Reklama

"Świt żywych trupów": TWÓRCY

ZACK SNYDER (reżyser)

Debiutujący jako reżyser pełnometrażowego filmu, został uznany przez magazyn British Communication Arts za jednego z najbardziej utalentowanych twórców filmów reklamowych w Wielkiej Brytanii. Znany z unikalnego stylu realizowania zdjęć, Snyder wiąże swoje umiejętności z nauką malarstwa w Heatherlies School w Londynie. Po ukończeniu nauki w Wielkiej Brytanii, reżyser rozpoczął studia w słynnym na całym świecie Art Center College of Design w Pasadena, gdzie rozwinął swój interesujący styl. Czy to realizując reklamę samochodu Land Rover w Tunezji, czy robiąc zdjęcia Roberta De Niro na ulicach Nowego Jorku, Snyder zawsze łaczy opowiadaną na ekranie historię z olbrzymim wyczuciem miejsca.

Reklama

Zarówno podróżując po Wybrzeżu Szkieletów w Namibii, jak i przedzierając się przez arktyczną tundrę, Snyder najczęściej pracuje z niewielką ekipą. Reżyser i autor zdjęć, Snyder pracował w lasach Kostaryki realizując reklamę dla Compuware, a także na Alasce - Audi i Jeep. W Chinach robił zdjęcia dla Budweisera, a w Chile i Islandii szukał idealnych lokalizacji dla kolejnych projektów.

Dobrze znany dzięki produkcjom związanym ze sportem, Snyder stworzył dla Nike i Reeboka dynamiczne portrety takich ikon jak Michael Jordan, gwiazda tenisa Martina Navratilova czy Troy Aikman. Ostatnio także ukończył spot reklamowy dla firmy Titleist z udziałem golfistów Davida Duvala, Dana Marino i Davida Robinsona między innymi.

Prace Snydera przyniosły mu liczne wyróżnienia, łącznie z dwiema nagrodami Clio. Otrzymał także nagrodę Gold Lion w Cannes za spot reklamowy Jeepa “Frisbee”. Jego zabawna reklama pt. “Russian Generals” zrealizowana w Anglii, zwróciła na niego uwagę londyńskiego świata reklamy, który przyznał mu swoją nagrodę. Ostatnio, Snyder ukończył zdjęcia do kampanii Subaru, w której wziął udział czterokrotny zwycięzca Tour de France, Lance Armstrong.

JAMES GUNN (scenariusz)

Rozpoczął karierę filmowca w wieku 12 lat, realizując filmy na kamerze 8 mm. W pierwszym filmie wystąpił jego brat Sean, obecnie jeden z bohaterów serialu WB Kochane klopoty (The Gilmore Girls). Główny bohater pierwszego filmu Jamesa został zamordowany przez zombie.

Gunn uczęszczał na St. Louis University, który ukończył na wydziale psychologii. Jest także absolwentem Columbia University w Nowym Jorku – wydział kreatywnego pisarstwa.

Studiując na Columbii, złożył podanie o pracę w biurze osławionego studia produkującego filmy klasy B - Troma Entertainment. Zamiast pracy w biurze, dostał propozycję napisania scenariusza do filmu Tromeo & Juliet. Honorarium wyniosło 150 USD. W 1997 roku film stał się przebojem wyświetlanym na całym świecie. W Los Angeles przez ponad rok prezentowano go na seansach o północy. Gunn przez dwa lata pracował dla Troma jako szef d/s produkcji. Napisał w tym czasie i wyreżyserował programy telewizyjne dla BBC i HBO/Cinemax, i przez pewien okres czasu prowadził własną stację telewizyjną Troma Edge TV w Holandii. Gunn zagrał także w kilku filmach wyprodukowanych przez Troma: Citizen Toxie: The Toxic Avenger 4 oraz Tales from the Crapper.

Gunn odszedł z Troma, aby napisać scenariusz i wystąpić (razem z Robem Lowe, Jamie’m Kennedy i swoim bratem, Seanem) w filmie The Specials.

Gunn napisał powieść The Toy Collector wydaną przez Bloomsbury Press w 2000 roku i opowiadającą historię administratora szpitala, który sprzedaje narkotyki, żeby sfinansować swoje uzależnienie od kolekcjonowania zabawek. Napisał także, razem z Lloydem Kaufmanem, książkę All I Need to Know About Filmmaking I Learned from the Toxic Avenger.

W 2002 roku na ekranach kin pojawił się pełnometrażowy aktorski film Scooby-Doo. Gunn napisał do niego scenariusz. Był to pierwszy film, zrealizowany na podstawie jego scenariusza, który pozwolił obejrzeć matce. Film zarobił do tej pory na świecie 275 mln. USD.

Dodatkowo, Gunn napisał scenariusze do pilotów serialów WB i Fox. Napisał scenariusz do Spy vs. Spy dla reżysera Jaya Roacha i romantycznej komedii The Newlyweds. Wiosną 2004 roku wejdzie na ekrany film Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed, którego Gunn jest koproducentem i do którego napisał scenariusz.

RICHARD P. RUBINSTEIN (produkcja)

Był dyrektorem generalnym oddziału Viacom/Blockbuster/Spelling, firmy Laurel Entertainment. Obecnie jest dyrektorem nowojorskiej firmy New Amsterdam Entertainment, Inc., którą założył w 1995 roku.

W ramach firmy New Amsterdam, Rubinstein zrealizował ostatnio sześciogodzinny serial pt. Frank Herbert’s Children of Dune. W serialu zagrała m.in. Susan Sarandon. Kolejnym serialem była świetnie przyjęta przez krytyków produkcja Frank Herbert’s Dune, do której scenariusz został oparty na oryginalnych powieściach Herberta.

W 1989 roku Rubinstein wyprodukował film zrealizowany na podstawie powieści Stephena Kinga Smętarz dla zwierzaków (Pet Sematary), który znalazł się na trzecim miejscu wśród thrillerów zrealizowanych w latach 80-tych. Zarobił ponad 130 mln USD na całym świecie. Inne filmy oparte na powieściach Stephena Kinga i wyprodukowane przez Rubinsteina to The Night Flier, Thinner i Creepshow. Był także producentem trzech filmów wyreżyserowanych przez George’a A. Romero: Martin; oryginalny Świt żywych trupów (Dawn of the Dead) z 1979 roku; i Knightriders z Edem Harrisem – pierwsza główna rola aktora.

Poza mini-serią Dune, Rubinstein wyprodukował takie programy telewizyjne jak: A Season in Purgatory, czterogodzinna seria CBS oparta na bestsellerze Dominicka Dunne; dwie mini-serie ABC zrealizowane na podstawie opowiadań Stephena Kinga - The Langoliers oraz The Stand. Obie serie miały najlepszą ogladalność w sieci telewizyjnej - The Stand otrzymał nominację do nagrody Emmy dla Najlepszej Mini-Serii TV. Filmy telewizyjne Rubinsteina to Kiss & Tell z Cheryl Ladd; oraz świetnie przyjęty Precious Victims.

Rubinstein był także producentem wykonawczym (wspólnie z Kareemem Abdul-Jabbarem) filmu telewizyjnego The Vernon Johns Story z Jamesem Earlem Jonesem, który został uhonorowany czterema nagrodami na festiwalu telewizyjnym w Monte Carlo oraz nagrodą Christophera. Inne serie telewizyjne wyprodukowane przez Rubinsteina to Tales from the Darkside (90 odcinków) i Monsters (72 odcinki).

Absolwent Columbia University, Rubinstein po raz pierwszy wziął udział w realizacji filmu jako producent stowarzyszony obrazu A Night with Nicol Williamson. Wkrótce potem, niezależnie wyprodukował dla stacji ABC godzinny program poświęcony O.J. Simpsonowi, który znajdował się wtedy u szczytu kariery sportowej. Kolejną produkcją był dwunastogodzinny serial The Winners, opowiadający o gwiazdach sportu.

Rubinstein należy do Stowarzyszenia Filmowego Lincoln Center i jest członkiem Amerykańskiego Instytutu Filmowego. Był także członkiem zarządu IFP/NY oraz przez dwadzieścia lat zasiadał w radzie festiwalu Sundance. Poza tym dołączył ostatnio do zarządu nowej firmy produkcyjnej Chashama. Jako jeden z wykładowców prowadził przez dwa semestry kurs poświęcony produkcji programów rozrywkowych i filmów na New York University.

MARC ABRAHAM (produkcja)

Założył na początku 2002 roku firmę Strike Entertainment zajmującą się produkcją i przygotowaniem projektów filmowych do realizacji. Firma Strike jest związana czteroletnim kontraktem z wytwórnią Universal. Ich pierwszą wspólną produkcją był film przygodowy Witajcie w dżungli (Welcome to the Jungle) z The Rockiem i Seannem Williamem Scottem.

Wcześniej Abraham pełnił funkcję szefa Beacon Communications, firmy, której był współzałożycielem. W międzyczasie, Abraham założył także Beacon Records, która wprowadziła na rynek muzyczny płyty sprzedane na świecie w ponad 4 milionach egzemplarzy.

Dorobek Abrahama obejmuje następujące tytuły - The Emperor’s Club z Kevinem Kline, Tuck Everlasting ze zdobywcami Oskara© Benem Kingsleyem, Williamem Hurtem i Sissy Spacek, Zawód szpieg (Spy Game) – wyprodukowany wspólnie z Dougiem Wick, w reżyserii Tony’ego Scotta z Robertem Redfordem i Bradem Pittem, The Family Man z Nicolasem Cage i Téą Leoni, przebój Bring It On z Kirsten Dunst, A Thousand Acres – scenariusz na podstawie nagrodzonej Pulitzerem powieści – z Michelle Pfeiffer, Jessicą Lange i Jennifer Jason Leigh, Playing God z Davidem Duchovny, thriller Air Force One z Harrisonem Fordem – przebój, który zarobił na świecie ponad 330 mln USD, The Hurricane z Denzelem Washingtonem w reżyserii Normana Jewisona; For Love of the Game z Kevinem Costnerem; oraz End of Days z Arnoldem Schwarzeneggerem.

Podczas pierwszych kilku lat działalności, firma Beacon wyprodukowała m.in. The Commitments – nominacja do Złotego Globu dla Najlepszego Filmu 1991 roku oraz cztery nagrody BAFTA; świetnie przyjęty film Keitha Gordona W księżycową jasną noc (A Midnight Clear). We współpracy z Turner Pictures, Abraham wyprodukował film Davida Mameta A Life in the Theatre, który otrzymał nagrode Cable ACE. Firma Beacon wyprodkowała także Sugar Hill; Princess Caraboo z Phoebe Cates i Kevinem Kline – nagroda Golden Halo dla Abrahama; Droga do Wellville (The Road to Wellville) Alana Parkera z Anthony Hopkinsem; a także The Baby-Sitters Club.

Abraham rozpoczął karierę filmowca realizując film dokumentalny pt. Playing to Win poświęcony kubańskiemu systemowi sportowemu. Napisał także kilka scenariuszy dla 20th Century Fox, Warner Bros. oraz CBS. Jest autorem popularnych seriali 21 Jump Street oraz Na wariackich papierach (Moonlighting). W 1990 roku, Abraham zdobył nagrodę Gildii Scenarzystów za The Earth Day Special.

Pierwszym zajęciem Abrahama po ukończeniu studiów na University of Virginia, była praca copywritera dla agencji reklamowej Young & Rubicam w Nowym Jorku. Wkrótce jednak zrezygnował z pracy w reklamie, aby zająć się karierą pisarza i publicysty sportowego. Napisał dwie książki na temat igrzysk olimpijskich dla Universal Press. Abraham jest członkiem Gildii Scenarzystów, Gildii Producentów Filmowych, a także zasiada w radzie festiwalu Virginia Film Festival oraz Centrum Zapobiegania Przemocy.

ERIC NEWMAN (produkcja)

Rozpoczynał karierę biorąc udział w realizacji programu Saturday Night Live. Niedługo potem dołączył do firmy Lorne’a Michaelsa Broadway Video jako kierownik produkcji. Zajmował się w tym czasie przygotowaniem do produkcji i produkcją licznych projektów filmowych, m.in. Tommy Boy z Chrisem Farleyem i Davidem Spade. Był także koproducentem kolejnego filmu z udziałem Chrisa Farleya, Black Sheep.

Po jakimś czasie, Newman dołączył do Beacon Communications jako wiceprezes d/s produkcji. Nadzorował produkcję takich filmów jak Zawód szpieg (Spy Game) Tony’ego Scotta z Robertem Redfordem i Bradem Pittem oraz The Emperor’s Club z Kevinem Kline w roli głównej. Ostatnio Newman rozpoczął pracę z producentami - Markiem Abrahamem i Thomasem A. Blissem w Strike Entertainment.

Newman jest absolwentem Szkoły Filmowej i Telewizyjnej U.S.C.

THOMAS A. BLISS (producent wykonawczy)

Wspólnie z Markiem Abrahamem założył w 2002 roku firmę Strike Entertainment. Wcześniej, od 1990 roku, pracował dla Beacon Communications. Bliss był producentem wykonawczym następujących fimów - The Emperor’s Club z Kevinem Kline; Tuck Everlasting z Benem Kingsleyem, Williamem Hurtem i Sissy Spacek; Zawód szpieg (Spy Game) z Robertem Redfordem i Bradem Pittem; Trzynaście dni (Thirteen Days) z Kevinem Costnerem; The Family Man z Nicolasem Cage; End of Days z Arnoldem Schwarzeneggerem; The Hurricane z Denzelem Washingtonem; Air Force One z Harrisonem Fordem; Trippin’; A Thousand Acres z Michelle Pfeiffer, Jessicą Lange i Jasonem Robardsem; Playing God; oraz The Baby-Sitters Club. Wyprodukował film Davida Mameta A Life in the Theatre z Jackiem Lemmonem i Matthew Broderickiem; Box of Moonlight z Johnem Turturro i Samem Rockwellem; a także przebój kasowy Bring It On z Kirsten Dunst.

Bliss został uhonorowany dwiema nagrodami Cable ACE oraz nagrodą Peabody. Zasiada w radzie Alliance of Motion Picture and Television Producers Assistant Directors Training Program oraz zarządach Idyllwild School of Music and the Arts i Sanford University of Social Science History Institute. Jest także członkiem Amerykańskiej Akademii Filmowej.

DENNIS E. JONES (producent wykonawczy)

Przez ostatnie dwie dekady, pracował jako producent, producent liniowy i kierownik produkcji podczas realizacji wielu filmów, zarówno niezależnych jak i tych produkowanych przez wielkie studia. Ostatnio zajął się produkcją dodatkowych zdjęć kręconych w Oahu do filmu Blue Crush z Michelle Rodriguez, Kate Boswell, w reżyserii Johna Stockwella. Wcześniej wyprodukował High Crimes z Ashley Judd i Morganem Freemanem dla reżysera Carla Franklina oraz film Briana Levanta The Flintstones in Viva Rock Vegas.

Jednym z pierwszych zajęć, jakich podjął się w Los Angeles było asystowanie reżyserowi Rogerowi Cormanowi podczas realizacji filmu Death Race 2000 z Davidem Carradine i Sylvestrem Stallone. Pierwszym filmem wyprodukowanym dla studio był Rich and Famous z Candice Bergen i Jacqueline Bissett. Inne filmy w jego dorobku to Duch (Poltergeist), Twilight Zone: The Movie (pierwsza, druga i trzecia część), film Roberta Zemeckisa Powrót do przyszłości (Back to the Future), Epidemia (Outbreak) z Dustinem Hoffmanem i Kevinem Spacey, Eraser z Arnoldem Schwarzeneggerem, The Adventures of Buckeroo Banzai, Mrs. Soffel Gillian Armstrong, Short Circuit z Ally Sheedy; Wzgórza Pacyfiku (Pacific Heights) Johna Schlesingera z Michaelem Keatonem i Melanie Griffith; Honey, I Blew Up The Kid z Rickiem Moranisem oraz Virus z Donaldem Sutherlandem i Jamie Lee Curtis. Jones wyprodukował film telewizyjny Prime Target oraz pilot Glory, Glory.

Jones ukończył wydział ekonomiczny University of Toronto. Następnie uczęszczał na zajęcia z produkcji telewizyjnej i filmowej w ramach programu Ryerson Polytechnical Institute’s Radio and Television Arts.

ARMYAN BERNSTEIN (producent wykonawczy)

Jest prezesem Beacon Communications uhonorowanym w 2000 roku tytułem Producenta Roku ShoWest. Ostatnio brał udział w realizacji następujących filmów - Hurricane z nominowanym do Oskara® Denzelem Washingtonem, Trzynaście dni (Thirteen Days) z Kevinem Costnerem, thriller Air Force One z Harrisonem Fordem; For Love of the Game z Kevinem Costnerem; End of Days z Arnoldem Schwarzeneggerem, The Family Man z Nicolasem Cage i Téą Leoni, oraz Bring It On z Kirsten Dunst.

Firma Beacon Communications znana jest jako producent tak znanych filmów jak The Commitments – nominacja do nagrody Złotego Globu dla Najlepszego Filmu 1991 roku oraz cztery nagrody BAFTA; A Thousand Acres na podstawie nagrodzonej Pulitzerem powieści z Michelle Pfeifer i Jessicą Lange; Playing God z Davidem Duchovny’m i Timothy’m Huttonem; film Keitha Gordona W księżycową jasną noc (A Midnight Clear) z Ethanem Hawke; A Life in the Theatre Davida Mameta – nagroda Cable ACE, Sugar Hill z Wesleyem Snipesem; Princess Caraboo z Phoebe Cates i Kevinem Kline; oraz Droga do Wellville (The Road to Wellville) w reżyserii Alana Parkera z Anthony’m Hopkinsem w roli głównej.

Urodzony w Chicago, Bernstein uczęszczał na University of Wisconsin i był dziennikarzem PBS oraz, później, ABC. Napisał kultowy przebój z 1978 roku Thank God It’s Friday z Debrą Winger i Jeffem Goldblumem, a następnie wyprodukował na podstawie własnego scenariusza legendarny film Francisa Forda Coppoli One from the Heart. Bernstein zadebiutował jako reżyser filmem Windy City, w którym wystąpili John Shea i Kate Capshaw. Napisał ponadto i wyreżyserował Cross My Heart z Martinem Shortem i Annette O’Toole. Bernstein jest także autorem scenariusza i producentem nagrodzonego Emmy filmu ABC The Earth Day Special.

MATTHEW F. LEONETTI, A.S.C. (zdjęcia)

W dorobku znajdują się następujące filmy – dramat sci-fi The Butterfly Effect z Ashtonem Kutcherem, przebój Za szybcy, za wściekli (2 Fast 2 Furious) z Paulem Walkerem, Godziny szczytu 2 (Rush Hour 2) z Jackie Chanem i Chrisem Tuckerem, thriller Along Came a Spider z Morganem Freemanem, Star Trek: Insurrection, Gatunek II (Species II), Mortal Combat 2: Annihilation, Dziwne dni (Strange Days), Star Trek: Generations, Dead Again, Dragnet, Commando, Weird Science, Jagged Edge, Fast Times at Ridgemont High, Duch (Poltergeist) i Breaking Away, między innymi. Ogółem w ciągu ostatnich 30 lat, Leonetti zrealizował zdjęcia do ponad 40 filmów.

Pochodzący z Kalifornii, Leonetti studiował finanse na Loyola Marymount University, ale zawsze interesował się filmem (o przemyśle filmowym dowiedział się sporo od swojego ojca, który był wózkarzem na planie). Po ukończeniu szkoły, pracował jako asystent operatora podczas realizacji zdjęć do reklam, a następnie – po odbyciu służby wojskowej - Leonetti rozpoczął karierę w przemyśle filmowym. W 1969 roku został operatorem kamery, a trzy lata później samodzielnym autorem zdjęć.

ANDREW NESKOROMNY (scenografia)

Zaprojektował scenografię m.in. do takich filmów jak Replicant w reżyserii Ringo Lama, Reindeer Games Johna Frankenheimera, nominowany do Oskara® Niepokonany Seabiscuit (Seabiscuit) z Tobey Maguirem, Jeffem Bridgesem i Chrisem Cooperem, The Sum of All Fears z Morganem Freemanem; Double Jeopardy z Tommy’m Lee Jonesem i Ashley Judd; Jądro ziemi (The Core) z Hilary Swank; Misja na Marsa (Mission to Mars) z Timem Robbinsem; Deep Impact z Robertem Duvallem; Alien: Resurrection z Sigourney Weaver i Winoną Rider; Mystery, Alaska z Russellem Crowe. Natomiast funkcję dekoratora pełnił na planie następujących produkcji - Anaconda, Gone Fishin’, Courage Under Fire, Matilda, Star Trek V: The Final Frontier, Naga broń (The Naked Gun), Książę w Nowym Jorku (Coming to America) oraz Czarny deszcz (Black Rain).

NIVEN HOWIE (montaż)

Ukończył ostatnio pracę nad filmem Nicka Hamma zatytułowanym Godsend z Gregiem Kinnearem, Robertem De Niro i Rebeccą Romijn-Stamos. Był to już drugi film, przy realizacji którego pracował pod kierownictwem Hamma – wcześniej montował materiał zdjęciowy do After the Hole z Thorą Birch i Keirą Knightley. Howie pracował także z innymi brytyjskimi reżyserami - Nick Willing - thriller Hypnotic; Julien Temple - Pandaemonium (z Linusem Roache i Samanthą Morton); The Filth & the Fury (dokument poświęcony grupie Sex Pistols – nagroda Chicago Film Critics dla Najlepszego Filmu Dokumentalnego); oraz Bullet z Mickey’em Rourke i Tupakiem Shakurem. Montował także świetnie przyjęty przez krytyków film Guya Richie Porachunki (Lock, Stock and Two Smoking Barrels) – nominacja do BAFTA za Najlepszy Montaż, Nagroda Publiczności BAFTA oraz nagroda Sierra za Najlepszy Montaż przyznawana przez Las Vegas Film Critics Society.

Howie współpracował ponadto z Judem Law i Ewanem McGregorem podczas realizacji ich reżyserskich debiutów w ramach filmu Tube Tales składającego się z dziewięciu historyjek opartych na prawdziwych wydarzeniach, jakie miały miejsce w londyńskim metrze. Howie otrzymał nominację do nagrody Emmy za montaż filmu z koncertu Paula McCartneya Paul McCartney Back in the U.S. Montował także materiał do filmów Lenny Kravitz: Alive from Planet Earth; Deep Purple: Come Hell or High Water; oraz Sting: Ten Summoners Tales (nagroda Grammy).

U.C.L.A., G. MARQ ROSWELL (kierownictwo muzyczne)

Kalifornijczyk w szóstym pokoleniu i absolwent prestiżowej szkoły filmowej dobrze wie, jakie znaczenie ma dobra muzyka w sukcesie danego filmu. Roswell pracował nad oprawą muzyczną około 30 filmów – Zawód szpieg (Spy Game) z Robertem Redfordem i Bradem Pittem; Sweet November - Keanu Reeves, Charlize Theron; Podaj dalej (Pay It Forward) - Helen Hunt, Kevin Spacey; End of Days - Arnold Schwarzenegger); The Hurricane - Denzel Washington – w reżyserii Normana Jewisona; oraz For Love of the Game w reżyserii Sama Raimi z Kevinem Costnerem.

Roswell, przygotowując ścieżkę muzyczną do poszczególnych filmów, pracował m.in. z takimi artystami jak Lyle Lovett, Trisha Yearwood i Vince Gill - For Love of the Game; Guns & Roses, Korn i Limp Bizkit - End of Days; Ruth Brown, Ray Charles, The Roots, oraz Me’Shell Ndegeocello - The Hurricane; i muzycy ze Środkowego Wschodu – Zawód szpieg (Spy Game).

Niektóre z filmowych soundtracków przygotowanych przez Roswella stały się olbrzymimi przebojami. Jedną z największych sprzedaży odnotowano w przypadku albumu do filmu The Commitments – ponad 3 miliony egzemplarzy. Album z muzyką do filmu Varsity Blues zdobył status złotej płyty; piosenka “Gonna Love You Right” z filmu Sugar Hill dostała się na pierwsze miejsce listy przebojów rhythm’n’bluesa; a ścieżka muzyczna filmu The Thing Called Love z piosenką Claya Walkera “Dreamin’ With My Eyes Open” stała się olbrzymim przebojem. Zespół Fine Young Cannibals zdobył Amerykę piosenkami do filmu Barry’ego Levinsona Tin Men. Dzięki piosence “Wicked Game” ze ścieżki dźwiękowej filmu Davida Lyncha Dzikość serca (Wild At Heart), Chris Isaak został gwiazdą.

TYLER BATES (muzyka)

Skomponował ostatnio muzykę do przeboju kasowego You Got Served, z B2K, Marques Houstonem i Steve’m Harveyem w reżyserii Christophera B. Stokesa. Inne filmy, do których skomponował muzykę to – obraz Mario Van Peeblesa Baadasssss!, City of Ghosts w reżyserii Matta Dillona (także wystąpił w głównej roli); Pół do śmierci (Half Past Dead) z Ja Rule, Morrisem Chestnutem i Stevenem Seagalem w reżyserii Dona Michaela Paula; Kingdom Come z LL Cool J, Jadą Pinkett Smith, Vivicą A. Fox w reżyserii Douga McHenry; Get Carter Stephena Kaya z Sylvestrem Stallone i Rachael Leigh Cook, What’s the Worst That Could Happen?, Lonestar State of Mind, Night at the Golden Eagle, Love and a Bullet, Wasted, Rated X, The Last Time I Committed Suicide oraz The Crow: City of Angels.

Bates przygotował także oprawę muzyczną serialów telewizyjnych Black Sash i Military Diaries, oraz nagrodzonego Emmy filmu PBS American High.

DAVIDA LeROYA ANDERSONA (charakteryzacja)

Świt żywych trupów jest jednym z ostatnich projektów dwukrotnego zdobywcy nagrody Akademii®. W ciągu 20 lat pracy jako projektant specjalnych efektów charakteryzatorskich, Anderson przygotował charakteryzację do takich filmów jak Bruce Wszechmogący (Bruce Almighty) Toma Shadyaca, Dragonfly, Krippendorf’s Tribe z Richardem Dreyfussem, Co z oczu, to z serca (Out of Sight) z George’m Clooney’em oraz Tuesdays with Morrie z Jackiem Lemmonem.

Anderson otrzymał obie nagrody Akademii® za wykonanie projektów charakteryzacji Ricka Bakera. W 1996 roku, Baker i Anderson zostali uhonorowani za pracę do filmu Faceci w czerni (Men in Black), a rok później otrzymali Oskara® za charakteryzację Eddie’go Murphy w filmie Gruby i chudszy (The Nutty Professor).

Anderson przygotował też efekty specjalne do komedii Ze śmiercią jej do twarzy (Death Becomes Her) z Goldie Hawn i Meryl Streep, filmów Hot Shots! Part Deux i Jane Austen’s Mafia! w reżyserii Jima Abrahamsa; a także Młodych strzelb II (Young Guns II), Trzech muszkieterów (The Three Musketeers), Wodnego świata (Waterworld), przeboju Batman Forever; i thrillerów The Arrival, Terminal Velocity oraz Spawn.

Filmem Świt żywych trupów Anderson powraca do horrorów. Swoją karierę zaczynał bowiem od pracy przy Smętarzu dla zwierzaków (Pet Sematary) Mary Lambert oraz filmów Wesa Cravena Vampire in Brooklyn, The Serpent and the Rainbow i Shocker.

DENISE CRONENBERG (kostiumy)

Pracowała ostatnio nad projektami kostiumów do Rhinocerous Eyes, pierwszego filmu wyreżyserowanego przez jej syna, Aarona Woodleya. Ta niezależna produkcja została uhonorowana nagrodą Discovery na festiwalu filmowym w Toronto (2003). Cronenberg zaprojektowała kostiumy do sześciu filmów reżysera Davida Cronenberga – Pająk (Spider), eXistenZ, Crash, M. Butterfly, Nagi lunch (Naked Lunch), Dead Ringers oraz Mucha (The Fly). Jej dorobek obejmuje ponadto takie filmy jak Dracula 2000; Avenging Angelo z Sylvestrem Stallone; The Caveman’s Valentine z Samuelem L. Jacksonem; Bless the Child z Kim Basinger; A Cool Dry Place z Morganem Freemanem; Miejski ołęd (Mad City) z Johnem Travoltą; i Morderstwo w Białym Domu (Murder at 1600) z Denzelem Washingtonem.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Świt żywych trupów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy