Stephen został poproszony przez Toma McCarty'ego do napisania aranżacji do nagradzanego "Dróżnika". Kolejnym tytułem był film Paula Weitza "W doborowym towarzystwie". Obecnie Stephen z Barrym Weislerem pracuje w National Artists nad sceniczną wersją "Błękitnego Anioła", jako kompozytor i twórca tekstów piosenek.
Za "Cal do szczęścia" Trask otrzymał nagrodę Outter Critics Circle Koła- Obie dla Wybitnego Musicalu spoza Broadwayu, a w 1998 Nagrodę New York Magazine, nominację Drama Desk dla Wybitnej Muzyki, Tekstów i Nowego Musicalu, nominację do Grammy dla Najlepszego Albumu Adaptowanego dwie nagrody GLAMA i w roku 2001 Entertainment Weekly Best Soundtrack Award.