Reklama

"Szkoła rocka": O PRODUKCJI

Zdjęcia do filmu “Szkoła rocka” realizowane były głównie na terenie Nowego Jorku. Produkcja rozpoczęła się na Staten Island w Wagner College, którego zewnętrzna gotycka fasada pełniła rolę budynku szkoły Horace Green. Wnętrza natomiast były kręcone w prywatnej szkole na Long Island. Następnie aktorzy i ekipa przenieśli się do Franklin Lakes i Rahway, New Jersey. W Rahway, realizowano sceny rozgrywające się przed starym kinem, w którym odbywała się większość przedstawień teatralnych i koncertów muzycznych.

Chociaż zewnętrzna część budynku szkoły była kręcona głównie w Wagner College, sceny w kawiarni, klasach i biurze Rosalie Mullins były realizowane w czasie przerwy świątecznej w prestiżowej szkole na Long Island, Buckley Country Day School. Założona w 1923 roku, szkoła została przeniesiona w 1955 roku na teren byłej posiadłości rodziny Shearson w Roslyn, Long Island.

Reklama

Po kilku miesiącach zdjęć na lokalizacjach, ekipa przeniosła się do studia w Queens, gdzie realizowano sceny w klasach oraz mieszkaniu, które Dewey dzieli z Nedem i jego dziewczyną Patty. Scenograf Jeremy Conway i jego zespół zbudowali w studio mieszkanie o ścianach z cegły, pełne winylowych płyt, gitar oraz ze stojącym w kącie zestawem perkusyjnym. W części zajmowanej przez Neda i Patty panuje jaki taki porządek, kiedy jednak wkraczamy do świata Deweya, po podłodze walają się puste opakowania i pojemniki na jedzenie.

Ekscytujący finał konkursu Bitwa Zespołów został nakręcony w St. George Theatre na Staten Island, wspaniałym pałacu wodewilowym i operze zbudowanej w 1928 roku. Kiedy we wczesnych latach 30-tych XX wieku, zaczęto powszechnie wyświetlać filmy, na piętrze skonstruowano kabinę projekcyjną i budynek przez długi czas był jednym z najwspanialszych amerykańskich kin w stylu art deco - idealne miejsce do zrealizowania sceny występu zwycięskiego zespołu w “Szkole rocka”.

Wszystkie koncerty odbywające się w ramach Bitwy Zespołów zostały wspaniale oświetlone przez Julesa Fishera i Peggy Eisenhauer, którzy za swoją pracę na Broadwayu zdobyli dziesiątki wyróżnień – wspólna nagroda Tony (1996) za “Bring in ‘Da Noise, Bring in ‘Da Funk” oraz sześć nagród Tony dla Fishera. Studio Fishera i Eisenhauer - Third Eye – nie tylko zaprojektowało oświetlenie do wszystkich numerów scenicznych nagrodzonego Oskarem musicalu “Chicago”, ale także projektuje na potrzeby baletu, opery, produkcji telewizyjnych i koncertów rockowych.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Szkoła rocka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy