Reklama

"To właśnie miłość": TWÓRCY

RICHARD CURTIS (reżyser, scenarzysta)

rodził się w Nowej Zelandii w 1956 roku, a dorastał w Manili, Sztokholmie, Folkestone i Warrington. Obecnie od ponad 20 lat mieszka w Londynie.

Pisanie komedii rozpoczął po ukończeniu studiów na Oksfordzie w 1978 roku. Już podczas studiów pracował z Rowanem Atkinsonem i ta współpraca jest kontynuowana do dziś. Jego pierwszą pracą dla telewizji było napisanie scenariusza do wszystkich czterech serii "Not the Nine O’Clock News", popularnego programu BBC, który otrzymał kilka nagród. Wkrótce potem napisał serię "Czarna żmija" (Blackadder), komedię sytuacyjną, która rozgrywała się w czterech różnych erach z historii brytyjskiej. Zagrał w niej Rowan Atkinson, który w każdej serii miał niesamowite fryzury. Ta seria także została kilkakrotnie nagradzana. Ostatnie trzy serie Curtis napisał wspólnie z Benem Eltonem.

Reklama

W tych latach Richard, Rowan i Ben wystawili dwie rewie komediowe na West Endzie, a Richard napisał scenariusz do swojego pierwszego filmu "The Tall Guy", w reżyserii Mela Smitha z Jeffem Goldblumem, Emmą Thompson (debiut aktorki) i Rowanem Atkinsonem jako bezwzględnym komikiem występującym w spektaklu na West Endzie. Film nie był autobiograficzny i został wyprodukowany przez Working Title, z którą to firmą Richard pracuje od tego czasu.

Wkrótce potem Richard i Rowan rozpoczęli pracę nad serią "Jaś Fasola" (Mr. Bean), która była nadawana przez kilka lat i opowiadała o człowieku w krawacie, który bardzo mało mówi. W 1993 roku, Richard napisał "Bernard and the Genie", fantazję bożonarodzeniową z Lennym Henrym i Alanem Cummingiem.

W grudniu 1993 roku, Richard został uhonorowany nagrodą Gildii Scenarzystów Brytyjskich za osiągnięcia życia.

Jego drugi film, "Cztery wesela i pogrzeb" (Four Weddings and a Funeral), w którym wystąpili Hugh Grant i Andie MacDowell został wyreżyserowany przez Mike’a Newella, a wyprodukowany przez Duncana Kenworthy. Jego premiera miała miejsce w marcu 1994 roku. Film zdobył nagrodę francuskiego Cezara, nagrodę Akademii Australijskiej i nagrodę BAFTA dla Najlepszego Filmu. Został także nominowany do Oskara za Najlepszy Scenariusz i jako Najlepszy Film.

W 1994 roku, Richard zaczął pisać "The Vicar of Dibley", komedię sytuacyjną dla BBC, w której wystąpiła Dawn French jako kobieta - wikary pełniąca to stanowisko w małej wiosce pełnej podejrzliwych, ekscentrycznych postaci.

Film "Jaś Fasola" (Bean), który Richard napisał wspólnie z Robinem Driscollem został wyreżyserowany przez Mela Smitha i wystąpił w nim Rowan Atkinson. Tytuł miał premierę w Wielkiej Brytanii w sierpniu 1997 roku. Opowiada o wizycie Jasia Fasoli w Ameryce i ma więcej dialogów niż ktokolwiek mógłby się spodziewać.

W jego kolejnym filmie, "Notting Hill", wystąpili Julia Roberts i Hugh Grant - premiera w maju 1999 roku. Film zarobił na całym świecie około 350 milionów USD i był w tym okresie najlepiej zarabiającym filmem brytyjskim w historii.

W 2001 roku Richard napisał nagrodzony scenariusz do filmu "Dziennik Bridget Jones" (Bridget Jones’s Diary), w którym wystąpili Reneé Zellweger, Colin Firth i Hugh Grant.

Ostatni film Richarda to TO WŁAŚNIE MIŁOŚĆ, który także jest jego debiutem reżyserskim. Jest to historia opowiadająca o różnych rodzajach miłości, która rozgrywa się podczas świąt Bożego Narodzenia, a jej bohaterowie to 22 różne osoby.

Richard Curtis jest założycielem i wiceprezesem Comic Relief, organizacji, która prowadzi Red Nose Day w Wielkiej Brytanii. Jest jednym z koproducentów programów Comic Relief nadawanych przez BBC od 1987 roku. Comic Relief zgromadził ponad £325,000,000 na cele dobroczynne w Afryce i Wielkiej Brytanii.

Curtis mieszka z partnerką Emmą Freud, z którą ma córkę Scarlett i dwóch synów - Jake’a i Charliego.

DUCAN KENWORTHY (producent)

Ukończył wydział literatury angielskiej na uniwersytecie w Cambridge w 1971 roku, a następnie wyjechał na siedem lat do Stanów Zjednoczonych. Początkowo wykładał na uniwersytecie Pensylwania, aby następnie przenieść się do Nowego Jorku i pracować dla Children’s Television Workshop producenta "Ulicy Sezamkowej". W 1977 roku przeniósł się na dwa lata do Kuwejtu, aby wyprodukować arabską wersję "Ulicy Sezamkowej" - 130 półgodzinnych odcinków. Seria Iftah Ya Simsim była codziennie oglądana w piętnastu arabskich krajach.

Od 1979 roku, Kenworthy współpracował blisko z Jimem Hensonem w Londynie, aż do jego śmierci w 1990 roku. Początkowo był producentem stowarzyszonym filmu "The Dark Crystal" (1981), potem współtwórcą i producentem serialu dla dzieci "Fraglesy" (Fragggle Rock). Wyprodukował 14 dramatów telewizyjnych autorstwa Anthony’ego Minghella: dziewięć półgodzinnych odcinków "Bajarza" (The Storyteller), cztery półgodzinne odcinki "Greek Myths" (obie serie otrzymały nagrodę BAFTA dla Najlepszych Programów dla Dzieci), oraz godzinny film dla Channel 4 "Living with Dinosaurs" (nagroda Emmy). W latach 1988 - 1995, pełnił funkcję wiceprezydenta ds. produkcji w firmie Hensona.

W 1994 roku, wziął urlop, aby wyprodukować film "Cztery wesela i pogrzeb" (Four Weddings and a Funeral). Film zarobił na świecie ponad 250 milionów USD, a Kenworthy otrzymał nominacje do Oskara i Złotego Globu oraz zdobył francuskiego Cezara i nagrodę BAFTA. Został także uhonorowany tytułem Brytyjskiego Producenta Roku przez London Film Critics’ Circle.

W 1995 roku założył własną firmę Toledo Pictures. Jego pierwszą produkcją jako niezależnego producenta były "Podróże Guliwera" (Gulliver’s Travels, 1995), mini-seria o budżecie 20 milionów USD, która otrzymała pięć nagród Emmy, łącznie z tą dla Najlepszej Mini-Serii. Po tym jak została nadana w czasie Wielkanocy 1996 na Channel 4, zdobyła jeszcze cztery nagrody R.T.S. oraz dwie nagrody Brytyjskiej Akademii.

Pierwszym amerykańskim filmem Kenworthy’ego był "Lawn Dogs", do którego zdjęcia zrealizowano w Kentucky latem 1996 roku. Finansowany przez brytyjskie Toledo Pictures, film miał światową premierę we wrześniu 1997 roku na festiwalu filmowym w Montrealu, na którym Sam Rockwell otrzymał nagrodę dla Najlepszego Aktora. Film otrzymał kilka nagród na festiwalach na całym świecie, a brytyjską premierę miał w listopadzie 1997 roku.

W 1997 roku, Kenworthy utworzył spółkę z Andrew Macdonaldem, producentem "Trainspotting". Ich mini-studio, DNA Films, otrzymało od Arts Council of England, finansowanie w kwocie £29 milionów na produkcję partii filmów w ciągu sześciu lat. Do dzisiaj DNA wyprodukowało sześć filmów łącznie z przebojem "28 dni później" (28 Days Later), w reżyserii Danny’ego Boyle'a.

W 1998 roku, Kenworthy wyprodukował romantyczną komedię "Notting Hill", która była kolejnym filmem zrealizowanym wspólnie ze scenarzystą "Czterech wesel i pogrzebu" (Four Weddings and a Funeral) Richardem Curtisem i aktorem Hugh Grantem. Romantyczna komedia z Grantem i Julią Roberts wyreżyserowana przez Rogera Michella, była pierwszym w historii brytyjskim filmem, który zarobił ponad 100 milionów USD w samych Stanach Zjednoczonych - na całym świecie zarobił ponad 360 milionów USD i pobił rekord "Czterech wesel i pogrzebu" (Four Weddings and a Funeral).

Kenworthy jest szefem Film Council; deputowanym Brytyjskiej Akademii Filmu i Telewizji, szefem National Film School; oraz członkiem British Council’s Arts Advisory Board.

TIM BEVAN, ERIC FELLNER (producenci)

Firma Working Title Films, prowadzona przez od 1992 roku jest jedną z czołowych europejskich firm produkcyjnych. Obaj producenci zrealizowali ponad 70 filmów, które na całym świecie zarobiły 2,5 miliarda USD. Ich filmy zdobyły cztery nagrody Akademii (za "Elizabeth", "Fargo i "Przed egzekucją"), 18 nagród BAFTA (także za "Billy Elliota" i "Cztery wesela i pogrzeb") oraz zdobywały prestiżowe nagrody na festiwalach filmowych w Cannes i Berlinie.

Bevan i Fellner są od długiego czasu związani ze scenarzystą Richardem Curtisem i aktorem Hugh Grantem. Razem z nimi zrealizowali trzy przeboje - komedie romantyczne - "Cztery wesela i pogrzeb" (Four Weddings and a Funeral), "Notting Hill" i "Dziennik Bridget Jones" (Bridget Jones’s Diary). "Notting Hill" został największym brytyjskim przebojem wszech czasów. Curtis także napisał scenariusz do komedii "Jaś Fasola" (Bean) z Rowanem Atkinsonem, a TO WŁAŚNIE MIŁOŚĆ jest debiutem reżyserskim Curtisa na podstawie własnego scenariusza. Hugh Grant wystąpił także w filmie "Był sobie chłopiec" (About a Boy) zrealizowanym na podstawie powieści Nicka Hornby’ego w reżyserii Chrisa i Paula Weitz.

Także bracia Coen od dłuższego już czasu współpracują z Working Title. Zrealizowali razem pięć filmów - nagrodzone Oskarem "Fargo", "Hudsucker Proxy", "Bracie gdzie jesteś?" (O Brother, Where Art Thou?), "Big Lebowski" oraz "Człowiek, którego nie było" (The Man Who Wasn’t There) - nagroda dla Joela Coena jako Najlepszego Reżysera na festiwalu filmowym w Cannes w 2001 roku.

W 1999 roku stworzona została firma WT², która miała produkować niskobudżetowe filmy Working Title. Jej pierwszym filmem był "Billy Elliot", w reżyserii Stephena Daldry, który odniósł międzynarodowy sukces. Oddział prowadzony przez Nataschę Wharton, wyprodukował od tego czasu takie filmy jak "Ali G Indahouse" (z Sachą Baronem Cohenem - olbrzymi sukces w Wielkiej Brytanii), "Long Time Dead" i "My Little Eye". Obecnie WT² jest na etapie post-produkcji filmu "The Calcium Kid" (z Orlando Bloomem w reżyserii Alexa de Rakoffa), a nieco wcześniej zakończyły się zdjęcia do romantycznej komedii "Shaun of The Dead", w reżyserii Edgara Wrighta.

Manifestem Working Title jest adaptowanie popularnych powieści. Film na podstawie powieści Helen Fielding "Dziennik Bridget Jones" (Bridget Jones’s Diary) z Reneé Zellweger w tytułowej roli odniósł międzynarodowy komercyjny sukces. Stephen Frears przeniósł na ekran powieść Nicka Hornby "Wierność w stereo" (High Fidelity; kino - Przeboje i podboje), a Chris i Paul Weitz wyreżyserowali "Był sobie chłopiec" (About a Boy) na podstawie bestsellera Hornby’ego. Inne znaczące adaptacje to "Kapitan Corelli" (Captain Corelli’s Mandolin) Johna Maddena (z Nicolasem Cage i Penelope Cruz), "Przed egzekucją" (Dead Man Walking) Tima Robbinsa z Susan Sarandon i Seanem Pennem oraz adaptacja klasycznej książki dla dzieci "Pożyczalscy" (The Borrowers).

Trzy lata temu Working Title otworzyło swoje biuro w Australii (WTA), którego szefem został Tim White. Ich pierwszym filmem jest "Ned Kelly", z Heathem Ledgerem jako legendarnym bohaterem wyjętym spod prawa. W pozostałych rolach można zobaczyć Orlando Blooma, Geoffreya Rusha, Naomi Watts i Rachel Griffiths. Kolejny film, "Gettin’ Square", komedia z Timothy’m Spallem, jest obecnie na etapie post-produkcji.

Ostatnio wyprodukowane przez WT tytuły to dramat "Trzynastka" (Thirteen) z Holly Hunter; międzynarodowy przebój "Johnny English", którego wpływy przekroczyły na całym świecie 125 milionów USD; "The Shape of Things" dokonana przez Neila Labute adaptacja jego własnej sztuki z "Rachel Weisz" w roli głównej; "40 dni, 40 nocy" (40 Days & 40 Nights) Michaela Lehmanna z Joshem Hartnettem; oraz romantyczna komedia autorstwa Daisy von Scherler Mayer "Guru" z Jimim Mistry, Heather Graham i Marisą Tomei.

Jeszcze w tym roku na ekrany kin wejdą produkcje "Ned Kelly" i "The Calcium Kid".

Właśnie zakończono zdjęcia do największej do tej pory produkcji Working Title "Thunderbirds". Jest to filmowa wersja przebojowej brytyjskiej serii telewizyjnej z lat 60-tych w reżyserii Jonathans Frakesa z Sir Benem Kingsleyem, Billem Paxtonem, Anthony Edwardsem i Sophią Myles. Obecnie realizowane są zdjęcia do komedii romantycznej "Wimbledon" w reżyserii Richarda Loncraine z Kirsten Dunst i Paulem Bettany w rolach głównych. Rozpoczęły się także przygotowania do produkcji filmu "Bridget Jones: w pogoni za rozumem" (Bridget Jones: Edge of Reason), kolejnej części przeboju z Reneé Zellweger w roli bohaterki samotnych kobiet.

NICK MOORE (montażysta)

Dorobek obejmuje takie pozycje jak "Był sobie chłopiec" (About a Boy) - nominacja do nagrody za Najlepszy Montaż przyznawanej przez American Cinema Editors; "Notting Hill" Rogera Michella; "Divorcing Jack" Davida Caffreya; "Land Girls" Davida Lelanda; oraz "Goło i wesoło" (The Full Monty) Petera Cattaneo, za który otrzymał nominację do nagrody BAFTA za Najlepszy Montaż.

MICHAEL COULTER, B.S.C. (operator)

W ciągu ponad dwudziestoletniej pracy w przemyśle filmowym zgromadził na swoim koncie imponującą listę filmów. Za pracę nad filmem z 1995 roku "Rozważna i romantyczna" (Sense and Sensibility), Coulter został uhonorowany nominacjami do Oskara, BAFTA i nagrody B.S.C. za Najlepsze Zdjęcia. Był także nominowany do nagrody B.S.C. za zdjęcia do "Czterech wesel i pogrzebu" (Four Weddings and a Funeral).

Ostatnio realizował zdjęcia do thrillera "Killing Me Softly"; adaptacji powieści Jane Austen "Mansfield Park"; przeboju "Notting Hill"; filmu familijnego "My Giant"; oraz pięknego filmu kostiumowego "Elfy z krainy czarów" (FairyTale: A True Story).

Inne filmy w dorobku Coultera to "The Neon Bible", "Being Human", "Long Day Closes", "Where Angels Fear to Tread", "Monster in a Box", "Bearskin", "Diamond Skulls", "Breaking In", "The Dressmaker", "Housekeeping", "The Good Father", "Heavenly Pursuits", "No Surrender", "Gregory’s Girl" oraz "That Sinking Feeling".

Na małym ekranie zdjęcia jego autorstwa można było oglądać w filmach "The Infiltrator", "Foreign Affairs" i "Widowmaker".

JIM CLAY (scenograf)

Jego dorobek obejmuje następujące pozycje - film Chrisa Weitza i Paula Weitza "Był sobie chłopiec" (About a Boy), "Kapitan Corelli" (Captain Corelli’s Mandolin) Johna Maddena - oba dla Working Title; "The Trench" Williama Boyda; "Felicia’s Journey" Atoma Egoyana; "Onegin" Marthy Fiennes; "Copycat", "Ciotka Julia i skryba" (Aunt Julia and the Scriptwriter), "Queen of Hearts" - wszystkie w reżyserii Jona Amiela; "W kręgu przyjaciół" (Circle of Friends) Pata O’Connora; "War of the Buttons" Johna Robertsa; "Gra pozorów" (The Crying Game) Neila Jordana; "A Kiss Before Dying" Jamesa Deardena. Wkrótce na ekrany kin wejdą "Tulip Fever" Johna Maddena i "Compleat Female Stage Beauty" Richarda Eyre.

Dla telewizji Clay zaprojektował scenografię do "The Singing Detective" - nagrody RTS i BAFTA za Najlepszą Scenografię.

CHRIS THOMPSON (producent liniowy)

Pracował przy produkcji wielu filmów kinowych i telewizyjnych. Ostatnio wyprodukował film Gregora Jordana "Buffalo Soldiers". Pełnił funkcję producenta liniowego podczas realizacji filmów Hallmark "Jason & the Argonauts", "Don Quixote", "A Christmas Carol", "Alice in Wonderland", "Merlin", "The Odyssey" i "Gulliver’s Travels", filmu HBO "The Infiltrator", oraz takich filmów kinowych jak "Roseanna’s Grave" Paula Weilanda i "Przed deszczem" (Before the Rain) Milcho Manchevskiego. Jako producent stowarzyszony brał udział w produkcji filmów "Carrington" Christophera Hamptona, "Wichrowe wzgórza" (Wuthering Heights) Petera Kosminsky, "Robin Hood" Johna Irvina i "A Kiss Before Dying" Jamesa Deardena. Jego dorobek obejmuje ponadto - "Second Best" Chrisa Mengesa (kierownik produkcji), "Sharpe's Rifles" Toma Clegga (kierownik produkcji w Portugalii) oraz "Erik the Viking" Terry’ego Jonesa (kierownik produkcji).

JOANNA JOHNSTON (kostiumy)

Na liście filmów, do których kostiumy zaprojektowała znajdują się "Był sobie chłopiec" (About a Boy); filmy M. Nighta Shyamalana "Unbreakable" i "Szósty zmysł" (The Sixth Sense); "Castaway", "Contact", "Forrest Gump", "Ze śmiercią jej do twarzy (Death Becomes Her), "Powrót do przyszłości II i III" (Back to the Future III, Back to the Future II), "Kto wrobił królika Rogera?" (Who Framed Roger Rabbit?) oraz ostatnio "The Polar Express" - wszystkie w reżyserii Roberta Zemeckisa; Szeregowiec Ryan (Saving Private Ryan) Stevena Spielberga; "Francuski pocałunek" (French Kiss) Lawrence Kasdana; Za horyzontme (Far and Away) Rona Howarda; i "Helllraiser" Clive Barkera. Współpracowała przy tworzeniu kostiumów do filmu "Indiana Jones i ostatnia krucjata" (Indiana Jones and the Last Crusade), a także była koordynatorem ds. kostiumów na planie "Koloru purpury" (The Color Purple) w reżyserii Stevena Spielberga; oraz "Pożegnania z Afryką" (Out of Africa) Sydneya Pollacka.

DEBRA HAYWARD (koproducent)

Pełni funkcję szefa działu produkcji filmowej firmy Working Title Films i wspólnie z Lizą Chasin jest odpowiedzialna za realizację filmów fabularnych.

Hayward dołączyła do Working Title w 1989 roku jako asystentka producenta podczas realizacji takich filmów jak "Fools of Fortune" i "Dakota Road" a następnie przeniosła się do działu rozwoju, gdzie pracowała nad tak różnorodnymi projektami jak "London Kills Me" (1991) czy "Map of the Human Heart" (1993).

Wchodzące wkrótce na ekrany kin kolejne projekty Hayward to "Wimbledon" (z Kirsten Dunst i Paulem Bettany), "Thunderbirds" (z Billem Paxtonem i Benem Kingsleyem) i "Ned Kelly" (z Heathem Ledgerem i Orlando Bloomem). Ostatnio wyprodukowała międzynarodowy przebój "Johnny English" z Rowanem Atkinsonem, Natalie Imbruglia i Johnem Malkovichem; nagrodzony "Był sobie chłopiec" (About a Boy) oraz "Guru" i "40 dni, 40 nocy" (40 Days & 40 Nights).

Dorobek Hayward obejmuje ponadto takie pozycje jak "Dziennik Bridget Jones" (Bridget Jones’s Diary), "Kapitan Corelli" (Captain Corelli’s Mandolin), "Elizabeth", "The Matchmaker", Pożyczalscy (The Borrowers). Jako szef działu rozwoju przyczyniła się do produkcji Notting Hill, Plunkett & Macleane, "Francuskiego pocałunku" (French Kiss), "Moonlight and Valentino", "Panther", "Czterech wesel i pogrzebu" (Four Weddings and a Funeral) oraz "Posse". Była także producentem stowarzyszonym filmu "Loch Ness".

LIZA CHASIN (Koproducent)

Od 1996 roku pełni funkcję prezydenta amerykańskiego oddziału Working Title Films.

Kolejne filmy Chasin to "Wimbledon" z Kirsten Dunst i Paulem Bettany w rolach głównych, "Thirteen" - nagroda dla Najlepszego Reżysera (Catherine Hardwicke) na festiwalu filmowym Sundance - z Holly Hunter, Jeremy’m Sisto i Evan Rachel Wood.

Przez ostatnie kilka lat Chasin zajmowała się rozwojem i produkcją tak uznanych filmów jak "Przed egzekucją" (Dead Man Walking), "Fargo", "Notting Hill, "Bracie gdzie jesteś?" (O Brother, Where Art Thou?), "Był sobie chłopiec" (About a Boy) w reżyserii Chrisa i Paula Weitz z Hugh Grantem, Toni Colette i Rachel Weisz w rolach głównych; "Dziennik Bridget Jones" (Bridget Jones’s Diary) z Reneé Zellweger; "Przeboje i podboje" (High Fidelity) z Johnem Cusackiem, oraz nominowanego do nagrody Akademii i Złotego Globu filmu "Elizabeth" z Cate Blanchett.

Absolwentka N.Y.U. Film School, Chasin dołączyła do firmy w 1991 roku jako dyrektor Działu Rozwoju, a następnie została awansowana na stanowisko wiceprezesa działu Produkcji i Rozwoju, stając się tym samym szefem biura Working Title w Los Angeles i nadzorując amerykańską produkcję firmy. Przed dołączeniem do Working Title Films, Chasin przez kilka lat pracowała w nowojorskich firmach zajmujących się produkcją filmową.

CRAIG ARMSTRONG (kompozytor)

Pochodzący ze Szkocji muzyk udowodnił swoją wszechstronność swobodnie poruszając się między różnymi gatunkami muzyki, a także komponując muzykę do filmu, teatru, produkując i aranżując albumy uznanych światowych artystów, a także nagrywając własne, solowe płyty.

Artysta napisał ostatnio muzykę do filmu "Spokojny Amerykanin" (The Quiet American), która przyniosła mu nagrodę im. Ivora Novello za Najlepszą Muzykę Filmową. Jego praca nad muzyką do przebojowego musicalu Baza Luhrmanna "Moulin Rouge" została uhonorowana nagroda AFI dla Kompozytora Roku, Złotym Globem za Najlepszą Muzykę Filmową Roku oraz nagroda BAFTA. W jego dorobku znajduje się także muzyka do "Sióstr Magdalenek" (The Magdalene Sisters), "Pocałunek Smoka" (Kiss of the Dragon), "Kolekcjoner kości" (The Bone Collector), "Plunkett & Macleane", "Best Laid Plans", Orphans, "Romeo i Julia" (William Shakespeare’s Romeo + Juliet) w reżyserii Baza Luhrmanna - nagroda BAFTA, "Negocjator" (The Negotiator) i Goldeneye. Nowym projektem Armstronga jest film w reżyserii Pietera Jana Brugge "The Clearing".

Jako kompozytor /producent /aranżer, Armstrong pracował z takimi artystami jako U2, Madonna, Luciano Pavarotti, Massive Attack, Tina Turner, Suede, Pet Shop Boys, Michael Hutchence, Future Sound of London, Paul Buchannan i Texas. Nagrał dwie solowe płyty: As If To Nothing i The Space Between Us; skomponował dwa utwory, które miały premierę na festiwalu w Edynburgu ("20 Movements" w 1996 roku i "Chamber Opera" w 1993 roku), oraz napisał "The Broken Heart" dla Royal Shakespeare Company (premiera w 1994 roku). W 2002 roku jego utwór "Northern Sound....Island" został premierowo wykonany przez Royal Scottish National Orchestra.

MARY SELWAY, C.D.G. (reżyser castingu)

Rozpoczęła karierę w 1956 roku jako asystentka producenta w telewizji komercyjnej.

Dziesięć lat później zaczęła pracować jako reżyser obsady i do dzisiaj pomogła w obsadzeniu ponad stu filmów. Mówi, że zyskała błogosławieństwo wspaniałych reżyserów, z którymi pracowała - Roman Polański, Bertrand Tavernier, Fred Zinneman, Blake Edwards, John Boorman, Nic Roeg, Clint Eastwood, Michael Apted, Ridley Scott, Steven Spielberg i Fred Schepisi.

Najsłynniejsze filmy, przy których pracowała to "Poszukiwacze zaginionej arki" (Raiders of the Lost Ark), "Pożegnanie z Afryką" (Out of Africa), "Dancing at Lughnasa" w reżyserii Pata O’Connora, "Love Is the Devil" Johna Maybury, "Oniegin" Marthy Fiennes, "Notting Hill" (TO WŁAŚNIE MIŁOŚĆ jest drugim filmem, przy którym Mary pracuje z Richardem Curtisem i Duncanem Kenworthy), "Gosford Park" w reżyserii Roberta Altmana, "Pan i władca" Petera Weira. Ostatnio wzięła także udział w kompletowaniu obsady do filmów "Thunderbirds" w reżyserii Jonathana Frakesa, "Vanity Fair" Miry Nair i "Enduring" Love Rogera Michella.

W 1999 roku, Mary Selway otrzymała nagrodę Women In Film & Television za oryginalność twórczą, a w 2001 roku otrzymała nagrodę BAFTA im. Michaela Balcona za Niezwykły Wkład w Brytyjski Przemysł Filmowy, z czego jest bardzo dumna.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: To właśnie miłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy