"Szkoła dziewic": WYCINKI PRASOWE
(...) Anna i Lucie grane są przez dwie zadziwiające aktorki, których nazwisk nie powinniśmy zapomnieć: Morgane Moré i Nina Meurisse (...)
(Libération, 05/17/2000)
(...) cudowne detale kostiumów i planu (...)
(Le Canard Enchaîné, 05/17/2000)
(...) odważna i uwieńczona sukcesem rozgrywka (...)
(L`Humanité, 05/17/2000)
(...) królewska Isabelle Huppert (...)
(La Tribune, 05/17/2000)
(...) magiczny film (...)
(France-Soir, 05/17/2000)
(...) czyste i magiczne piękno planów (...)
(...) cesarska Isabelle Huppert (...)
(Le Monde, 05/31/2000)
(...) dokładnie przemyślana wizja, daleka od akademizmu, do którego przyzwyczaiły nas dzisiejsze filmy kostiumowe (...)
(Le Monde, 05/11/2000)
Jean-Pierre Kalfon i Jean-François Balmer są doskonali (...)
(Le Parisien, 05/17/2000)
(...) Isabelle Huppert jest niezwykła (...) wszystko w Saint-Cyr stanowi precedens dla filmu kostiumowego (...)
(Le Parisien, 05/21/2000)
(...) Isabelle Huppert w roli Madame de Maintenon jest królewska, zdumiewająca, błyskotliwa (...)(Studio Magazine, maj 2000)
(...) Isabelle Huppert zagrała ponad 60 ról i wciąż nie przestaje niepokoić i konfundować a jej talent jest potężny i niezwykle cenny (...) Saint-Cyr migocze niezwykle oryginalną, działającą na wyobraźnię siłą (...)
(Ciné-Live, maj 2000)
(...) scenariusz, który wymyka się wszystkim pułapkom filmu kostiumowego (...) wspaniałość aktorów zahartowanych w rolach (Isabelle Huppert i zbyt rzadko obecny na ekranie Jean-Pierre Kalfon w roli Ludwika XIV), jak również absolutnie niezwykłe nowicjuszki (Morgane Moré i Nina Meurisse) wydatnie przyczynili się do artystycznego spełnienia tego filmu (...) Saint-Cyr to jeden z nielicznych udanych francuskich filmów kostiumowych ostatnich lat (...) niezwykle cenny film (...)(Synopsis, maj-czerwiec 2000)
(...) wszechobecna Isabelle Huppert jest olśniewająca (...) niezwykłą Isabelle Huppert, zdumiewający film (...) wspaniały i jadowity (...) bliższy Kubrickowi i Argento niż Leconte`owi czy Rappeneau (...) pełen życia, intensywny film (...) doskonała kombinacja nowych talentów i gwiazd (...) wszystko w Saint-Cyr odbiega od standardowych pułapek produkcji kostiumowych (...) Saint-Cyr jest wizualnym arcydziełem, lecz jego splendor jest żywy, emocjonujący (...) muzyka Johna Cale`a jest wspaniała (...) niezwykle piękne ujęcia (...) Patricia Mazuy omija wszystkie pułapki obrazu kostiumowego (...) Saint-Cyr jest jednym z tych rzadkich filmów kostiumowych, które kompletnie uniknęły nieodłącznych słabości tego gatunku (...) wielki film polityczny (...)
(Les Inrockuptibles, 05/16/2000)
(...) osiągnięcie (...) Saint-Cyr rozbija konwencje francuskiego filmu kostiumowego (...) jeden z najlepszych filmów francuskich tego roku (...) Saint-Cyr dowodzi wielkiego sukcesu (...) ujęcia tak piękne jak malarstwo, ale zawsze pełne życia (...)
(Le Journal du Dimanche, 05/14/2000)
(...) fascynująca historia (...) wspaniała i skomplikowana Isabelle Huppert (...) zrównoważona i skrupulatna reżyseria (...)
(Le Journal du Dimanche, 05/21/2000)
(...) wciągająca przygoda (...) nieporównany film (...)
(Télérama, 05/17/2000)
(...) zdumiewająco utalentowana Isabelle Huppert (...)
(Le Figaro Magazine, 05/13/2000)
(...) aktorzy grają z bezprecedensową siłą (...) każde ujęcie dusi się od filmowych pomysłów (...)
(L`Express, 05/18/2000)
(...) Patricia Mazuy sieje spustoszenie w gatunkowej konwencji (...) unikalne pomysły (...) wielki, mroczny i wywrotowy film (...)
(Le Nouvel Observateur, 05/11/2000)