Reklama

"Van Helsing": TWÓRCY

Stephen Sommers (Reżyser/Scenarzysta/Producent)

Przyczynił się do ożywienia całego gatunku filmowego - przygodowego kina akcji, za sprawą swoich dwóch absolutnie przebojowych filmów wyprodukowanych przez studio Universal “Mumia” /The Mummy/ oraz jej sequel „Mumia powraca” /The Mummy Returns/.

“Mumia” przygodowy film akcji z udziałem Brendana Frasera i Rachel Weisz, okazał się być wielkim hitem, a jej kontynuacja „Mumia powraca”, również autorstwa Sommersa, już w pierwszy weekend zarobiła w Stanach Zjednoczonych 68.1 miliona dolarów. Był to również film, który w 2001 roku przekroczył magiczną barierę wpływów zagranicznych w wysokości 200 milionów dolarów. Do dzisiaj wpływy ze sprzedaży biletów na film „Mumia powraca” osiągnęły poziom 429 milionów dolarów.

Reklama

Do wspomnianych liczb dochodzą wpływy ze sprzedaży filmu na DVD – w pierwszym tygodniu zostało rozprowadzonych aż 2 miliony egzemplarzy filmu “Mumia powraca”. Łącznie sprzedaż płyt DVD i kaset wideo tego tytułu w pierwszym tygodniu pobiła wszelkie rekordy (dotychczasowymi rekordzistami były „Toy Story 2” i „Gladiator”).

Oprócz serii “Mumia” Sommers stworzył również (jako producent i scenarzysta) obraz “Król Skorpion” /The Scorpion King/, z udziałem supergwiazdy amerykańskiego wrestlingu – The Rocka. „Król Skorpion” w kwietniu 2001 roku był na topie najbardziej popularnych filmów i już w pierwszym tygodniu wyświetlania zarobił 36.1 milionów dolarów. Całkowite wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły do tej pory 151 milionów dolarów. Po tak oszałamiającym sukcesie finansowym wytwórnia Universal podpisała z Sommersem w 2002 roku wieloletni kontrakt na pisanie scenariuszy, produkcję i reżyserię kolejnych filmów dla tego studio.

Sommers ma już w planach rozwinięcie tematów pokazanych w “Van Helsingu” i przeniesienie ich na mały ekran w serialu fantasy pt. „Trannsylvania” – koprodukcji Universal Pictures / Universal Networks Television / NBC. Sommers będzie producentem wykonawczym serialu (wraz z Bobem Ducsay’em), jak również napisze kilka pierwszych odcinków “Trannsylvanii”. W filmie oprócz znanych z „Van Helsinga” postaci pojawią się również nowe wątki, potwory i konflikty.

Wcześniej w swojej karierze Sommers wyreżyserował: bardzo dobrze przyjęty przez krytykę film „Przygody Hucka Finna” /Adventures of Huck Finn/ z Elijahem Woodem, Jasonem Robardsem i Robbiem Coltranem; „Księgę dżungli” /The Jungle Book/ z Jasonem Scottem Lee, Cary Elwesem, Samem Neillem i Johnem Cleese w rolach głównych; „Śmiertelny rejs” /Deep Rising/ z Treatem Williamsem i Famke Janssen, a także był twórcą scenariusza i producentem wykonawczym filmu „Tom and Huck” z Jonathanem Taylorem.

Sommers uczęszczał na St.Johns University i University of Seville w Hiszpanii. Jest również absolwentem USC School of Cinema-Television.

Obecnie mieszka w Los Angeles wraz z żoną i dwiema córkami.

Bob Ducsay (Producent / Montaż)

Współpracował wcześniej z reżyserem Sommersem przy filmach “Mumia” /The Mummy/, “Mumia powraca” /The Mummy Returns/, “Śmiertelny rejs” /Deep Rising/, “Księga dżungli” /The Jungle Book/ oraz „Przygody Hucka Finna” /The Adventures of Huck Finn/. W listopadzie 2001 roku, Sommers i Ducsay założyli wspólnie firmę The Sommers Company, która podpisała trzyletni kontrakt produkcyjny z wytwórnią Universal Pictures.  Prezentowany obecnie film „Van Helsing” jest pierwszym przedsięwzięciem realizowanym pod nowym szyldem. Ducsay tym razem pracuje w charakterze zarówno producenta, jak i montażysty.

Sommers i Ducsay poszli również w kierunku produkcji małego ekranu, opracowując projekt serialu opartego o wątki „Van Helsinga” – „Transylvania”, dla stacji NBC.  Ducsay wraz z Sommersem będą producentami wykonawczymi tego projektu.

Filmografia Ducsay’a jako montażysty to takie tytuły jak: “Mumia” /The Mummy/, “Mumia powraca” /The Mummy Returns/, “Śmiertelny rejs” /Deep Rising/, “Księga dżungli” /The Jungle Book/, „Przygody Hucka Finna” /The Adventures of Huck Finn/, „Impostor”, „Star Kid” oraz „Love and a .45”. Ducsay wystąpił ostatnio w charakterze producenta wykonawczego Oscarowego® filmu krótkometrażowego „Two Soldiers”. Ma tytuł licencjata Uniwersytetu stanu Pennsylvania, jak również dyplom ukończenia szkoły filmowej University of Southern California’s School of Cinema-Television.

Sam Mercer (Producent wykonawczy)

Rozpoczął swoją niezależną karierę producencką w roku 1993, po siedmiu latach współpracy z wytwórnią Walta Disney’a. Jego pierwszym projektem jako niezależnego producenta był przebój kinowy „Congo”, we reżyserii Franka Marshalla, którego współproducentką była Kathleen Kennedy.

Kolejnym projektem był film Petera Hyamsa “Relikt” /The Relic/, tym razem współproducentką filmu była Gale Anne Hurd. Jako producent wykonawczy Mercer zaangażowany był przy filmie “Szósty zmysł” /The Sixth Sense/, który okazał się nieoczekiwanie sensacyjnym sukcesem kasowym. Reżyserem filmu był M. Night Shyamalan, nominowany za obraz do Oscara® w sześciu kategoriach, do Złotego Globu w dwóch, oraz trzech People’s Choice Awards. „Szósty zmysł” zajmuje w tej chwili 18 pozycję na liście najbardziej dochodowych filmów wszechczasów.

W filmografii Mercera są również takie tytuły wyreżyserowane przez M. Nighta Shyamalana jak: “Niezniszczalny” /Unbreakable/, “Znaki” /Signs/ i „The Village”, z udziałem Joaquina Phoenixa, Adriena Brody, Williama Hurta i Sigourney Weaver. Jako producent wykonawczy Mercer pracował przy “Misji na Marsa” /Mission to Mars/ w reżyserii Briana De Palmy.

W 1986 roku Mercer dołączył do zespołu pracowników The Walt Disney Company, gdzie jako kierownik produkcji nadzorował prace nad filmami: „Good Morning, Vietnam”; „Three Fugitives”; oraz „Stowarzyszenie umarłych poetów” /Dead Poets Society/. Wkrótce awansował na stanowisko wiceprezesa do spraw produkcji wytwórni Hollywood Pictures, gdzie pracował nad filmami: „Quiz Show”, „The Joy Luck Club”, „Born Yesterday”, „Swing Kids”, „Ręka nad kołyską” /The Hand That Rocks the Cradle/ oraz „Arachnophobia”.

Przed dołączeniem do zespołu The Walt Disney Company, Mercer odnosił spore sukcesy pracując jako wolny strzelec – specjalista od wyszukiwania lokalizacji do filmów. W takim charakterze zatrudniony był przy filmach: “Czarownice z Eastwick” /The Witches of Eastwick/, “Peggy Sue wyszła za mąż” /Peggy Sue Got Married/, „Stripes”, „Swing Shift” i „The Escape Artist”. Jako producent stowarzyszony/kierownik planu pracował dla KCET-TV w Los Angeles, gdzie otrzymał nagrodę Daytime Emmy za rejestrację relacjonowanej na żywo inscenizacji operowej „La Gioconda”.

Mercer jest absolwentem The Groton School i Occidental College. Obecnie mieszka w Venice, w stanie Kalifornia.

Allen Daviau, A.S.C. (Zdjęcia)

Nominowany był do Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej® za zdjęcia do filmów: „Bugsy”, „Avalon”, „Imperium słońca” /Empire of the Sun/, „Kolor purpury” /The Color Purple/ i „E.T.” /E.T. the Extra-Terrestrial/. Za pracę przy “Bugsym” i “Imperium słońca” uhonorowany został nagrodą przyznawaną przez Amerykańskie Stowarzyszenie Operatorów Filmowych (American Society of Cinematographers). Filmografia Daviau to również takie tytuły jak: “Żona astronauty” /The Astronaut’s Wife/, “Congo”, “Bez lęku” /Fearless/, “Defending Your Life”, “The Falcon and the Snowman”, “Harry and the Hendersons”, jak również dwie sekwencje w “The Twilight Zone – The Movie” i zdjęcia kręcone w Stanach Zjednoczonych do “Indiana Jones i świątynia zagłady” /Indiana Jones and the Temple of Doom/.

W młodości zainteresowanie kolorową telewizją sprawiło, że Daviau zajął się fotografią. Wkrótce zaczął też pracować w sklepach ze sprzętem fotograficznym i laboratoriach Technicoloru. Wykonywał w tym czasie wiele zdjęć martwej natury, jak również pracował nad oświetleniem do sztuk teatralnych i inscenizacji operowych. Pracował przy promocyjnych filmach muzycznych, a także show muzyki pop dla KHJ-TV.

Allan Cameron (Scenograf)

Był scenografem wcześniejszych produkcji Stephena Sommersa “Mumia” /The Mummy/ oraz “Mumia powraca” /The Mummy Returns/.

Po ukończeniu prestiżowego Royal College of Art w Londynie, Allan Cameron przez dziesięć lat projektował scenografię do produkcji telewizyjnych. Następnie został niezależnym scenografem uczestniczącym w realizacji filmów reklamowych i fabularnych. Jako scenograf telewizyjny zdobył nagrodę British Academy Award za scenografię do filmu „Edward and Mrs Simpson”, nagrodę Prix d’Italia za „Naked Civil Servant” oraz został uhonorowany nagrodą Emmy za „Rivals of Sherlock Holmes”.

Filmy fabularne, do których tworzył scenografię to: „1984” (nominacja do nagrody BAFTA), „Czwarty protokół” /The Fourth Protocol/, „Lady Jane” „Willow”, „Nieśmiertelny” /Highlander/, „Za horyzontem” /Far and Away/, „Air America”, „No Escape”, „Swing Kids”, „Księga dżungli” /The Jungle Book/, „Pinocchio”, „Showgirls” „Żołnierze kosmosu” /Starship Troopers/ oraz „Jutro nie umiera nigdy” /Tomorrow Never Dies/. W najbliższym czasie zrealizuje dwa kolejne projekty – „Sahara” z Matthew McConaughey’em i Penelope Cruz, oraz „Red Dwarf: The Movie”, oparty na niezwykle popularnym serialu brytyjskim.

Cameron realizował wcześniej wystawy dla rządu Kenii i British Council.

Kelly Matsumoto (Montaż) od lat prowadzi współpracę ze Stephenem Sommersem i Bobem Ducsay’em. Wraz z Ducsay’em zajmowała się montażem filmów “Mumia” /The Mummy/ “Mumia powraca” /The Mummy Returns/ oraz „Śmiertelny rejs” /Deep Rising/. Była asystentką montażu przy filmach: “Księga dżungli” /The Jungle Book/, “Love and a .45” oraz “Przygody Hucka Finna” /The Adventures of Huck Finn/. Oprócz tego zmontowała nagrodzony Oscarem® krótkometrażowy obraz “Two Soldiers”, w reżyserii Aarona Schneidera (na podstawie opowiadania Williama Faulknera), którego producentem wykonawczym był Ducsay. Jako asystentka montażu pracowała przy filmie “Dwaj jeszcze bardziej zgryźliwi tetrycy” /Grumpier Old Men/ wyreżyserowanym przez Howarda Deutcha.

Gabriella Pescucci (Projekty kostiumów)

W swojej karierze projektowała kostiumy do wielu produkcji filmowych, telewizyjnych, operowych i teatralnych.

Uhonorowana została najważniejszą nagrodą przemysłu filmowego - Oscarem® za kostiumy do obrazu Martina Scorsese „Wiek niewinności” /The Age of Innocence/, jak również nominowana była do tej prestiżowej nagrody za film Terry’ego Gilliama „Przygody barona Munchausena” /The Adventures of Baron Munchausen/. Jej filmografia to również: “Nędznicy” /Les Miserables/, “Dangerous Beauty”, “Cousin Bette”, “Szkarłatna litera” /The Scarlet Letter/, “Indochiny” /Indochine/, “Imię Róży” /The Name of the Rose/, “Dawno temu w Ameryce” /Once Upon a Time in America/ oraz dwa obrazy wyreżyserowane przez Felliniego „Próba orkiestry” /Prova d’orchestra/ i „Miasto kobiet” / La Città delle donne/.

Pescucci projektowała kostiumy do produkcji operowych: “Norma”, „Manon Lescaut”, „Il Trovatore”, „Traviata”, „Cyganeria” i „Pajace”.

Ostatnio artystka zaprojektowała kostiumy do ekranizacji sztuki Williama Shakespeare’a „Sen nocy letniej” /A Midsummer Night’s Dream/, z Kevinem Kleinem, Michelle Pfeiffer, Rupertem Everettem i Stanley’em Tucci; „Le Temps retrouvé” z Catherine Deneuve, Emmanuelle Béart i Johnem Malkovichem; „Secret Passage”, zJohnem Turturro; oraz wchodzącego niedługo na ekrany obrazu Terry’ego Gilliama „Bracia Grimm” /The Brothers Grimm/, z Mattem Damonem i Heathem Ledgerem. Obecnie pracuje nad nową produkcją Tima Burton’a “Charlie and the Chocolate Factory” zJohnnym Deppem jako Willym Wonka.

Carlo Poggioli (Projekty kostiumów)

Pracował ostatnio przy filmie Anthony’ego Minghelli “Wzgórze nadziei” /Cold Mountain/, za który nominowany był do nagrody BAFTA (razem z Ann Roth). Poggioli wcześniej współpracował z projektantką Gabriellą Pescucci przy filmach “Przygody Barona Munchausena” /The Adventures of Baron Munchausen/, “Splendor”, “Indochiny” /Indochine/, “Szkarłatna litera” /The Scarlet Letter/, “Dangerous Beauty”, “Nędznicy” /Les Miserables/, „Sen nocy letniej” /A Midsummer Night’s Dream/ oraz wchodzącym niedługo na ekrany kin obrazie „Bracia Grimm” /The Brothers Grimm/, z Mattem Damonem i Heathem Ledgerem. Poggioli projektował także kostiumy do filmów fabularnych “Il Giardino dei ciliege”, “Il Lungo silenzio”; oraz „Marquise”. Dla telewizji pracował przy: “Falstaff”; “The Mists of Avalon” (nominacja do nagrody Emmy za kostiumy do serialu), “Jason and the Argonauts” i „Nina, o sia La pazza per amore” .

Filmografia Poggioli to także: “Angielski pacjent” /The English Patient/ (w charakterze asystenta projektanta kostiumów); “Occhio Pinocchio”; “Per amore, solo per amore”; oraz “La Voce della luna”. Jako stowarzyszony projektant kostiumów pracował przy “Utalentowanym panie Ripley’u” /The Talented Mr. Ripley/.

Alan Silvestri (Muzyka)

Nominowany był do Oscara®, nagrody Złotego Globu i Grammy za kompozycje do obsypanego nagrodami obrazu „Forrest Gump”. Nominowany był również do czterech kolejnych Grammy za obrazy “Kto wrobił królika Rogera?” /Who Framed Roger Rabbit?/ (dwie nominacje) oraz “Powrót do przyszłości” /Back to the Future/ (kolejne dwie). Za najlepsze kompozycje instrumentalne otrzymał statuetkę Grammy za film „Poza światem” /Cast Away/.

Ostatnio skomponował muzykę do filmów: “Lara Croft Tom Raider: Kolebka życia” /Lara Croft Tom Raider: The Cradle of Life/, “Identity”, “Pokojówka na Manhattanie” /Maid in Manhattan/ oraz “Lilo & Stitch”. Silvestri zgromadził w swojej dotychczasowej karierze prawie 100 tytułów fabularnych, w tym wcześniejszą produkcję Stephena Sommersa “Mumia powraca” /The Mummy Returns/, a także “Showtime”, “Igraszki losu” /Serendipity/, „The Mexican”, „Co kryje prawda” /What Lies Beneath/, „Uwikłany” /Reindeer Games/, „Stuart malutki” /Stuart Little/, „Kontakt” /Contact/, „Bodyguard”, „Dwaj zgryźliwi tetrycy” /Grumpy Old Men/, „The Bride”, „Głębia” /The Abyss/, „Predator” oraz „Romancing the Stone”, żeby wymienić tylko część z nich.

Na małym ekranie wyświetlano filmy z muzyką Silvestriego: serial “Starsky and Hutch”, “ChiPs”, “Manimal”, “Amazing Stories” oraz odcinek “Opowieści z krypty” /Tales from the Crypt: All Through the House/, za który uhonorowany został nagrodą Cable Ace.

Obecnie komponuje muzykę do najnowszego filmu Roberta Zemeckisa „The Polar Express”.

Keith VanderLaan (Producent specjalnych efektów wizażu)

Greg Cannom (Charakteryzacja)

Brian Sipe (Nadzór nad produkcją efektów wizażu)

Należą do zespołu pracowników Captive Audience Productions, który stworzył specjalne efekty charakteryzacji do filmu „Hannibal”.

VanderLaan założył Captive Audience Productions po wielu latach współpracy z Greg Cannom’s Cannom Creations. Obecnie stoi na czele tej firmy, jak również zajmuje się nadzorem i produkcją efektów wizażu i charakteryzacji. Pracował wcześniej przy filmach “Małpiszon” /Monkeybone/ z Brendanem Frasierem, “Agent XXL” /Big Momma's House/, “Człowiek przyszłości” /Bicentennial Man/, „Pani Doubtfire” /Mrs. Doubtfire”, „Maska” /The Mask/, „Siostra Betty” /Nurse Betty/ i „Blade: wieczny łowca”.

Sipe jest siłą napędową Captive Audience Productions, aktywnie działa w kierunku coraz bardziej zaskakujących efektów pracy nad charakteryzacją. Ma na swoim koncie takie tytuły jak: “Małpiszon” /Monkeybone, “Agent XXL” /Big Momma's House/, “Człowiek przyszłości” /Bicentennial Man/, “Śmiertelny rejs” /Deep Rising/ oraz „Warriors of Virtue”, żeby wymienić zaledwie kilka z nich.

Cannom jest elementem kreatywnym firmy, a może się pochwalić dobrze znanymi z wielkiego ekranu efektami do filmów “Pani Doubtfire” /Mrs. Doubtfire/ i „Drakula” /Bram Stroker's Dracula/, za które uhonorowany został statuetkami Oscara®. Do Nagrody Akademii® nominowany był za filmy: “Titanic” i „Człowiek przyszłości” /Bicentennial Man/. Jego filmografia to również: “Małpiszon” /Monkeybone/, “Próba sił” /Bless the Child”, “Agent XXL” /Big Momma's House/ i “Informator” /The Insider/, a także “Maska” /The Mask/.

Scott Squires (ILM – Nadzór nad efektami wizualnymi)

Łączy w swojej pracy najwyższej klasy wiedzę techniczną z charakterystyczną dla siebie kreatywnością. Opracował kilka przełomowych technik wizualnych, w tym jedną określaną mianem ‘Cloud Tank Effect’, wykorzystaną w filmie “Bliskie spotkania trzeciego stopnia” /Close Encounters of the Third Kind/.

W 1979 roku, Squires był współzałożycielem Dream Quest Images, firmy, w której przez sześć lat nadzorował prace nad efektami wizualnymi. Wcześniej w swojej karierze był operatorem kamery i pracował przy filmach: “Buck Rogers”, jak również “Bliskie spotkania trzeciego stopnia” /Close Encounters of the Third Kind/ i „Star Trek: The Motion Picture”. Wśród projektów Dream Quest zrealizowanych przez Squiresa znalazły się: “Blue Thunder”, “The Adventures of Buckaroo Banzai”, “Deal of the Century”, “One From the Heart” oraz “Łowca androidów” /Blade Runner/. Squires dołączył do zespołu Industrial Light & Magic w 1985 roku.

W 1994 roku, Squires otrzymał nagrodę Scientific and Engineering Award przyznawaną przez Academy of Motion Picture Arts and Sciences za pionierskie prace w zakresie skanowania materiału filmowego. Nominowany był do Oscara® za osiągnięcia wizualne w filmach: “Maska” /The Mask/, „Ostatni smok” /Dragonheart/ oraz „Gwiezdne wojny: Część pierwsza – Mroczne widmo” /Star Wars: Episode I - The Phantom Menace/.

Australijczyk z pochodzenia, nominowany do Oscara® Ben Snow (ILM – Nadzór nad efektami wizualnymi) studiował informatykę i sztukę filmową na Uniwersytecie w Canberze. W 1994 roku przeniósł się do Stanów Zjednoczonych, gdzie dołączył do zespołu pracowników Industrial Light & Magic. Jego pierwszym projektem było stworzenie trójwymiarowego wizerunku do jednej z sekwencji filmu “Star Trek: Generations”. Pracował również w dziale R&D opracowującym zaawansowane techniki na potrzeby filmów: “Twister”, „Dzień Zagłady” /Deep Impact/ i „Pearl Harbor”. Snow nominowany był do dwóch nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej® za filmy “Pearl Harbor” i „Gwiezdne wojny: Część II – Atak klonów” /Star Wars: Episode II - Attack of the Clones/.

R.A. Rondell (Koordynator układów kaskaderskich)

Jest cenionym i utytułowanym weteranem przemysłu rozrywkowego. Pochodzi z rodziny o długich tradycjach jeśli chodzi o pracę przy układach kaskaderskich. Rondell rozpoczynał swoją karierę w latach 70-tych zeszłego stulecia, pracując miedzy innymi przy filmach: “Caveman”, “Star Trek III: The Search for Spock”, “Top Gun” i “ Star Trek IV: The Voyage Home”.

Ostatnio nadzorował prace ekipy kaskaderów przy filmach “The Matrix Revolutions” oraz “The Matrix Reloaded”, a wcześniej zgromadził na swoim koncie imponującą listę tytułów filmowych z gatunku kina akcji, w tym: “Exit Wounds”, „Patriota” /The Patriot/, „Diamentowa afera” /Blue Streak/, „Piekielna głębia” /Deep Blue Sea/, „Godzilla”, „Góra Dantego” /Dante’s Peak/, „Święty” /The Saint/ oraz „Wodny świat” /Waterworld/. Wkrótce wejdzie na ekrany kin najnowsza produkcja, przy której pracował Rondell – filmowa wersja komiksu Vertigo pt. “Constantine”, z udziałem Keanu Reevesa.

Filmogriafia telewizyjna Rondella to między innymi takie tytuły jak: “Hard Time on Planet Earth”, “The Oldest Rookie”, “T.J. Hooker”, “The New Gidget”, „Over My Dead Body”, “Bay City Story”, “Cyberforce”, “The Great Diamond Robbery” i “Hard Time”.

Greg Michael (Reżyser drugiego planu) w swojej karierze reżyserskiej współpracował z filmem i teatrem, miał także epizod scenopisarski – w 1999 napisał scenariusz do filmu wytwórni TriStar Pictures „Geniusz w pieluchach” /Baby Geniuses/. Przed pracą przy „Van Helsingu”, Greg jako reżyser drugiego planu zaangażowany był przy “Królu Skorpionie” /The Scorpion King/, “Smokingu” /The Tuxedo/, filmach “Wehikuł czasu” /The Time Machine/, „Mumia” /The Mummy/, „Mumia powraca” /The Mummy Returns/, „Śmiertelny rejs” /Deep Rising/, „Księga dżungli” /The Jungle Book/ i „Przygody Hucka Fina” /The Adventures of Huck Finn/. Michael jest absolwentem University of Southern California School of Cinema-Television.

Jennifer Bell (Produkcja efektów wizualnych)

Pracowała w charakterze producentki efektów wizualnych przy wcześniejszych filmach Stephena Sommersa „Mumia” /The Mummy/ i „Mumia powraca” /The Mummy Returns/.

Jej filmografia to również filmy: „Głębia” /The Abyss/ „Duch” /The Ghost, „Clifford”, „Cast a Deadly Spell” dla HBO, „Terminator 2” Jamesa Camerona, „Kochanie, zwiększyłem dzieciaki” /Honey, I Blew Up the Kids/ Disney’a, „Powrót Batmana” /Batman Returns/, „Cliffhanger”, „Bohater ostatniej akcji” /Last Action Hero/, „Gruby i chudszy II: The Klumps” /The Nutty Professor II: The Klumps/ oraz „Batman i Robin” /Batman and Robin/.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Van Helsing
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy