"Volkodav: Ostatni z rodu Szarych Psów": Efekty wizualne
Większość efektów wizualnych w Volkodavie została wykreowana przez grafików z Dr. PICTURE Studios, którym szefuje Vladimir Leshchinsky. Generowana komputerowo postać Nietoperza Nielota stała się nowym logo tej firmy. Ten nietoperz jest pierwszym bohaterem rosyjskiej kinematografii w całości wykreowanym przez komputer.
Jednym z pierwszych ludzi, których zmyliło wytworzone przez komputer zwierzątko był autor zdjęć Irek Khartovich. Korygując balans kolorystyczny w jednej ze scen nie był w stanie powiedzieć, czy nietoperz był prawdziwy czy sztuczny - oba wyglądały identycznie. Ekipa od efektów specjalnych wzięła tę sytuację za dobrą monetę i wielki komplement. Efekty trwającej kilka miesięcy pracy dziesiątków grafików przyniosły wreszcie spodziewane efekty.
Praca nad nimi rozpoczęła się wiele miesięcy przed rozpoczęciem zdjęć. Jak tylko zatwierdzono gatunek nietoperza, który miał wystąpić w filmie, szef animacji Viktor Lakisov przyszedł obejrzeć zwierzęta wraz z grupą swych współpracowników. Odbyło się parę sesji filmowanych i fotografowanych przez ekipę, uwieczniających nietoperze w różnych stanach i nastrojach, oraz pozycjach i z wszystkich możliwych perspektyw. Filmowano rozpościeranie i zwijanie ich skrzydeł, szczerzenie zębów, jedzenie, ziewanie, spanie, wzajemne komunikowanie się zwierząt między sobą. Animatorzy starali się nie pominąć najmniejszego nawet aspektu zachowań tych futrzastych gwiazd filmowych. Wszystkie materiały filmowe i fotograficzne zostały potem wprowadzone do komputerów i przestudiowane przez specjalistów od makiet, którzy stworzyli trójwymiarowy model nietoperza. Graficzny prototyp zwierzątka miał niewiele wspólnego z prawdziwym ssakiem, jednak jego udział w filmie był już tak samo przesądzony, jak głównego bohatera - Volkodava.