Reklama

"The Ring": FILMOWCY

GORE VERBINSKI (reżyser)

Zadebiutował jako reżyser komedią “Pułapka na myszy” (Mouse Hunt) z Nathanem Lane w roli głównej. Stosunkowo niedługo potem zrealizował komedię akcji “The Mexican” z Julią Roberts, Bradem Pittem i Jamesem Gandolfini.

Verbinski zanim rozpoczął pracę w przemyśle filmowym był już nagradzanym reżyserem reklam. Został uhonorowany czterema nagrodami Clio Awards oraz nagrodą Srebrnego Lwa w Cannes.

Verbinski ukończył UCLA w 1987 roku na wydziale Filmu i Telewizji i rozpoczął karierę realizując muzyczne wideo dla Limelight Pictures z siedzibą w Los Angeles. Nagrodzone reklamy Verbinskiego to “100 Foot Hoop” firmy Nike z Michaelem Jordanem, oraz pierwszy z popularnych spotów Budweisera “Frogs”. Zrealizował ponadto reklamy TV dla tak znanych firm jak Coca Cola, 7-Up, Canon i United Airlines. Verbinski napisał i wyreżyserował niskobudżetowy film krótkometrażowy “The Ritual.”

Reklama

WALTER F. PARKES (producent)

Poza pełnieniem funkcji jednego z szefów DreamWorks Pictures, jest jednym z najaktywniejszych producentów w Hollywood. Filmy, które wyprodukował to między innymi „Raport mniejszości” (Minority Report) Stevena Spielberga z Tomem Cruise w roli głównej; „Faceci w czerni II” (Men in Black II) – wspólnie z partnerką i żoną Laurie MacDonald – z Tommy Lee Jonesem i Willem Smithem w reżyserii Barry’ego Sonnenfelda. Parkes i MacDonald wyprodukowali także wspólnie w 1997 roku przebój „Faceci w czerni”, za który zostali utytułowani Producentami Roku podczas ShoWest Convention.

Parkes jest producentem wykonawczym dramatu „Droga do zatracenia” (Road to Perdition) z Tomem Hanksem i Paulem Newmanem w reżyserii Sama Mendesa, “The Tuxedo” z Jackie Chanem i “Catch Me If You Can” Stevena Spielberga z Leonardo DiCaprio i Tomem Hanksem w rolach głównych.

W dorobku Parkesa znajdują się ponadto takie filmy jak “Gladiator” Ridleya Scotta – pięć nagród Akademii®, łącznie z tą dla Najlepszego Filmu, Złote Globy, nagrody BAFTA - “Wehikuł czasu” (The Time Machine), „Maska Zorro” (The Mask of Zorro), “Deep Impact,” “Amistad,” “The Peacemaker,” “Sneakers”, “Volunteers,” “Project X” i “True Believer.”

Trzykrotnie nominowany do Oskara®, Parkes zdobył pierwszą nominację jako reżyser/producent filmu dokumentalnego “California Reich” (1978), który opowiadał o działalności neonazistów w Kalifornii. Kolejną nominację otrzymał za napisanie (wspólnie z Lawrence Laskerem) oryginalnego scenariusza do filmu “WarGames”, a trzecią za produkcję nominowanego do Oskara® filmu “Awakenings.”

Jako jeden z szefów DreamWorks Pictures, wspólnie z Laurie MacDonald, Parkes nadzorował produkcję takich hitów jak nagrodzony Oskarem® i Złotym Globem “American Beauty” oraz “Szeregowiec Ryan” (Saving Private Ryan; Oskar® i Złoty Glob) – największy przebój kasowy 1998 roku.

Laurie MacDonald (producent)

Pełniąca funkcję jednego z szefów DreamWorks Pictures, wyprodukowała imponującą liczbę odnoszących międzynarodowe sukcesy filmów. wspólnie z mężem Walterem F. Parkesem zrealizowali zarówno film „Faceci w czerni II” (Men in Black II) z Willem Smithem i Tommy Lee Jonesem w reżyserii Barry’ego Sonnenfelda, jak i przebój z 1997 roku „Faceci w czerni” (Men in Black) – tytuł Producenta Roku przyznany przez ShoWest.

Dorobek MacDonald obejmuje także “The Tuxedo” z Jackie Chanem i Jennifer Love Hewitt, “Catch Me If You Can” z Leonardo DiCaprio i Tomem Hanksem w reżyserii Stevena Spielberga, nagrodzonego Oskarem® “Gladiatora”, “Wehikuł czasu” (The Time Machine), “Maska Zorro” (The Mask of Zorro), “The Peacemaker,” “Amistad,” “Skrawki życia” (How to Make an American Quilt), “The Trigger Effect”, “Twister”, “American Beauty”, “Szeregowiec Ryan” (Saving Private Ryan) Stevena Spielberga.

MacDonald rozpoczynała karierę produkując filmy dokumentalne oraz wiadomości dla stacji KRON, oddziału NBC w San Francisco. Niedługo zaczęła pracę w Columbia Pictures, gdzie pełniła funkcję Vice Prezydenta ds. Produkcji. Po czterech latach założyła firmę produkcyjną Walter Parkes. Bezpośrednio przed dołączeniem do DreamWorks, MacDonald nadzorowała rozwój i produkcję w Amblin Entertainment.

EHREN KRUGER (scenariusz)

Otrzymał w 1996 roku od Academy of Motion Picture Arts & Sciences prestiżową nagrodę Nicholl Fellowship - wręczaną laureatom międzynarodowego konkursu dla młodych scenarzystów – za scenariusz “Arlington Road.” Trzy lata później thriller “Arlington Road” został wyprodukowany przez amerykańskie studio, a zagrali w nim Jeff Bridges, Tim Robbins i Joan Cusack – reżyseria Mark Pellington.

W dorobku Krugera znajdują się także takie filmy jak horror “Krzyk 3” (Scream 3) w reżyserii Wesa Cravena z Neve Campbell, Davidem Arquette i Courtney Cox; thriller “Reindeer Games” Johna Frankenheimera z Benem Affleckiem, Gary Sinise i Charlize Theron; thriller sci-Firma “Impostor” w reżyserii Gary’ego Fledera z Gary Sinise.

Pochodzący z Alexandria, Virginia, Kruger uczęszczał do nowojorskiej Tisch School of the Arts.

MIKE MACARI (producent wykonawczy)

Zajmuje się obecnie pracą nad kilkunastoma projektami filmowymi, które będą zrealizowane zarówno przez studio jak i niezależne wytwórnie.

Macari pracował wcześniej dla Fine Line Features/New Line Cinema gdzie był odpowiedzialny za rozwój i produkcję projektów filmowych. Jednym z projektów, które odkrył będąc jeszcze w Fine Line był oryginalny japoński film “Ringu.” Inne projekty, którymi się zajmował to miedzy innymi “The Anniversary Party” z Jennifer Jason Leigh, Alanem Cummingiem, Kevinem Kline, i Gwyneth Paltrow; oraz “Human Nature” z Patricią Arquette i Timem Robbinsem. Macari zajmował się ponadto obserwacją rynku i wynajdywaniem niezależnych filmów dla potrzeb dystrybucji.

Przed dołączeniem do Fine Line, Macari pracował jako agent w United Talent Agency, gdzie jego klientami byli m.in. Joel i Ethan Coen, Wes Anderson, oraz Curtis Hanson. Macari jest absolwentem Duke University, University of Texas Law School i University of London - Kings College.

MICHELE WEISLER (producent wykonawczy)

Pracowała ostatnio nad realizacja filmu “Try Seventeen,” w reżyserii Jeffa Portera, z Elijahem Woodem, Franke Potente i Mandy Moore, który miał premierę na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Toronto. Na jej filmografię składają się następujące produkcje - “Novocain” ze Stevem Martinem, Laurą Dern i Heleną Bonham-Carter; “Soul Survivors” z Wesem Bentleyem i Casey Affleck; “Stir of Echoes” z Kevinem Baconem, “The Trigger Effect,” z Kyle MacLachlanem i Elisabeth Shue, “Paulie,”, “Saints and Sinners”, “What’s Love Go to Do With It.”

Weisler ukończyła University of Wisconsin na wydziale filmu i wkrótce potem zaczęła współpracę z Rogerem Cormanem od jego horroru “The Nest”. Pracując w założonej przez Cormana firmie Concorde Pictures, była koproducentką ponad 20 filmów – m.in. “The Liar’s Club” Jeffa Portera.

Obecnie Weisler współpracuje ze znanym współczesnym amerykańskim pisarzem Danem Fante nad adaptacją jego powieści Mooch. Inne jej projekty to “The Best Lie”, który ma wyreżyserować Alan Rudolph.

NEAL EDELSTEIN (koproducent wykonawczy)

Pracował ostatnio jako producent filmu Davida Lyncha “Mulholland Drive” z Naomi Watts w jednej z głównych ról.

Pochodzący z Winnetka, Illinois, Edelstein ukończył w 1992 roku University of Arizona na wydziale sztuki. Wkrótce potem przeniósł się do Los Angeles, aby rozwijać swoją karierę w branży produkcji filmowej. W 1997 roku, David Lynch poprosił Edelsteina o zajęcie się produkcją “Lumiere et Compagnie” – zbioru 40 krótkometrażowych filmów realizowanych przez reżyserów z całego świata, w tym także Lyncha. Po ukończeniu projektu Edelstein i Lynch wspólnie z Mary Sweeney założyli The Picture Factory. Pod szyldem tej właśnie formy Edelstein i Sweeney wyprodukowali świetnie przyjęty film Lyncha “Prosta historia” (The Straight Story), który zdobył nominację do nagrody Independent Spirit dla Najlepszego Filmu.

Ostatnio wspólnie z producentem wykonawczym filmu “The Ring” Mike’m Macari założyli Macari-Edelstein Entertainment i zajmują się pracą nad kilkoma projektami - “Manila Bay,” “No Place Like Home” oraz “The Big Blow”, który wyprodukują wspólnie z Ridleyem Scottem. Realizują także obecnie pilot serialu TV w reżyserii braci Hughes.

BOJAN BAZELLI (zdjęcia)

Jest wielokrotnie nagradzanym autorem zdjęć zarówno do filmów jak o reklam i muzycznych wideo. Za swoje zdjęcia, Bazelli zdobył nagrodę za Najlepsze Zdjęcia na Festiwalu Filmowym w Montrealu - “Kalifornia” oraz nominację do nagrody IFP Spirit - “King of New York.” Jego dorobek obejmuje ponadto - “Deep Cover,” “Dangerous Beauty,” “Surviving the Game,” “Sugar Hill,” “Invasion of the Body Snatchers,” “Fever,” “The Rapture,” “Somebody Has to Shoot the Pictures,” “Upworld,” “Patty Hearst” i “China Girl.”

Bazelli dwukrotnie otrzymał nagrodę Clio za spoty reklamowe Isuzu i Pepsi, oraz dwukrotnie nagrodę AICP za reklamy Mercedesa i Isuzu. Wspólnie z reżyserem Gore Verbinskim, Bazelli realizował zdjęcia do reklam Coca-Coli, Xerox, Intel, Skittles i Charles Schwab. Podczas realizacji reklam i teledysków współpracował z takimi reżyserami jak Barry Sonnenfeld, Ed Zwick, Tony Scott, Antoine Fuqua, Dominic Senna, Bruce Dowad i Doug Liman oraz z Michaelem Jacksonem, Mariah Carey, Jay Z i Stevie Wonderem.

TOM DUFFIELD (scenografia)

Pracuje już w przemyśle filmowym od ponad 15 lat. Przez większość tego czasu współpracował ze scenografem Brianem Welchem nad dekoracjami do takich filmów jak - “What Planet Are You From?,” “Bardzo dziki zachód” (Wild Wild West), “Primary Colors,” “Faceci w czerni” (Men in Black), „Klatka dla ptaków” (The Birdcage), „A Little Princess”, “Wilk” (Wolf), “Grand Canyon,” “Edward Nożycoręki” (Edward Scissorhands), “Joe Versus the Volcano,” “Pogromcy duchów” (Ghostbusters II), “Przypadkowy turysta” (The Accidental Tourist), „Sok z żuka” (Beetlejuice) oraz “The Lost Boys” Razem z Welchem, Duffield był nominowany do nagrody Society of Motion Picture and Television Art Directors Awards za pracę nad “Facetami w czerni” (Men in Black) i „Klatką dla ptaków” (The Birdcage)

Pierwszą samodzielną pracą Duffielda jako scenografa były dekoracje do filmu Tima Burtona “Ed Wood” z Johnnym Deppem i Martinem Landau.

JULIE WEISS (kostiumy)

Jest znana dzięki swej pracy w teatrze, filmie i telewizji. Ostatnio została uhonorowana nagroda Costume Designers Guild za pracę nad kostiumami do nagrodzonego Oskarem® filmu „American Beauty”. Wcześniej otrzymała nominację do Oskara® za projekty kostiumów do “12 małp” (12 Monkeys) Terry’ego Gilliama. Kostiumy autorstwa Weiss będzie można podziwiać we wchodzącym wkrótce na ekrany kin filmie Julie Taymor “Frida,” z Salmą Hayek. Filmografia Julie Weiss obejmuje - “Hearts in Atlantis,” “Prosty plan” (A Simple Plan), “Fear and Loathing in Las Vegas,” “Touch,” “Pokój Marvina” (Marvin’s Room), “It Could Happen to You,” “Searching for Bobby Fischer,” “Honeymoon in Vegas,” “Stalowe magnolie” (Steel Magnolias), “Tequila Sunrise,” “F/X,” “The Mean Season,” “Testament,” “I’m Dancing As Fast As I Can”, “The Whales of August” – garderoba Bette Davis.

Pracując dla potrzeb produkcji telewizyjnych, Weiss zdobyła nagrodę Emmy za mini-serię “A Woman of Independent Means” oraz film TV “The Dollmaker.” Cztery dodatkowe nominacje do nagrody Emmy otrzymała za “Evergreen,” “Little Gloria, Happy at Last,” “Liza Minnelli Live at Radio City Music Hall” i “The Elephant Man” - Weiss już wcześniej otrzymała także nominację do nagrody Tony za kostiumy do broadwayowskiej produkcji “The Elephant Man.” W jej dorobku teatralnym znajduje się m.in. musical “Piaf” wystawiany na Broadwayu.

CRAIG WOOD (montaż)

Już od dłuższego czasu współpracuje z Gore Verbinskim. Zajmował się montowaniem dwóch filmów reżysera “Pułapka na myszy” (Mouse Hunt) i “The Mexican,” a także współpracował z nim podczas realizacji kilkunastu reklam, m.in. nagrodzonej Clio reklamie Budweisera “Frogs.” Wood zmontował krótkometrażowy film Verbinskiego z 1996 roku “The Ritual” oraz jego wideo dla Monster Magnet - “Negasonic Teenage Warhead.”

Jego filmografia obejmuje ponadto – komedię „Podróż przedślubna” (Forces of Nature) z Sandrą Bullock i Benem Affleckiem, “Spirits of the Air, Gremlins of the Clouds,” Alexa Proyasa, “Highway” w reżyserii Jamesa Coxa.

Urodzony w Sydney w Australii, Wood rozpoczął karierę w wieku 19 lat jako asystent montażysty w dziale dokumentu sieci telewizyjnej Australian Broadcasting Corporation. Pracował z reżyserem Stephanem Sednaoui nad teledyskami Smashing Pumpkins “Today,” Bjork “Big Time Sensuality,” Fiona Apple “Sleep to Dream,” Garbage “Milk,” oraz Tiny Turner “Whatever You Want.” Dla australijskiego reżysera Keira McFarlane zmontował “Last Dance for Mary Jane” Toma Petty, “Bring Me Your Cup” UB40, “Anytime, Anyplace” Janet Jackson oraz “Put Yourself in My Place” i “Where Is the Feeling” Kylie Minogue.

HANS ZIMMER (kompozytor)

W zeszłym roku został uhonorowany nagrodą Złotego Globu oraz siódmą już w swoim dorobku nominacją do Oskara® za muzykę do przeboju “Gladiator”. W 1994 roku otrzymał Oskara® i Złoty Glob za kompozycje do „Króla Lwa” (The Lion King) – ścieżka muzyczna do tego filmu okazała się jednym z najlepiej sprzedających się albumów z muzyką filmową. Zimmer otrzymał nominacje do nagrody Akademii® za następujące filmy - “Książę Egiptu” (The Prince of Egypt), “Cienka czerwona linia” (The Thin Red Line), “Lepiej być nie może” (As Good As It Gets), “Rain Man” i “The Preacher’s Wife.” W tym roku otrzymał nominację do Złotego Globu za ścieżkę muzyczną do filmu “Pearl Harbor.”

Muzyka Zimmera do „Króla Lwa” (The Lion King) została wykorzystana w produkcji musicalu pod tym samym tytułem. Przedstawienie zdobyło w 1998 roku nagrodę Tony dla Najlepszego Musicalu oraz nagrodę Grammy za album z muzyką Kompozytor ponownie rozpoczął współpracę z autorami tekstów do utworów z filmu „Król Lew” - Eltonem Johnem i Timem Rice – podczas realizacji animowanego musicalu DreamWorks „Droga do El Dorado” (The Road to El Dorado).

Zimmer jest autorem muzyki do ponad 70 filmów – ostatnio do filmu animowanego „Spirit: Stallion of the Cimarron” – m.in. “Helikopter w ogniu” (Black Hawk Down) i “Hannibal”, oba w reżyserii Ridleya Scotta, “Karmazynowy przypływ” (Crimson Tide) – Grammy, “Thelma & Louise,” “Wożąc panią Daisy” (Driving Miss Daisy), “Mission: Impossible 2,” “The Peacemaker,” “Twierdza” (The Rock), “Tajna broń” (Broken Arrow), “Dziewięć miesięcy” (Nine Months), “Beyond Rangoon,” “Cool Runnings,” “Ich własna liga” (A League of Their Own), “Black Rain,” “Ognisty podmuch” (Backdraft), “Zielona karta” (Green Card), “Prawdziwy romans” (True Romance), “Days of Thunder” i „Moja piękna, mała pralnia (My Beautiful Launderette).

Poza pracą kompozytora, Zimmer jest szefem działu muzyki filmowej w DreamWorks. Jest to pierwszy przypadek, w którym kompozytor nadzoruje prace działu muzyki jednego z amerykańskich studiów od czasów Dimitri Tiomkina w MGM i Alfreda Newmana w Twentieth Century Fox.

RICK BAKER (charakteryzacja)

Jeden z najbardziej uhonorowanych charakteryzatorów w historii, jest sześciokrotnym zdobywcą Oskara® w kategorii Najlepszej Charakteryzacji - “How the Grinch Stole Christmas,” “Faceci w czerni” (Men in Black), “Gruby i chudszy” (The Nutty Professor), “Ed Wood,” “Harry and the Hendersons” i “An American Werewolf in London.” Dodatkowo był nominowany do Oskara® za “Life,” “Mighty Joe Young,” “Książę w Nowym Jorku” (Coming to America) i “Greystoke – legenda Tarzana władcy małp” (Greystoke: The Legend of Tarzan).

Prace Bakera można było także podziwiać w takich filmach jak “Faceci w czerni II” (Men in Black 2), “Planeta małp” (Planet of the Apes) Tima Burtona, “Gruby i chudszy II” (The Nutty Professor II: The Klumps), “Escape From L.A.,” “Batman Forever,” “Wilk” (Wolf), “The Rocketeer,” “Goryle we mgle” (Gorillas in the Mist), “Skowyt” (The Howling), “The Fury” oraz “Gwiezdne wojny” (Star Wars) – słynna scena w kantynie.

Baker został uhonorowany nagrodą Emmy za pracę w mini-serii TV “The Autobiography of Miss Jane Pittman,” a także w serialach “Beauty and the Beast”, “Something is Out There”. Inne produkcje telewizyjne w jego dorobku to “Harry and the Hendersons” i “Werewolf.” Dziełem Bakera jest charakteryzacja Michaela Jacksona w teledyskach “Thriller” oraz “Captain Eo.”

CHARLES GIBSON (specjalista ds. efektów wizualnych)

Zdobył nagrodę Akademii za pracę nad przebojem kina familijnego “Babe, świnka z klasą” (Babe). Jego filmografia obejmuje następujące pozycje - “Pułapka na myszy” (Mouse Hunt) Gore Verbinskiego, “Murder By Numbers,” “The Majestic” “Dr. T and the Women,” “Zielona mila” (The Green Mile), “The Story of Us,” “Kazaam,” “Stay Tuned” i “Flight of the Intruder.” Gibson pełnił także funkcję drugiego reżysera podczas realizacji filmów “The Ring”, “Cats & Dogs” i “Zielona mila” (The Green Mile).

Gibson zajmuje się cyfrowymi efektami wizualnymi oraz animacją postaci od wczesnych lat 80-tych. W 1987 roku założył firmę Rhythm & Hues Studios, zajmującą się efektami wizualnymi - “Speed 2: Cruise Control,” “Batman & Robin,” “Gruby i chudszy” (The Nutty Professor), “Wodny świat” (Waterworld) i “Hocus Pocus”. To właśnie firma Rhythm & Hues stworzyła animowane niedźwiedzie polarne z popularnej serii reklamówek Coca-Coli.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: The Ring
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy