Reklama

"Transcendencja": EKIPA

WALLY PFISTER (Reżyseria)

Uznany autor zdjęć filmowych, który "Transcendencją" debiutuje jako reżyser. Pfister stał się najbardziej znany dzięki współpracy z Christopherem Nolanem, która rozpoczęła się wraz z "Memento", a zakończyła na "Mroczny Rycerz powstaje". Pfister był przy okazji czterokrotnie nominowany do Oscara - za "Batmana - Początek", "Prestiż", "Mrocznego Rycerza" oraz "Incepcję" - i wreszcie udało mu się zdobyć prestiżową statuetkę za ten ostatni film. Pracował również przy "Włoskiej robocie" F. Gary'ego Graya oraz "Moneyball" Bennetta Millera.

Reklama

JACK PAGLEN (Scenariusz)

Absolwent prestiżowego Uniwersytetu Columbia, dla którego "Transcendencja", oparta całkowicie na oryginalnym pomyśle, jest pierwszym wyprodukowanym scenariuszem w karierze.

JESS HALL (Zdjęcia)

Urodzony w Anglii autor zdjęć, który dopiero zdobywa zasłużoną reputację, ale ma już na koncie takie produkcje jak "Cudowne tu i teraz" Jamesa Ponsoldta, "Powrót do Brideshead" Juliana Jarrolda, "Hot Fuzz - Ostre psy" Edgara Wrighta czy "30 minut lub mniej" Gartha Jenningsa. Przed rozpoczęciem kariery autora zdjęć filmowych Hall pracował przy reklamach, wideoklipach oraz dokumentach z takimi twórcami jak Rupert Sanders, Kevin Macdonald czy John Malkovich.

CHRIS SEAGERS (Scenografia)

Uznany scenograf, który zdobywał branżowe szlify przy takich projektach jak "Szeregowiec Ryan" Stevena Spielberga oraz "Koniec romansu" Neila Jordana, a od ponad dekady święci sukcesy jako samodzielny scenograf, między innymi "Człowieka w ogniu" Tony'ego Scotta, "X-Men: Pierwszej klasy" Matthew Vaughna czy "Dziennika zakrapianrgo rumem" Bruce'a Robinsona.

DAVID ROSENBLOOM (Montaż)

Znakomity montażysta filmowy z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w branży. Za pracę przy "Informatorze" Michaela Manna był nominowany do Oscara, a na swoim koncie ma takie filmy jak "Dzień zagłady" Mimi Leder, "Lęk pierwotny" Gregory'ego Hoblita, "Rekrut" Rogera Donaldsona, "Światła stadionów" Petera Berga czy "Out of the Furnace" Scotta Coopera.

NATHAN McGUINNESS (Koordynator ds. efektów wizualnych)

Nominowany do Oscara za swoją pracę przy "Panu i władcy: Na krańcu świata" koordynator ds. efektów wizualnych, który ma na swoim koncie imponującą listę tytułów, między innymi "Moulin Rouge!" Baza Luhrmanna, "Raport mniejszości" Stevena Spielberga, "Ciekawy przypadek Benjamina Buttona" Davida Finchera, "Transformers" Michaela Baya, "King Kong" Petera Jacksona, "Nędzników" Toma Hoopera czy zeszłoroczny "Wyścig" Rona Howarda.

GEORGE L. LTTLE (Kostiumy)

Amerykański kostiumograf znany przede wszystkim ze współpracy z Kathryn Bigelow ("The Hurt Locker. W pułapce wojny", "Wróg numer jeden") oraz Johnem Moore'em ("Za linią wroga", "Lot Feniksa", "Omen", "Max Payne"). Niedawno mogliśmy podziwiać jego pracę w "Wiecznie żywym" Jonathana Levine'a, a obecnie pracuje przy nowej "Fantastycznej czwórce" Josha Tranka.

MYCHAEL DANNA (Muzyka)

Uznany kanadyjski kompozytor muzyki filmowej, który jest obecnie, po otrzymaniu Oscara za pracę przy "Życiu Pi" Anga Lee, jednym z najbardziej rozchwytywanych w branży. Na początku był najbardziej znany ze swojej współpracy z Atomem Egoyanem ("Exotica", "Podróż Felicji", "Słodkie jutro", "Ararat"), ale w trakcie ponad dwóch dekad kariery zawodowej napisał muzykę również do takich filmów jak "Burza lodowa" Anga Lee", "Parnassus" Terry'ego Gilliama, "Capote" Bennetta Millera, "Przerwana lekcja muzyki" Jamesa Mangolda, "Antwone Fisher" Denzela Washingtona czy "Mała Miss" Jonathana Daytona i Valerie Faris.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Transcendencja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy